Karakter Heartbreaker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bacardi2001

Karakter Heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:08

Ik rij sinds enige tijd af en toe op een afstamming van Heartbreaker. Het is een braaf paard, lekker voorwaarts, maar heel schrikachtig. (Hij ziet overal spoken) Als je hem flink aan het werk zet wordt het wel minder, maar hij blijft met enige regelmaat opzij springen als hij weereens ergens wat ziet.

Nu zij iemand bij mij opstal dat heel veel Heartbreakers hier last van hebben.

Nu vroeg ik mij af of dat klopt. Dus de mensen met een Heartbreaker of die een Heartbreaker rijden hoe is jullie ervaring hiermee?

gomir

Re: Karakter Heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:32

-> FB

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 06:51

Je moet een heartbreaker rijden en niet meerijden.
Dat spooky gedrag is gewoon dat hij/zij niet met het werk bezig is.
Je moet je paard misschien een beetje uitdaging geven zodat hij/zij moet nadenken en
niet de tijd heeft om leuk dingen voor zichzelf te doen en jou daarbij onzeker te maken.

Weet niet wie de moeder van je paard is wellicht kun je daar ook nog een oplossing vinden
voor het gedrag, want over het algemeen willen ze wel voor je werken.

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:07

Hey hai,

Ik heb ook op een heartbreaker merrie gereden. Deze is te klein gebleven 1.57 dus net een paardje maar kan super springen. Met de verkeerde ruiter een ontzettende hittedame, maar ik vind haar fijn te rijden en er zitten ook echt goede gangen in. Ze 8 jaar en wordt voor de fokkerij gebruikt, ze fokt wel groot dus dat is een meevaller.

Vraag over heartbreaker: ik heb 3 verschillende verrichtingrapporten van heartbreaker waarvan 2 het zelfde zeggen namelijk gangen hadden ruimer mogen zijn super springpaard en een staan er cijfers van 8, 8, 9, bij stap draf galop en bij sringen 5,5, 6 e.d. en die laatste komt van de site dutchhorses, weet zo ff niet de preciese link. Maar wat is nou de echte?

Groetjes Mira

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:21

Hallo Bij iemand waar ik af en toe groom bij de wedstrijden heeft ook een Heartbreaker paard.
Rythm Genoemd hij loopt zz-licht dressuur en ziet inderdaad ook OVERAL spoken!! Zal het aan heartbreaker liggen:P haha
kijk even op www.fotosvanpaarde.nl en dan schoorl
kur op muziek de 2e pagina met een donker paard!!! suc6

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:22

ik denk niet dat de internet site het doet sorry...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:20

ik heb op n stal gewerkt waar ze er 2 hadden, 1 ruin van 4 en een hengst van 3.
de ruin was echt dom om het maar even hard te zeggen.
we deden alles met hem op zn gemakje, longeren snapt ie nog steeds niet helemaal op wat voor een manier je het ook deed hij draaide steeds om.
en ook was hij vrij schrikkerig.
met rijden viel het opzich wel mee.

de hengst is daarin tegen erg lief en leert super snel!
ook met afspuiten blijft ie netjes staan, terwijl de ruin heen en weer stond te dansen enzo..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:26

Ik rij nu ook weer een heartbreaker. In het begin was hij behoorlijk schrikkerig. Na verloop van tijd werd dit stukken beter.
Van de zomer heeft hij op het land gestaan. Inmiddels weer aan het werk en pakt het weer super op.
Schrikkerig, nee nu niet meer.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:37

Heb vroeger ook een paar keer een heartbreaker gereden. zoals al is gezegt was deze ook behoorlijk schrikachtig als ze maar wat lummelde, maar toen het echte werk begon deed ze niks meer verkeerd.
zelf ben ik nu een merrietje aan het inrijden met als vader toulon (v. heartbreaker ) ook deze kijkt verschrikkelijk veel en heeft alles gezien, maar verder is ze doodbraaf. Een nadeel is dat ze wat aan de kleine kant is, momenteel is ze 1.59m en bijna 4 jaar

LynelOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:39

hoii ik heb ook wel is een heartbreaker nakomeling gereden vroeger maar die was helemaal niet schrikkerig hij had veel pitt en wilde altijd graag voor je werken
maar misschien kan die ook wel schrikkerig geweest zijn maar ik hou zelf ook van hard werken en dat bracht ik dan ook over op de paarden die ik dan reed.

Groetjes

witteneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:42

haj
ik rijd ook op een heartbreaker en daar zit ook wle aardig wat pit in springen kan ze super en buiten rijden vind ze ook leuk en is dan helemaal wakker!
als je er de baas over bent kan ej der super veel mee
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:11

De heartbreakers die ik gezien heb voeren wel wat bloed en hebben vreselijk veel elastiek. Het is niet een karakter dat voor iedereen geschikt is.