Nakomeling/karakter van de hengst Dublin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talisman

Nakomeling/karakter van de hengst Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 13:29

Hallo bokkers,

ik rij een 12-jarige vosmerrie van de hengst Dublin (v. Ulft) en ik ben benieuwd of er mensen zijn die het karakter van Dublin of zijn nakomelingen kent.
Deze merrie is gefokt op dressuur, maar springen kan ze ook als de beste. Ik rij haar samen met een man. Hij springt er mee (L niveau), ik rij dressuur (M niveau).
Ze is altijd nogal sterk geweest en zeer wisselend te rijden. De ene keer gaat het super en de volgende dag is het een groot drama.
Afgelopen weekend wilde ik voor het eerst met haar gaan starten bij een onderlinge wedstrijd, maar heb me uiteindelijk af moeten melden omdat ze in het losrij-terrein al stijgerend rond ging.
Het lag echt niet aan de zenuwen, ik had ze sowieso niet en zij kent het terrein heel goed. Ze kwam echt in verzet en er was geen land mee te bezeilen. Wij denken dat ze de laatste maanden misschien wat teveel heeft gedaan, crosslessen, springlessen, concours, dressuur. Daarom laten wij haar nu 2 weken met rust in de wei staan (waar ze overigens sowieso dagelijks in staat), om te kijken hoe het daarna gaat.
Herkent iemand dit in Dublin of zijn nakomelingen en hebben jullie adviezen/tips?

Alvast bedankt!