nakomelingen Orlando (Heartbreaker)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bacardi2001

nakomelingen Orlando (Heartbreaker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:25

Wie heeft er nakomelingen van Orlando?

Ik zou graag wat meer informatie willen over hoe die in de sport presteren en wat hun karakter is. En dan met name of het schrikachtige paarden zijn, aangezien heartbreaker hier om bekend staat en dat de vader van Orlando is.

Alvast bedankt!

Cemlys

Re: nakomelingen Orlando (Heartbreaker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:59

ik weet iemand die dit jaar een orlando veulen heeft gekregen. Mooi beestje voor zover ik weet.

yunis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:47

ik heb een orlando veulen van zes maand dus kan je helaas niet helpen . Hij loopt namelijk nog niet in de sport hahaha. Verder heeft hij naar mijn mening een super karakter. Heb jij er ook één misschien?

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:59

Hoi,

Ik heb een Orlando X Clinton ruin. Heeft een super karakter! Hij was heel braaf met zadelmak maken. Laat zich van het begin af aan makkelijk beslaan, manen trekken, beentjes afspuiten etc.

Laat zich onder het zadel ook makkelijk bewerken. Het is wel een paard met een erg sterk karakter. Schrikt niet snel en is niet snel onder de indruk van iets. (ook niet van een boos baasje Knipoog )

Een nadeel aan Heartbreaker en Orlando afstammelingen is sommigen de neiging hebben te gaan telgangen. (bij teveel teugeldruk of niet voldoende over de rug rijden) Ik zeg niet dat alle paarden dit doen maar ben er toevallig al drie tegen gekomen waaronder die van mij. En ik heb gehoord dat Heartbreaker dit dus ook doet.

yunis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:53

mijn veulen is dus ook heel braaf bij de hoefsmid dierenarts en dergelijke. Hij heeft geen super gangen maar wel ruim genoeg voor mij en hij zou ook moeten dienen om te springen niet om dressuur wedstrijden te rijden.

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 20:48

Mijn vijfjarige ruin is ook niet heel schrikachtig. Aks er ergens om hem heen iets gebeurd is hij daar niet snel van onder de indruk, maar hij vindt het wel leuk om keer op keer hetzelfde paaltje eng te vinden.

Hij heeft ook geen super mooie en ruime gangen. Maar wat jij al zegt, ze zijn spring gefokt. Hij kan trouwens wel super springen, alleen jammer dat hij hierin soms wat lui is, dan vergeet hij zijn achterbenen even.

Ik heb tot nu toe nog niet kunnen ontdekken dat hij wil telgangen. Heeft heeft het gelukkig dus nog nooit gedaan.

Qua karakter heeft hij duidelijk zijn mening. Als hij iets niet leuk vindt laat hij het duidelijk merken en kan je sosm maar beter stoppen. Dit geld dus ook als je een bepaalde oefening doet mer rijden als hij er echt klaar mee is gaat hij bokken.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:18

Ja,
ik heb een nakomeling van Orlando
Het is een top pony!
ik word vaak 1e en staan nu ook weer 1e voor de selectie
hij leert snel en doet goed zn best!!
ik ben vandaag ook weer 1e geworden.
hij schrikt wel eens maar niet extreem veel
ik spring ook met m en dat doet hij ook goed
hij is pas vier en wil na het BK over naar het L2 en wil hem nog proberen in het Z te krijgen.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:19

Jeeee!!
ga nu al over na het M1 en springen wil ik L gaan springen !!
echt super pony jammer genoeg heeft mn tante in australië m gekocht dus .....
haha maar we doen gewoon rustig aan niet zo van ik heb 10 wp ik ga naar het m1 ;) gewoon 30 wp en dan over :')