Nakomelingen van de merrie Citodina?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melf

Nakomelingen van de merrie Citodina?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 09:18

Ik ben op zoek naar nakomelingen van de merrie Citodina (v. Lucky Boy xx, mv. Eros). Citodina is een keur merrie, in geschreven bij het KWPN onder stamboeknummer 84.6657. Citodina is geboren in 1984 en 'onderdeel' van fokfamilie 241.

Reeds bij mij bekende nakomelingen zij:

1988 Gitodina (v. Ksarset Z xx)
1994 Marnix (later Melvin) (v. ?, vv. Purioso) -> deze ruin is in mijn bezit
1997 Phaydra (v. Ferrolan)
1998 Sandor (v. Nashua)
2000 Tristan (v. Matterhorn)
2002 Vengaboy (v. Matterhorn)

Waarom mijn interesse?
Mijn paard Melvin is een afstammeling van de merrie Citodina. Hij is het product van een wat 'problematische' dekking; de fokker heeft reeds met een jonge hengst gedekt (in 1993) voor dat deze werd goedgekeurd. Resultaat: het in 1994 geboren veulen heeft een niet goedgekeurde vader. Over deze niet goed gekeurde vader weet ik weinig; alleen dat zijn vader de hengst Purioso is. Melvin is een fijn dier, maar ik ben toch benieuwd hoe hij het 'doet' in vergelijking met eventuele halfbroers en zusters.

Alle informatie is welkom, ook over zijn waarschijnlijk in 1993 niet goedgekeurde vader.

flyfly

Re: Nakomelingen van de merrie Citodina?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:32

tienus63

Re: Nakomelingen van de merrie Citodina?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:27

Een belletje naar het KWPN doet ook wonderen.
Ze vertellen je alles over de nakomelingen, sportstanden etc. Alleen de namen van de huidige eigenaren vertellen ze niet.

Als je met hen belt, vraag dan ook even duidelijk naar de levensnummers van de nakomelingen en naar de vaders van de nakomelingen.
Soms als je googlet op een levensnummer vind je nog eens wat.