Nakomelingen TP/Hackney Blockland's Shales

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lise81

Nakomelingen TP/Hackney Blockland's Shales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 11:30

Hi,
Sindskort hebben mensen die ik ken een 3,5 jarige TP merrie v. Blokland's Shales vm.Donau
Ik was benieuwd of er een aantal bokkers zijn die ook een paard kennen van Blokland's Shales en hoe het karakter is van deze paarden?
Zelf heb ik niet zo veel ervaring met tuigpaarden namelijk en deze merrie lijkt me wel een pittige dame Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Nakomelingen TP/Hackney Blockland's Shales

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:03

Shales is 1,5 week geleden kampioen grote maat hengsten geworden. Hij is niet goedgekeurd voor het KWPN, echter toen hij nog van Sip was zijn er veel tuigpaardmerries door gedekt. Tegenwoordig is hij van de fam. van Nispen, http://www.hackney.nl.
Hackney's zijn sowieso wat bloederiger dan tuigpaarden, feller karakter, en tuigpaarden zijn weer feller dan de rijpaarden. Je zegt zelf al dat je geen ervaring met tuigpaarden hebt, ze hoeft dus geen pittige tante te zijn voor een tuigpaard. Bovendien zou ik het een beetje vreemd vinden als het van Shales af komt, hij is namelijk de rust zelve en 1 van de makkelijkste hackney's die ik ken.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 18:19

Dat is fijn te horen. Ik denk dat de merrie ook nog wel bijdraait waarschijnlijk. Het is nu allemaal nog nieuw voor haar.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:22

Van Oranje Landzicht van stal landzicht in Giessenburg is een Blokland shales en als ik die zo op concours zie is die best wel druk! Maar hij won wel de competitie in Luttenberg dus kan wel goed lopen. Verder weet ik zelf niet hoe die echt is.. Maar in baan lijkt ie best druk.

fleurtje2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:40

ik heb een grote maat stermerrie fleur vorige maand gekregen en dit is ook een blokland shales, ze is een beetje druk en af en toe heet maar je kan er super mee voor de kar en onder het zadel mee rijden.