Nakomelingen Caritas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Nakomelingen Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:02

Ik ben laatst er eindelijk achter gekomen van welke hengst mijn paard komt, en nu vraag ik me af of er nog meer bokkers zijn met paarden van Caritas. De vader van Caritas was Varitas.

Het zou leuk zijn als je een foto van je nakomeling zou kunnen plaatsen, en de karaktertrekjes zou kunnen omschrijven.

Mijn paard 'Ronaldo':
'Werklustig en gewoon echt een leuk paard, kan er lekker mee aanklooien en toch er serieus mee bezig zijn. Soms is hij ontzettent sloom en traag, andere dagen is hij ontzettent heet. Vooral bij het springen word hij vaak heet. Ik ben vrij actief bezig in de dressuur en het springen(ook in de wedstrijden)'.
Ik rijd B dressuur(ga volgende wedstrijd L) en B springen.

Afbeelding

Sammy78

Re: Nakomelingen Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:49

Wij hebben thuis ook een Caritas x Rossini staan. Het is een 12 jarige merrie die sinds juni dit jaar onder het zadel is. Bij de vorige eigenaren is ze altijd als fokmerrie gebruikt. Vandaar dat ze ook nooit eerder onder het zadel is geweest. Ze is erg werkwillend en leerd erg snel. Ze heeft verder een zacht karakter maar houdt ook erg van een dolletje.

Afbeelding

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 07:52

Mooi paard! Wel grappig, mijn paardje heeft echt precies dezelfde kol Lachen .

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:08

ik heb 4-5 jaar geleden een merrie van Caritas (x Darwin) uit de Niki stam enkele keer gereden... uit een volle zus van de moeder van mijn hengstje...
heel super springen, fijne gangen... maar omdaat de eigenaar niet goed rijd, was ze erg moeilijk in het eind... an het begin was ze echt super te rijden, maar als de eigenaar meer keren rijden wou...
ik ben dan gestoppt, omdaat ik niet enkele keer dat ik op de merrie zat van nieuw beginnen mocht...
nou loopt de merrie, inmiddels is ze 9, een beetje dressur en springen (max. 1.20m) met een ander meisje... de eigenaar rijd haar niet meer regelmatig...

was echt een paard voor het hogere werk in het springen, maar als de eigenaar het niet mocht...

othello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:24

Mijn paard is ook van Caritas,het is een 10 jarige ruin.
Ik heb veel problemen gehad met hem,hij steigerd enorm.
Hij is dan een maand naar een her opvoeder gegaan en is nu een stuk verbeterd.
Verder is het een braaf paard,hij kan wel van het een uiterste naar het ander uiterste gaan.
Hier een foto van hem.
Afbeelding
Afbeelding

Andjena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:41

Wij hebben ook een Cariats x Vindicator het is een heel vrienelijk en werklustig paard die erg op regeltje is (met andere woorden als het een keer anders dan anders gaat is mevrouw een beetje van slag af) Het is een kasteel van 1.74 momenteel wordt ze voor de kar beleerd (ze is erg veelzijdig dus) In mijn profile staan wel foto's van haar (pleasure)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:23

Ik ken ook een Caritas, wat een vervelend paard was dat zeg. Altijd maar stijgeren, liefst over de bakdeur heen met de voorbenen. Hij kon heel goed lopen en fijn springen, maar als ie geen zin had was er echt niks mee te beginnen...

dooozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:01

Ik heb ook een Caritas, een vos met hetzelfde kolletje! Ze heeft afgelopen jaar een veulen gehad en is nu weer drachtig. Daarvoor was ze Z2-dressuur en Z-springen! Vooral met springen heb ik mooie tijden beleefd met haar, thuis was ze altijd moeilijk te motiveren maar op concours werd ze altijd heel heet en gebrand! Als ze alleen maar haar karakter doorgeeft aan haar veulens ben ik al tevreden!

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:29

ik heb een cabuchon x caritas uit de cimbria stam. ook hebben we uit deze stam een keurmerrie van caritas x flemming x amor uit dezelfde stam (nee het is niet de moeder) beide paarden zijn in het rijden heel lastig de keurmerrie heeft de ibop wel gehaald maar was verder in het rijden te gevaarlijk hebben zelf bij proffesionele ruiters geprobeerd maar die zagen het ook niet zitten daarom is ze nu fokmerrie. haar nakomelingen doen het super trouwens

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:32

ik heb een merrie van goodtimes x caritas.

een fijn werklustig paard,dat graag werkt en snel leert.de ene dag erg actief en de andere dag erg traag.die van mij heed een super karakter,er staat wel een foto in mijn prfiel

marielxziem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:08

Ik heb een merrie van Caritas x Orlandi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding