Gezocht: Nakomelingen van de hengst DIOR of RIVAAL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Gezocht: Nakomelingen van de hengst DIOR of RIVAAL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 19:13

Ik heb zelf een ruin van Dior, en de vader van de moeder is Rivaal.

Wie heeft een paard dat ook van Dior of Rivaal afstamt, en wat is het karakter van je paard?

Kimdj19

Re: Gezocht: Nakomelingen van de hengst DIOR of RIVAAL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:58

ik heb een merrie van dior en het is echt een schatje, ze is echt heel aanhankelijk (dat is wel een beetje een nadeel). Je kan echt alles met haar doen, ze is echt een poepie.

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:01

Mijn 4 jarige is aan moeders kant een kleinzoon van Dior, OOSeven x Dior.
De fokker vertelde dat deze merrie heel duidelijk haar stempel op haar veulens drukte,
iedereen heeft het altijd over de vader maar de merrie kan ook veel invloed hebben natuurlijk.
Mijn paardje heeft een heel zachtaardig aanhankelijk karakter, echt knuffelbeest.
Zeer werkwillig en leergierig, mooie gangen, veel beweging. Uitstekende stalmanieren.
Ik heb ook al eens gezocht naar info over Dior, niets gevonden, jammer.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 10:59

Dat heb ik dus ook. Ik kan echt nergens iets vinden over Dior en bij Rivaal kom ik ook niet verder...

Mijn paard is ook een zachtaardig, aanhankelijk paard. Het is een wereldpaard. Het enige nadeel is dat hij erg snel onder de indruk (angstig) is in nieuwe situaties.

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:26

Mijn paard is juist ongelooflijk cool in z'n koppie, zeker voor zo'n jong beestje.
Hij vindt het al gauw allemaal prima, went overal snel aan. Wel makkelijk hoor.
Maar je weet soms niet door wie en hoe sommige eigenschappen vererfd worden.
Omdat het een OOSeven is wordt er bijvoorbeeld altijd standaard gevraagd of het ook een luchtzuiger is. Nou, niet dus.
Ik weet ook helemaal niet waar Dior stond en of hij nog leeft. Het KWPN heeft een site
over hengsten, maar dan moet je lid zijn. Of een abonnement nemen. Hij staat er wel bij,
maar je kunt dus niet zo bij de informatie.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:06

Hoi,
Ik heb een fokmerrie gehad van Rivaal een hele mooie keur merrie schimmel 1.64 hoog en super bewegen!!
Ik heb nog 2 dochters van haar op stal staan een klein schimmeltje 4 jaar en een hele grote 3 jarige vosmerrie die al even fijn kan bewegen als haar moeder en heel koel in het hoofd is en absoluut niet kijkerig de 4 jarige is ook heel braaf alleen is die nu van een pensionklant kan wel iets minder bewegen maar is wel heel chique.

De Rivaal merrie heb ik verkocht omdat ze niet meer drachtig wilde worden zij heeft 7 veulens gehad en was M2 dressuur.

Hoop dat je nu iets meer weet Rivaal staat ook in het hengstenboek en Dior ook ( Vorig jaar werd een Gribaldi x Dior reserve kampioen bij de 3-jarige in N-H KWPN Centrale keuring super fijn dier! heeft nu een Krack C veulen genaamd Barbria van men A Groen uit Enkhuizen)

lonnevanck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:08

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:37

Ruiter van Icarus is Marcel van Leeuwen

lonnevanck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:58

klopt,
helaas zoals het er nu naar uit ziet word hij niet meer op wedstrijden uitgebracht.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:08

ullaatje schreef:
Hoi,
Ik heb een fokmerrie gehad van Rivaal een hele mooie keur merrie schimmel 1.64 hoog en super bewegen!!
Ik heb nog 2 dochters van haar op stal staan een klein schimmeltje 4 jaar en een hele grote 3 jarige vosmerrie die al even fijn kan bewegen als haar moeder en heel koel in het hoofd is en absoluut niet kijkerig de 4 jarige is ook heel braaf alleen is die nu van een pensionklant kan wel iets minder bewegen maar is wel heel chique.

De Rivaal merrie heb ik verkocht omdat ze niet meer drachtig wilde worden zij heeft 7 veulens gehad en was M2 dressuur.

Hoop dat je nu iets meer weet Rivaal staat ook in het hengstenboek en Dior ook ( Vorig jaar werd een Gribaldi x Dior reserve kampioen bij de 3-jarige in N-H KWPN Centrale keuring super fijn dier! heeft nu een Krack C veulen genaamd Barbria van men A Groen uit Enkhuizen)

Dat is leuk want ik heb een merrie van dior en een veulen van haar en de vader is gribaldi. Dus ik heb ook een gribaldi x dior en dat is ook een super knol!!!!

Pienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:06

Dior is in 1989 goed gekeurd bij het KWPN en is vervolgens afgekeurd op veulens! Hij had in het jaar 36 nakomelingen, maar helaas afgekeurd! Nu was het wel zo dat een kleine 10 jaar later een artikel stond in de paardenkrant dat ze achteraf gezien toch spijt hadden van die beslissing, omdat er toch erg goede sportpaarden uitkwamen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:58

Inge Fokker had een hele mooie Rivaal dochter. ZZ-Zwaar was ze er geloof ik mee...weet niet meer zeker hoever ze er mee gekomen is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

slotje. Topic is 3 jaar oud.