merrie van Lancet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tellittome

merrie van Lancet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 08:18

Deze namiddag ga ik kijken naar een merrie die te koop is.
Haar vader is de bekende (of moet ik zeggen "beruchte") hengst: Lancet, van wie de afstamming wel bekend is. (Goh...de nakomelingen worden op het forum redelijk vaak in een negatief daglicht gesteld. Zal wel een reden hebben).
Vaak hoor je ook dat bij Lancet-nakomelingen de merrie haar stempel drukt.

Deze merrie heeft als:

vader: Lancet
grootvaders: Wenzel Edison
overgrootvaders: Woerman Shogun Notaris Vasco

De verkoper van deze merrie omschrijft haar als:
lief, braaf in de omgang en bij het rijden, werklustig, leert snel

Ik merk vaak dat er "kundige" mensen op onderwerpen reageren. Het zou fijn zijn als ik wat reacties kreeg i.v.m. deze merrie en haar afstamming.
Alle informatie is welkom.

kitbits

Re: merrie van Lancet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 07:31

Je vergeet een heel belangrijk punt te vermelden, namelijk voor welk doel je dit paard wilt aanschaffen.

Als je specifiek een dressuurpaard zoekt zit je met de afstamming Lancet x Edison x Vasco wel goed dacht ik zo.
Het aller belangrijkste blijft het paard zelf op papier kun je nl niet rijden.
Veel succes met je keuze Knipoog

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:43

Wij hebben ook een merrie van Lancet uit een Wolfgang moeder.
Altijd als er iemand vroeg naar Lancetafstammelingen reageerde ik om te zeggen dat die van ons superbraaf was.
Met beleren was ze een draak maar toen ze na 4 weken thuis kwam heeft ze geen stap meer verkeerd gezet.
Tot die week in juni. Toen heeft ze me er in 1 week tijd 2 keer afgegooid. Leuk aan het rijden en ineens 90 graden draaien en andersom gaan. Daar ben je dan niet op verdacht en wordt heen en weer geslingerd boven het paard om te blijven zitten en dan val je alsnog. Ik weet niet of dat toeval was of opzet , maar ik werd er wel bang van. Gelukkig is alles goed gegaan en is er verder niks gebeurd maar ik heb haar wel 2 maand laten staan, maar dat kwam ook omdat ik de 4 daagse ging lopen in Nijmegen en wilde voor die tijd geen risico lopen om iets op te breken.
Een maand geleden heb ik de draad weer opgepakt en onder begeleiding van een instructeur weer voor het eerst opgestapt. Wel een beetje eng in het begin.
Maar het gaat nu weer goed . Ze is weer braaf en gaat weer lekker lopen. Ze heeft mooie gangen en een hele fijne galop. Binnenkort wil ik met haar naar de manege om ook wedstrijden te kunnen gaan rijden.
Het is natuurlijk niet zo dat alle Lancets etters zijn maar meestal worden de slechte dingen onthouden en de goede dingen? .Ach dat is zo gewoon.

tellittome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:16

Bedankt om de reacties, kitbits en flyfly.
Ik heb de merrie ondertussen gekocht en ga haar zaterdag ophalen. De bedoeling is om haar dressuurmatig te rijden.
De proefrit verliep "lekker". Het blijkt een merrie te zijn die van nature goed vooruit is. Ze is dan wel 5 jaar maar toch nog redelijk "groen". Ik hoop dat ik veel plezier beleef aan de verdere africhting en dat ik een goede band met haar kan opbouwen. De bewegingen zijn veelbelovend. Ik denk momenteel positief. Duimen maar.