Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Venetia schreef:
Op het ORUN-examen heb ik ook op een Jazz gereden, liep Z2 en was een wereldpaard, paard had alles erin voor hoogste niveau en was geloof ik daarna ook aan een GP ruiter verkocht. Kon nog wel eens schrikken maar nooit gemeen, volgens ruiter (en zelf ondervonden, heel fijn te rijden paard).
Djesseka schreef:Wij hadden er eentje, zo'n 3 jaar terug. Toen zij kwam was ze 2,5 en toen ze ging nog geen 3,5. We hadden haar uit de fokkerij en ze kwam om beleerd en opgevoed te worden. Nou, die opvoeding had ze wel nodig! Het was een heel heet en moeilijk paard. Lette totaal niet op je en deed enkel wat ze zelf wilde. Wel een paardje met prachtige gangen en een hele goede bouw. Uiteindelijk bleef ze wat klein voor de fokkerij en was er totaal geen klik met rijden, dus hebben we besloten haar te verkopen.
Tess is een Jazz x Amor.
hananya schreef:Djesseka schreef:Wij hadden er eentje, zo'n 3 jaar terug. Toen zij kwam was ze 2,5 en toen ze ging nog geen 3,5. We hadden haar uit de fokkerij en ze kwam om beleerd en opgevoed te worden. Nou, die opvoeding had ze wel nodig! Het was een heel heet en moeilijk paard. Lette totaal niet op je en deed enkel wat ze zelf wilde. Wel een paardje met prachtige gangen en een hele goede bouw. Uiteindelijk bleef ze wat klein voor de fokkerij en was er totaal geen klik met rijden, dus hebben we besloten haar te verkopen.
Tess is een Jazz x Amor.
Hoe hebben ze die combinatie nu kunnen bedenken....!!![]()
Dat vraagt toch om moeilijkheden...
Ik heb trouwens momenteel ook een Jazz. Uit oze Hill Hawk XX merrie. Een grote vos met vier witte benen en een smalle bles. En gelukkig met een (tot nu toe....) braaf karakter.
Ik heb er al heel wat gereden en zadelmak gemaakt. Het zij geen paarden voor de gemiddelde amateur...
bolle_henkie schreef:Unbelievable: jazz X elcaro, die is zeker niet te koop, of wel? Wij hebben er ook een op stal, en een grotere schat als die kun je jezelf niet wensen!! Wat een fijn karakter heeft die hengst!! Heeft wegens een blessure 4 maanden (!) boxrust gehad. vervolgens zadel erop en erop gaan zitten (longeren mocht niet omdat de DA bang was dat ie een sprintje zou gaan trekken en hij moet rustig opbouwen) en hij liep zo de stal uit de buitenbak in. Nog geen huppeltje gegeven, laat staan een bok! Waanzinnig leuk dier. Daar wil ik er nog wel twintig van!!
bolle_henkie schreef:Onze Jazz x Elcaro is 4. Echt een lieverd! en zo braaf!! Vergeleken met hem zijn al onze andere Jazz nakomelingen (en dat zijn er héél veel) staatsgevaarlijk!