Nakomelingen Don Renoir

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

antiklit

Nakomelingen Don Renoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:57

Hallo ik voreg me af of er hier op bokt ook mensen zijn met een don Renoir afstammeling

Ik ga volgende week kijken bij een nakomeling van hem. Ken de hengst verder niet dus vandaar mijn vraag.

Hoe is het karakter, vererft hij secifieke dingen, achterbeen??? enz

Misschien hebben jullie ook foto's van hem cq jullie nakomeling van hem

Groetjes Cora

Sannah

Re: Nakomelingen Don Renoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:55

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:41

Jammer dat er verder niemand bekent is met deze hengst.
Zal mijn info denk ik toch maar ergans anders moeten gaan inwinnen dan hihi Haha! Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:44

Teigetje op Bokt heeft een zelfgefokte Don Renoir merrie, en dat is echt een superpaard, misschien moet je haar eens een PM sturen?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:47

Veel over de nakomelingen weet ik niet. Kenissen van mij hebben er eentje, kon super bewegen, maar is momenteel ziek.
Wat ik wel nog weet is dat ik eens van hem heb gewonnen (toen hij 4 was). Ik won toen met mijn vorig paardje L2, en Mieke Dries was toen 4e met Don Renoir. Hihi, zo'n dingen blijven je altijd bij eh !!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:22

Ik ken Don Renoir nog van vroeger, ik les bij Mieke Dries en heb haar vroeger dikwijls zien rijden met hem. En ik moet zeggen dat het de favoriet van mij is van al de hengsten die Mieke al gereden heeft. Was zo een braaf en knap paard met een enorm goede galop toen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:00

Teigetje meldt zich Lachen.

Ik heb een vijfjarige Don Renoir merrie, heb ze zelf gefokt en ben er zeer content van.
Wat ik zeggen van de impact van Don Renoir op mijn merrie:
- hij fokt vergrotend (moeder is 1.60m, Balte is 1.69m)
- hij fokt hals en front, Balte heeft meer hals en meer front dan de moeder
- volgens mij vraagt hij wat bloed in de moederlijk, Lucky (moeder van Balte is een A Lucky One x Fantastique, dus met een behoorlijke scheut volbloed)
- geeft goeie bewegingen door
- mijn merrie (Lucky) heeft een zeer goed karakter, de Don Renoir dochter, Balte, heeft een nog beter karakter, heel rustig, schrikt nergens van en toch werklustig.

Algemeen denk ik dat ik mag zeggen dat mijn Don Renoir merrie een behoorlijk sjieke merrie is, met zeer goeie draf en mooi bergop gesprongen galop. Ze is modern van type maar heeft toch voldoende bot. Is mooi bergop gebouwd en brengt van nature de achterhand makkelijk onder. Heeft heel veel evenwicht en een zeer sterke tact (moeder heeft dat ook wel).
De bovenlijn in de hals kon nog iets ronder maar daar wordt nu bij het rijden aan gewerkt Knipoog.

Foto's vind je overvloedig in mijn profiel, ook van de moeder zodat je een idee hebt uit wat voor moeder ze gefokt is.
Ik heb al heel sjieke Don Renoirs gezien maar ook al ééntje die ik persoonlijk te grof gebouwd vond en niet modern. Denk dat je dus zeker ook naar de moederlijn moet kijken.

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 15:19

goh teigetje wat een mooie merrie. De moeder weet ik van dat het een flinke merrie is van 175 met behoorlijk wat massa.
Ze is een stermerrie van Rubinstein x Pik Bube. Ben erg benieuwd ga volgende week kijken als de verkoper weer contact met me opneemt, heb hem inmiddels al drie keer gemailt maar krijg tot op heden nog geen reactie ...............jammer hoor

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:27

Thanks Bloos

Denk dat je dan een massalere Don Renoir kunt verwachten dan mijn Balte. Maar, de combinatie Donnerhall x Pik Bube heeft al zeer veel toppaarden opgeleverd. Hier zit die combi dan ietsje verder maar hij zit er toch. Wat me ook interessant lijkt is dat het paard dan via die Rubinstein moeder en het Renoir I bloed van Don Renoir, ingeteeld is op de R-lijn. Die brengt vaak verfijning in de paarden.
Ben echt benieuwd, hopelijk neemt de verkoper gauw contact op.
Staat het paard in Belgie?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:42

mijn instructeur heeft een Don Renoir en dat is een paardje met een zeer rustig en super werkwillig karakter. Zo ene die tegen alles wat je vraagt ja zegt heeft hij nog nooit gehad. Heeft nu trouwens een Krack C veulen aan de voet. Een andere Don renoir die ik kende was totaaaaaaaaaaaal anders. Veel luxer, goed beweging maar dat karakter was niet echt je dat. Eigenaresse heeft er een tijdje door geblesseerd geweest. Paard begon te steigeren maar dan wel pijlrecht. Werd dus gevaarlijke. Weet niet of ze haar nog heeft.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:02

Wat was de moederlijn van die met het slechte karakter Petraaken?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:09

Teigetje schreef:
Wat was de moederlijn van die met het slechte karakter Petraaken?

weet ik niet meer. Heb dat meisje al in zeer lange tijd niet meer gezien en haar grootvader loop ik de laatste ook telkens mis. Misschien zie ik hem nu wat vaker in het najaar als ik door het slechte weer naar de binnenbak van de naburige manege moet om te kunnen rijden.