Hallo iedereen. :o Ik ben opzoek naar nakomelingen van de hengst Contender. Ik rijd nu zelf met een 10 jarige merrie schimmel (nakomeling van Contender) wedtsrijden op L1 niveau. En heb al 19 winstpunten, En mag zelfs mee doen aan de friese kampioenschappen. :D *D Vandaar die 19 winstpunten, want tot de friese kampioenschappen moest ik in de L1 blijven. Nou jaa verder heeft het paard hele goeie gangen !! alleen de stap is wat kort, de middendraf is Super, ze strekt echt fantastisch. Ze kan geweldig springen. Ze heeft Z gesprongen. Maar verder heeft het paard een leuk karakter. En het is gewoon een super paard voor dresuur en springen !! hebben jullie of kennen jullie iemand met ook een nakomeling van contender ? Mail het me dan alsjeblieft.. Groetjes Janella. :D *D [/size]
Laatst bijgewerkt door Janella op 11-08-06 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
[b] hallo, Wij zijn op zoek naar meer nakomelingen van wellington. Wij (zusjes) hebben een wellington. Het is een mooi paard. :D En is heel lief maar ook wel eigenwijs. Het is een paard met een eigen wil. En verder kan hij goed springen en dressuur. Voorheen heeft hij veel wedstrijden gelopen. Nu niet meer want hij heeft een peesblessure. |( ;( Nou jaa als jullie een nakomeling van wellington hebben of iemand die jullie kennen. beantwoord me vraag dan alsjeblieft. Groetjes Babet en Janella, Alvast bedankt.
Ik denk dat de meeste Contenders die nu in NL zijn uit Holstein vandaan komen, veel ervaring met zijn nafok heb ik niet.
Maar Contender is voor mij de meest vertrouwde en vriendelijke hengst die ik ken. En een echte showbink. Ik hoop dat ik ooit nog een veulen van hem zal fokken. Zijn nafok is niet slecht hij staat 4e van de beste springpaarden verervers en vele nakomelingen doen het ook niet slecht in de dressuur.
Ik hoop dat ik hem in oktober weer zal zien, hij is van 1984. De jongste ook niet meer.
Ik heb ooit is een Contender gereden,super fijn paard.net beleerd maar echt super braaf,mooi been gebruik en heel fijn te rijden,intelligent en pakte dingen echt heel erg snel op!
ten eerste hartstikke leuk dat jullie mij even antwoorden. Aan Adriana : de vader is contender zoals je wist, de moeder is dieternel de grootmoeder is gofine, en de grootvader is Calypso. Toen de merrie binnen kwam bij ons op stal. toen was ze heel bang, Dus waarschijnlijk op de ouwe stal niet behandelt zoals het zou moeten. Maar nu staat ze 1,5 jaar op stal en is ze best wel lief maar soms wel wat brutaal als ik 3 keer laat merken dat iets niet mag, dan doet ze het zo gerust nog een keer. Maar als ik eens verdrietig ben dan komt ze wel met dr hoofd bij me om me te troosten. En als ik zenuwachtig ben dan komt ze met dr hoofd bij mijn hoofd en dan doet ze dr ogen een beetje dicht, zo van het komt wel goed. Dat is wel lief !! En ze zal me zeker niet in de steek laten. Dus waarschijnlijk net zo lief als haar vader, Alleen dan wat onzeker. Groetjes janella P.s bedankt voor je mail.
Hartstikke leuk dat je me een mailtje hebt gestuurd Marije. Deze merrie is snel gespannen, maar kan ook super ontspannen wezen, en dan loopt ze het fijnst. ook zij pakt dingen heel erg snel op als ik iets nieuws 2 keer doe dan weet ze het de 3e keer al precies. ook deze merrie heeft een mooi beengebruik, ze is in de stap heel kort van voor, En ze sleept weleens met haar achterbenen, ze word snel lui van achter. Het paard heeft een fijn zacht mondje (is weleens anders geweest ) p.s nog bedankt voor je mailtje, groetjes Janella.
TS, het is niet toeegestaan om je topic telkens omhoog te schoppen. Hou hier aub rekening mee, ik zet een paar reacties samen en andere berichtjes verwijder ik gewoon.
Het spijt me zeer maar als de wis knop er niet staat dan zie ik geen andere mogelijkheid om dat zo op te lossen. Ik heb haar geholpen, omdat ze zelf nog niet zo wegwijs met Bokt is. Dit had niks met omhoogschoppen te maken.
Dingen die niet in dit topic horen, en die niets met de nakomelingen van Contendor te maken hebben, horen hier niet thuis. Wie vragen heeft over de werking van Bokt, kan de FAQ nalezen.
Ik ben moderator geweest... en dit had zeker wel te maken met de nakomeling van Contender, namelijk dat die merrie meer punten in de dressuur heeft dan dat ze eerder had genoemd.
een tijdje terug stond er een contender hengstjaarling te koop, een contender x landgraf I
Je hebt me beantwoord op me vraag Maar waar stond die jaarlinghengst dan te koop van contender ? En staat ie nog te koop.. Alvast bedankt.. Groetjes Janella