Nakomelingen van pony Wester Aikema's Nando

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzii

Nakomelingen van pony Wester Aikema's Nando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:31

Ik woon in België en niet erg op de hoogte van de ponyhengsten in Nederland. Ik heb een merrie van 5 jaar oud met als vader Wester Aikema's Nando. Mooie pony, een beetje overbouwd, behoorlijke gangen maar wat kan ze springen zeg!! Ik vroeg me af of ze deze eigenschap van haar vader heeft geërfd. dus heb je ook een afstamming van deze hengst, laat dan eens iets weten!

ascona1

Re: Nakomelingen van pony Wester Aikema's Nando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:16

Wij hebben ook een wester aikema's nando een super beest zowel springen als dresssuur
Hij is nu 6 jaar en we starten hem nu sinds januari 2005 heeft de punten al voor de M2

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:54

Hey tof zeg, heb je foto's? Onze pony Alicia is pas ingereden op de leeftijd van 4 en werd gestart in de reeks beginnelingen (90cm) dit seizoen. Ze was 5 van de 6 tornooien foutloos en mag nu al over naar de reeks licht. We hebben wel beslist dat pas te doen na het winterseizoen.
Ik vind het een heel aangename pony om mee te rijden, alleen is ze niet de meest vriendelijke in de omgang (maar het is wel een merrie natuurlijk).
Op volgende link kan je enkele foto's bekijken van een tornooi in Affligem genomen tijdens de zomer.
http://www.galop.be/photoshoot/2006/0606-affligem/ (je moet dan wel doorklikken onder C piste naar D beginnelingen, daarna foto's na 14:05 en vanaf foto 2517 tem foto 2523 zie je haar in actie!
Ze heeft ook deelgenomen aan bestgaande rijpony in de Provincie Vlaams-Brabant en werd tweede in de categorie jonge pony's. Hiermee zijn we dus ook geselecteerd voor nationale deelname op 7 oktober.

ascona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:15

Hallo Lizzi We starten Spirit alleen maar op dressuur wedstrijden ( 2 keer gestart in een springwedstrijd en 2 keer 2e) We hebben hem op 2 jarige leeftijd gekocht en zijn eerst met hem naar de hengstenkeuring geweest vervolgens is hij gecastereerd en beleerd en heeft er een ander meisje op gereden(tot de L1)omdat onze dochter er toen nog te klein voor was. Het is nu een super lieve pony maar wel erg moeilijk te rijden.Op de deze site staan foto"s Onder vollenhove(regio kampieonschappen) en HoltenDe amazone is Ellen de pony is Spirit Er staan ook nog foto's van haar op met een andere Nwr pony van ons http://pics.thorsen.nl/html/ellen_en_spirit_13.htm

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:06

Alicia heb ik een jaar geleden gekocht voor mijn dochter van 10 toen ze net zadelmak was.Ik heb haar verder opgeleerd (ik ben niet erg groot dus dat was geen probleem) tot ze de basis onder de knie had en ook nu rijd ik haar een paar keer per week. Een ander meisje met wat meer springervaring brengt haar uit op de springwedstrijden. Mijn dochter heeft er deze zomer dressuur mee gereden. Ze start bij B1 en is eigelijk nog een beetje klein voor de pony maar Alicia is wel makkelijk te rijden. Hoewel ze hoog in het bloed staat is ze helemaal niet schrikachtig en vrij rustig voor een 5 jarige pony.
Hoewel ik ze gekocht heb om dressuur mee te rijden (mijn dochter houdt niet zo van springen) blijkt ze daarin dus uit te blinken.
Moest ik terug een nakomeling van Wester Aikema's Nando kunnen kopen zou ik niet twijfelen!

ascona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:35

Hier geen moment van twijfel want op bijna elke wedstrijd wel opmerkingen over zijn uitstraling en beweging en dat zijn in de dressuur de eerste punten waar je niets voor hoeft te doen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:17

Lizzii schreef:
Ik woon in België en niet erg op de hoogte van de ponyhengsten in Nederland. Ik heb een merrie van 5 jaar oud met als vader Wester Aikema's Nando. Mooie pony, een beetje overbouwd, behoorlijke gangen maar wat kan ze springen zeg!! Ik vroeg me af of ze deze eigenschap van haar vader heeft geërfd. dus heb je ook een afstamming van deze hengst, laat dan eens iets weten!

http://www.allbreedpedigree.com/alicia37
De moeder van jullie pony heeft ook de goedgekeurde NPRS hengst Nobility gebracht.
En hier op bokt zit nog een halfbroertje:
viewtopic.php?f=10&t=596294&start=0&st=0&sk=t&sd=a

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:54

ik heb ook een merrie van deze hengst gereden..
vorig jaar mee begonnen, was nog hartstikke groen...kreeg peesblessure, van het
voorjaar weer begonnen, snel door de B en De L1 doorgegaan, heb
geloof ik 2x geen prijs met dr gehad, altijd 1 of 2 wp..
wilde net L2 met dr starten, kreeg ze weer een peesblessure...
echt een super pony, leuke gangen en sprong idd ook heel makkelijk.
ook in karakter heel erg makkelijk, geen zenuwpees en ontzettend
eerlijk Haha! ook had ze met geen enkele oefening moeite
foto:
Afbeelding
Afbeelding

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 13:05

Wat een mooie pony Flora ,wel een heel ander type dan de onze, echt een dressuurpony lijkt het me. Is ze nu weer helemaal ok?

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:20

Lizzii schreef:
Wat een mooie pony Flora ,wel een heel ander type dan de onze, echt een dressuurpony lijkt het me. Is ze nu weer helemaal ok?

nee, ze staat sinds juni stil, ze moest een half jaar op rust,
maar wij laten haar staan tot maart. ze is nu drachtig, dus nadat
haar veulentje is geboren, pakt een ander meisje haar weer op en
gaat met haar verder... (ik ben 18, moet dus stoppen)
Ach gut

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:59

Hoi,
ik heb ook een merrie van W.A Nando, ze is vijf en we zijn nu bezig met zadelmak maken. Ze komt waarschijnlijk binnenkort te koop.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:50

heej ik heb ook een wester aikema's nando:D goede hengst hoor!

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:01

kylenniekje schreef:
Hoi,
ik heb ook een merrie van W.A Nando, ze is vijf en we zijn nu bezig met zadelmak maken. Ze komt waarschijnlijk binnenkort te koop.

Oh, leuk kan je wat foto's plaatsen of doormailen?

loetjeHHH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:02

Hoi,

Ik heb een pony van Wester Aikema's Nando..
HIj is 6 jaar en is super knappe pony springen zit heel veel in hem en gaat heel goed hij gaat als een kanon door de parcours heen..!!! Dresuur gaat ook heel goed hij loopt L2 dresuur en dat gaat heel goed.. hellaas moet ik hem verkopen omdat ik veel te groot ben geworden en een grotere pony ga kopen.. !! Verdrietig

groetjes Milou

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:03

Bij een fokker waar ik gereden heb, heb ik 2 jonge Nando's meegemaakt...
Beide erg leuke beestjes!! De een was erg mooi Welsh type, de ander was een ontzettend leuke sportpony!!
Op oudere leeftijd ken ik ze niet, dus hoe ze het verder onder het zadel doen weet ik niet. Maar dacht dat Nando zelf idd ook een goede springer was!!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:01

wester aikema's nando is de overovergrootvader van mijn pony:D:)

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:38

Hallo, dit is een link met Kristian Houwen op Wester Aikema's Nando. Fieke en Kristian Houwen hebben jaren met deze hengst gesprongen, Fieke met hem op de hogere niveaus en Kristian daarna vanaf onderaan. De foto is van 2003. Hier is Kristian nog echt niet oud!! Durf niet zeker te zeggen maar denk rond de 11/12 jaar. Dat zegt ook wel iets over een hengst. Maar ze kunnen goed rijden! http://www.nrps.nl/nieuws/nk2003-2.html
En dan naar beneden scrollen, hij was hier kampioen in het B. maar hij is in 2002 terug getrokken als dekhengst.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:04

bedankt:)

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 15:30

MeMar schreef:
Hallo, dit is een link met Kristian Houwen op Wester Aikema's Nando. Fieke en Kristian Houwen hebben jaren met deze hengst gesprongen, Fieke met hem op de hogere niveaus en Kristian daarna vanaf onderaan. De foto is van 2003. Hier is Kristian nog echt niet oud!! Durf niet zeker te zeggen maar denk rond de 11/12 jaar. Dat zegt ook wel iets over een hengst. Maar ze kunnen goed rijden! http://www.nrps.nl/nieuws/nk2003-2.html
En dan naar beneden scrollen, hij was hier kampioen in het B. maar hij is in 2002 terug getrokken als dekhengst.

Waarom werd hij teruggetrokken als dekhengst?

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:35

Goede vraag dát weet ik nie, dat las ik ook maar op een site... Zo persoonlijk ken ik de familie Houwen ook nie... Anders moet je ze mailen?? Als je op google Stal Houwen in tikt kom je er wel...

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:56

Ik vind alleen de foto van kristian houwen niet zo mooi, de ogen van nando zijn rondom nat gemaakr; niet echt heel mooi vind ik!

Paulienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:57

'K heb ook een dochter van Wester Aikema's Nando staan.
(Wester Aikema's Nando x Bokkesprong Cherie)
Moeilijk in het rijden, maar ze geeft je zoveel liefde!
Een erg aanhankelijk beestje.
Intussen al 13 jaar oud.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:05

Heel oud topic en daarom een slotje.