Nakomelingen gez. v Orville AES v Burggraaf x Renville

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Nakomelingen gez. v Orville AES v Burggraaf x Renville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:39

Hebben er hier mensen met een nakomeling van de AES-hengst Orville? Heeft rond 2000 ter dekking gestaan bij van Mierlo en springt nu internationaal.

Ik zoek dus echt nakomelingen van déze hengst, niet van Burggraaf ea familieleden Lachen

flashy8

Re: Nakomelingen gez. v Orville AES v Burggraaf x Renville

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:16

Hey,

Ik heb een nakomeling van deze hengst.
Ik zocht hem even op op google en ik kwam terecht bij dit topic.

Ik weet niet of je er nu nog niets aan hebt.

Naam paard: Orleolandra H
Geslacht: merrie
Vader: Orville
Leeftijd: 6 jaar
Extra:
Fantastisch paard! Echt magnifiek springen en super karakter!

Waarom zoek je eigenlijk afstammelingen van deze hengst, was ik benieuwd naar?

Groetjes,
Flashy

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:26

Ik heb er zelf één. (Een 6,5-jarige Orville x Concorde x Notaris) En ik wilde graag weten hoe ze het deden. En hoe groot ze zijn (die van mij is 1.56, een klein springkikkertje dus...)

Door wie is die van jou gefokt? En wie is de moeders vader? En heb je misschien een foto?

Dit is mijn onderstandige dwerg Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

flashy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:26

Hey,

Leuk dat je nog reageert Haha!

Mijn merrie is ook niet van de grootste, 1m63, en geloof me ze doet het prima!
Ze springt echt fantastisch.
Momenteel spring ik ze 1m10, dit weekend heeft ze correct 1m15 gesprongen, en ik voelde dat ze nog meer aankan, alleen is het daar nog wat vroeg voor.
Ze is ook heel goed in het hoofd.

De mijne is Orville x Ekstein x Mytens xx.
Ze heeft redelijk wat bloed, er zit zowat 6x volbloed in haar lijn, in de 4e generatie.
Fotos heb ik niet, maar wel fimpkes, ik film nl elk parcour dat ik rij om van te leren é.

Ik weet alleen niet hoe ik die op internet kan zetten.
Qua kleur is ze net hetzelfde als de jouwe, ook bruin met amper wit ofzo.
De jouwe toont wel niet klein é op de foto:d

En hoe doet ie het? Spring je ermee ofzo?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 14:16

Ik ben niet zo groot, en ze heeft een bolle buik. Dus het past prima Knipoog Filmpjes kun je uploaden via zippyvideos. Maar hoe dat precies zit.....
Voorlopig rijdt ik voornamelijk dresssuurmatig. Ze is heel erg vervelend geweest (steigeren) waardoor ik best bang geworden was. Maar dat is nu over, maar het vertrouwen moeten we langzaam weer opbouwen. Ze is nogal gevoelig. Kan er ook niemand anders opzetten behalve mijn instructeur.

Ze kan wel heel goed springen. Is ook heel nuchter daarin. Maar ik ben nog niet zo nuchter Knipoog
Volgend jaar wil ik haar ook betuigen en dan klaar maken voor de samengestelde mensport.

flashy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:06

De mijne is ook heel erg gevoelig.

Vooral als je dressuurmatig werkt en je geeft es een por ofzo dan schiet ze meteen vooruit.
Of zoals een zweep, daar kan ik zelf niet mee rijden. Zodra ik 1 wil vastnemen schiet ze de baan rond Haha!

Ze zijn idd ook heel erg veelzijdig. Mijn merrie springt nu en ik rij er ook dressuur mee (nog niet op wedstrijden, maar wil het wel es proberen) en ik zou ze ook graag es rijden in Eventing.
Het is echt grappig hoe je sommige karaktereigenschappen opnoemt die mijne ook heeft, zoals het nuchter zijn Tong uitsteken

Lore