Nakomelingen van Iglesias

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Nakomelingen van Iglesias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 08:15

Ik heb sinds 5 maanden een merrie van Iglesias. Ze heet Pevina MH.
Het is een lieve merrie met een karakter. Als je weet hoe ze in mekaar zit dan is ze superbraaf.
Ben laatst voor het eerst met haar op wedstrijd geweest. Ze was heel braaf, keek nergens naar.
Ze is heel nuchter. We kwamen dan ook terug met 4 winstpunten en 4 bekers (tweedaagsewedstrijd).
Alleen als ze ergens geen zin in heeft dan kan ze mega koppig zijn en dan moet je haar even wakker maken en dan loopt ze als een lammetje mee.
Ik vraag me af hoe Iglesias is, of dat ze dat karakter van haar moeder heeft.

Zelf heeft ze 5 veulens gehad, waaronder 1 van Norway (deze merrie is keur), 2 van Polansky (vina en wevina) en 2 van Sonique (zonique en avignon).
Ik weet dat haar dochter van Norway nog bij de fokker zelf staat, want daar gaan ze nu mee verder fokken (ik heb haar daar ook vandaan).
Ik ben op zoek naar Vina en Wevina.

Aman__

Re: Nakomelingen van Iglesias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:28

Ik heb ook een afstammeling van iglesias! Wij hebben die zelf gefokt. Het is een 3-jarige ruin genaamd Walter. In april hebben we hem beleerd voor de kar en onder het zadel. Hij pakt het echt onwijs goed op. Daarna is hij een paar maanden weer terug het land opgegaan. Nu is hij 2 weken weer terug en gisteren hebben we hem voor het eerst in het tweespan gezet wat hij echt super deed. Walter is een iglesiasxharald (tuigpaard). Er zit dus ook tuigbloed in hem. In de omgang is het echt een onwijs lief beesd die echt door het vuur voor je gaat. Hij is niet snel bang. Hij heeft van de week namelijk ook ijzers gekregen, alsof hij nooit anders had gedaan!

Afbeelding
Hier loopt hij denk ik voor de 6e keer onder het zadel!

In mijn onderschrift is er een link met foto's van zijn zus.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 14:13

Vina is een Iglesias x Jurriaan (dat is ook oud bloed)
Vina pakt ook alles heel goed op. Ze was net 2 maanden onder het zadel toen ik haar kocht en nu zou ik al bijna een M proef met haar kunnen lopen. Schouderbinnenwaarts gaat steeds beter. Contragalop kan ze ook, blijft goed in balans. Wijken kan ze nu heel goed.
Aan de galop hoed ik alleen maar te denken en dan springt ze al aan, terwijl toen ik haar had de galop een hel groot probleem was. In galop krijgen was al drama en als je haar in galop had dan gingen haar benen alle kanten op.
Ben vorige week voor het eerst met haar alleen een buitenrit wezen maken, ze kijkt nergens naar.
Ze is echt heel braaf. Als ze jou vertrouwd doet ze alles voor je. Maar dat vertrouwen moet je eerst winnen.
Toen ik haar net had was dat dus nog niet en toen was ze echt een draak. Had haar bijna teruggebracht, was echt bang voor haar en nu wil ik haar niet meer kwijt.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:26

Heeft er dan verder helemaal niemand een nakomeling van Iglesias of in een verdere lijn zitten?
Ik ben heel nieuwsgierig naar de karakters.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:20

ik heb sinds half november vorig jaar een iglesias x zeoliet gekocht is nu 4 jaar en ben er mee naar de gelderse kampioenschappen geweest en heb de punten voor het L al ruim binnen (pas 6 x gestart). Echt een schat van een paard, het enige waar hij echt bang voor is als andere paarden op hem afkomen Boos! wat dus niet echt fijn is op een druk losrijterrein... Verder kan je er alles mee, ik weet dat hij nog een volle zus heeft die een jaar ouder is.
Hij komt uit fokfamilie 100

Afbeelding

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 16:08

Wat grappig dat die van jou dat ook heeft dat als er paarden op hem afkomen dat ie dat niet fijn vind.
Mijn merrie heeft dat ook. Toen ik haar net had heb ik soms vette slidingstops gemaakt omdat er een paard in de buurt van haar kwam. Meerdere malen heb ik er bijna naast gelegen. Gelukkig kan ik nu wel met andere paarden rijden, maar ze moeten wel afstand houden. Als een ander paard begint te bokken of wat dan ook dan is zij ook helemaal van slag.
Het heeft ook zijn voordelen, want in de wei heeft ze het ook en zij zal dus altijd weglopen en zij heeft dus ook geen bijtplekken, want niemand kan bij haar in de buurt komen want dan is ze al weg.

Ik zie mijn merrie ook een beetje terug op de foto. Ik heb haar nu een half jaar.
Ze is 9 jaar, maar je moet haar gewoon vergelijken met een jong paard. Ze is nu 8 maanden onder het zadel en ze pakt het geweldig op. In 6 proeven 5 winstpunten.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:24

Ik heb ook een Iglesias x Sultan merrie, 5 jaar.
Erg lief paard, werkwillig en over het algemeen ook aardig tegen andere paarden.
Ze is nu drachtig van Kasparow Haha!

Unique Pride

Afbeelding

Afbeelding

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:43

kiko schreef:
Wat grappig dat die van jou dat ook heeft dat als er paarden op hem afkomen dat ie dat niet fijn vind.
Mijn merrie heeft dat ook. Toen ik haar net had heb ik soms vette slidingstops gemaakt omdat er een paard in de buurt van haar kwam. Meerdere malen heb ik er bijna naast gelegen. Gelukkig kan ik nu wel met andere paarden rijden, maar ze moeten wel afstand houden. Als een ander paard begint te bokken of wat dan ook dan is zij ook helemaal van slag.
Het heeft ook zijn voordelen, want in de wei heeft ze het ook en zij zal dus altijd weglopen en zij heeft dus ook geen bijtplekken, want niemand kan bij haar in de buurt komen want dan is ze al weg.

Ik zie mijn merrie ook een beetje terug op de foto. Ik heb haar nu een half jaar.
Ze is 9 jaar, maar je moet haar gewoon vergelijken met een jong paard. Ze is nu 8 maanden onder het zadel en ze pakt het geweldig op. In 6 proeven 5 winstpunten.

Heb je ook foto's van jou paard?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:52

Ik weet niet hoe dat moet, als je zegt hoe het moet dan kan ik ze er erop zetten.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:56

Ik ben van het weekend bij een halfzusje van die van mij wezen kijken. Kwa uiterlijk leken ze totaal niet op elkaar, maar kwa karakter waren ze precies hetzelfde.
Wat ze ook had en die van mij ook is als ze wil gaan rollen dat ze helemal met achterbenen begint te trillen en dan zakt en gaat liggen. De eerste keren vond ik dat heel raar en heb er een fysio bijgehaald, maar die kon niks vinden en zei dat het ene paard makkelijker gaat liggen als de ander en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 19:59

http://perfect.mijnalbums.nl/

Hier staan foto's van mijn Iglesias merrie Vina en van mijn oude vosRuin Perfect (Witmar Alazan v=Amor) die er helaas niet meer is.