Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 21:20

Hoi heb een 2 jarige hengst van Ro-lex uit jazz moeder. Heel mooi type, meet 1m70 maar niet de gemakkelijkste. Hij kan ook wat lui voorkomen in zijn bewegingen. heb hem in wei al mooi zien lopen maar soms is echt niet te doen. Iemand nog nakomelingen?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:09

Mijn instructrice heeft een Ro-Lex op stal staan. De is nu 4. Hij is heel werkwillig en fijn te rijden, super fijn karakter. De beweging is netjes, maar nog niet bijzonder spectaculair.

Ik denk dat jou paard het karakter van Jazz meegekregen heeft Knipoog

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:11

Ik ken een hengst die is nakomeling van Ro-lex als het goed is.

Een lief paard en kan super lopen.. Zet zijn achterhand dr mooi onder enz.

Net zadelmak gemaakt

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 11:34

Ja denk ook dat Jazz verantwoordelijk is voor zijn karakter! Hij is zo lief genoeg maar moet hem constant in oog houden. Hij bijt nogal eens graag endat is moeilijk af te leren.

watnou1
Berichten: 993
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:49

Ken Ro-Lex zelf en heb ook verschillende nakomelingen gezien van hem...
Heb de veulens ook gevlochten tijdens de nakomelingen show etc.
Randy 123 heeft een hele fijne Ro-lex x Jazz en die loopt vandaag de Pavo in Veghel!

Heb zelf een lexje gefokt uit mijn merrie en die doet het nu ook goed, Hij loopt niet bijzonder apart maar is heel werkwillig en toont wel aan dat hij het kan... Ik denk dat de ro-lexen iets meer tijd nodig hebben en dan blinken ze uit in vnml het hogere dressuurwerk.
Maar ook jazz is een laatbloeier dus die combi zorgt er denk ik voor dat je paardje het nu nog niet extra spectaculair doet.
Wat is de verdere afstamming van jouw paardje? En waar is hij gefokt als ik vragen mag?
Kan ook via pb hoor!

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 03:35

Hoezo komt het karakter dan van Jazz, ik ben geen Jazz-fan maar kan de karakteromschrijving niet plaatsen bij een Jazz.

Ik ken een paar Winckenburghs en die staan zeker niet bekend om hun sportkarakter dus qua mentaliteit zou hij daar naar terug kunnen gaan.

De Jazzen staan meer bekend als paniekvogels en zeer electrisch daarbij maar mijn inziens zeker niet als traag en dus naar lui toe.

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 13:24

Hij is gefokt door Spierings. hij moet dus eigenlijk nonkel zeggen tegen patser. Verder papieren moet ik effe thuis pakken dus die volgen nog. Ps Patser ook niet gemakkelijk!

watnou1
Berichten: 993
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:24

Nou ik ken patser zelf al heel lang en echt gemakkelijk is hij niet maar dat zijn denk ik de meeste paarden niet die op dat niveau presteren!
En als je zegt dat hij niet gemakkelijk is wat bedoel je daar dan precias mee? Want dat kan van persoon tot persoon verschillen!

En dat lui overkomen bedoel je daar mee dat de staart niet op de rug gaat bij het lopen of dat je hem met de zweep moet tikken om te lopen?
Ben wel benieuwd wat je er precies mee bedoeld!
Enne een foto zou ook leuk zijn.

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 16:43

Eigenlijk vooral als je iets nieuws probeert. Vb een meetlat lang hem zetten of zijn benen afspuiten, dat is gewoon en uur bezig zijn eer je aan bovenbeen bent! hij meent dat hij doodblijft! ook eerst geen probleem met het kammen van zijn manen en nu mag ik het niet meer. hoe bozer dat je wordt hoe erger dat hij kliert. Hij is nog hengst en bijt enorm graag. Hij hapt je en vliegt dan naar achter in stal omdat hij weet dat hij e serieuze mep krijgt. ook gaat hij graag omhoog als zijn zin niet krijgt. Zo erg dat hem eens heb moeten omtrekken omdat hij bezig bleef. Das nu wel minder na laatste keer. zodra op thuiscomp zit zet ik er foto op. Lui inderdaad dat hem echt moet tikken voor hem a lopen te krijgen. En dan hoe hij loopt. Das echt bijna struikelen en hij kan het wel.

watnou1
Berichten: 993
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:16

maar hij is nu 2 jaar, toch?
Ik heb mijn paarden lange tijd op een stal gehad waar ze paarden opfokken voor de keuring..
Wat je daar dan ziet als ze 2 zijn is wel een beetje vergelijkbaar met die van jou, De ene keer is alles goed en de andere keer denken ze dat je ze wil vermoorden als je de manen trekt...

Wanneer ze eenmaal op stal staan en regelmatig ( elke dag 2 keer ) in de hand komen is dat snel over.
Wat ik nog weet van Ro-lex is dat hij heel kalm was en alles normaal vond...mijn veulen had dat ook.

Daarentegen is patser dus gecastreerd omdat hij staatsgevaarlijk was als hengst....Dus mss komt het wel van de moederlijn. Want daar zit Amor ook een paar keer in dus....

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:36

Ik heb eens navraag gedaan bij mijn man en die gaf al direct aan dat de hengst Winckenburg een vreselijk karakter heeft.
Mijn man heeft met Winckenburg gewerkt en hij was tijdens het dekken bv al levensgevaarlijk voor diegen die de koker moest bedienen ( slaan bijten en zelfs gerust aanvallen) en er werd gebruik gemaakt van een bokmerrie en die vrat hij de hele nek kapot en toen ze een zware leren lap over de hebben gehangen begon hij de oren van die merrie kapot te bijten.
Al met aL DUS ZEKER GEEN FRIS KARAKTER en het is natuurlijk wel de opa van Rolex

watnou1
Berichten: 993
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:11

Ik heb winckemburg een paar jaar geleden gezien en ook met de eigenaar gesproken en die vertelde al dat hij in de jongere jaren zeker geen schatje was!
Maar toen ik hem zo in de box zag staan en toen hij naar buiten mocht deed hij aardig normaal zo te zien.
Maar dat was de andere kant op als het fantoom

Ik ben er een paar keer bij geweest toen Ro-lex moest dekken en die was dus absoluut geen echte hengst!
Het was meer een watje duurde al heel lang voor hij sprong en hij was zeer relaxed dus echt niet gillen oid.
ze vonden zelfs dat hij er veel te lang over deed maar hadden nog geen methode om hem sneller te laten springen!

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:33

FA->FB

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:17

wishfor schreef:
Ja denk ook dat Jazz verantwoordelijk is voor zijn karakter! Hij is zo lief genoeg maar moet hem constant in oog houden. Hij bijt nogal eens graag endat is moeilijk af te leren.

Dat bijten herken ik van mijn Montecristo nakomeling..nou ja het is meer happen. Gek word ik er van....

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 14:53

ja inderdaad. Word je wild van! En dat stopt niet. Miss wel na castreren alhoewel ik toch niet denk dat er voll uitgaat. ga proberen foto te plaatsen

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:01


wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:03


wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:04

2de staan ze wel allemaal op! Knipoog

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:54

@whishfor. Hij lijkt erg op mijn montecristo qua exterieur en uitstraling.

watnou1
Berichten: 993
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:15

Ik vind eigenlijk alle ro-lexjes wel op elkaar lijken!!
Trouwens Randy123 hier op bokt heeft ook een Ro-lex .
Ze is door op de pavo naar ermelo. Volgens mij staan er ook heel wat foto's bij HAW haar paard heet Voice

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:33

heb Rolex als 4 jarige gezien op de hengstenkeuring
was een schatje, heel kalm met invlechten en poetsen
ook ongecompliceerd in de omgang etc.
hij was een voorbeeld hoe een hengst hoort te zijn

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:28

Moet zeggen dat hij wel heel snel leert. Hebben hem paar keer gelongeerd en na 2de keer ging het echt prima. Laatste keer eens geprobeerd met singeltje rond buik. Dat was rodeo eerste klas!! bokken kan ie wel! Hij is wel liever als je wat met hem bezig bent, maar heb gewoon het gevoel dat hem niet kan vertrouwen

wishfor
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:30

ps als iemand van julie foto's heeft zou ik die wel eens graag willen zien! Haha!

Myrdal

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:02

Tolstoj schreef:
wishfor schreef:
Ja denk ook dat Jazz verantwoordelijk is voor zijn karakter! Hij is zo lief genoeg maar moet hem constant in oog houden. Hij bijt nogal eens graag endat is moeilijk af te leren.

Dat bijten herken ik van mijn Montecristo nakomeling..nou ja het is meer happen. Gek word ik er van....


Tja, en daar heeft mijn Montecristo nou helemaal geen last van. Het is nog maar een jaarling, maar hij is bijzonder makkelijk en braaf in de omgang. Hij is wel de baas van zijn hengstengroep, maar als ik erbij ben, dan luistert hij naar mij, hij bijt niet en is zeer beleefd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Nakomelingen van hengst Ro-lex (montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:05

Nou Myrdal, die van jouw vind ik ook weer een typische Montecristo. Die van mij heeft precies hetzelfde hoofd. (leuk paard vind ik dus Haha! )

Die van mij is ook heel makkelijk in de omgang hoor. Alleen vreselijk speels en aanhankelijk.