Nakomelingen van Montecristo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Nakomelingen van Montecristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 14:59

Sinds enkele maandjes ben ik in het bezit van een 4jaarse merrie Montecristo x Wolfgang was ik natuurlijk benieuwd of er nog mensen zijn die paarden hebben van deze afstamming?
Karakter, hoe presteren ze? Foto?

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:55

Ik heb een Montecristo.
Een foto kan ik vanavond proberen te mailen.
Het is een heel goed paard maar door mijn (te drukke) werk heb ik nog geen kans gezien om hem voldoende goed voor te bereiden op een wedstrijd en zijn we nog niet gestart.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:58

Is hij eerder lui onder het rijden? Mijn merrie wilt wel leren maar ze is wel liever lui dan moe

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:01

Ik heb net even in je profiel gekeken en mijn Montecristo lijkt sprekend op die van jouw. Die van mij heeft alleen 4 witte voetjes.
Mijn Montecristo is er een uit een zalmeco x Epigoon moeder dus ingeteeld op Amor.

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:03

O sorry ik zag niet dat je al gepost had.
Nee die van mij is alles behalve lui. Zeer werkwillig. Maar wel een echt dominant karakter. heel koel in de kop maar toch heet met rijden.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:59

Mijne heeft ook een dominant karakter, heeft van dingen die ik angstaanjagend vind niet schrik maar o wee als ze ergens niet voorbij wilt, Verdiene heeft langs vader kant Amor en langs moederszijde ook dus
Heet kan ik ze echter wel niet noemen ze sloft wel mooi haar rondjes maar haar echt aan het werk krijgen is wat moeilijker

Myrdal

Re: Nakomelingen van Montecristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:43

Ik heb in 2004 mijn merrie laten dekken door Montecristo en vorig jaar is zij bevallen van een hengstveulen. Nu dus een jaarling. Hij staat nu in de opfok vlakbij mij in de buurt, dus ik zie hem zo'n 2x in de week. Ik vind dat hij veel op zijn moeder lijkt qua karakter. Hij is ontzettend braaf in de hand, maar met de andere jaarlingen is hij behoorlijk fel.

Even een recente foto:
Afbeelding

Afbeelding