Afstammelingen van Caretino (Holsteiner)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NesyD

Afstammelingen van Caretino (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 00:27

Wie heeft er, net als ik, een afstamming van Caretino (Holsteiner)? Ben benieuwd naar de karaktereigenschappen en prestaties van eventuele halfbroertjes en of halfzusjes van mijn merrie.

NesyD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:55

Heeft er niemand een afstammeling van Caretino? Of kent niemand iemand met een afstammeling van Caretino?

hetismij

Re: Afstammelingen van Caretino (Holsteiner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:46

jaaaaaaaaaaaa wij hebben er eentje! Careano, een 10 jarige ruin van Caretino. Hij komt bij een springstal vandaan, heeft Z gesprongen, met mij sprong hij in het L en mijn zusje dressuurt hem nu in de M1 met gelijk 4 dikke winst op de eerste M1 wedstrijd. Heel fijn paard maar wel heel gevoelig, ik kan er niet echt mee omgaan, maar mijn zusje des te beter (abigaillover op bokt)

hoe is jou paard?

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:50

Tof! Mijn merrie is op zich wel redelijk sensibel maar dat neemt niet weg dat ik er (gelukkig) zo mee weg kan rijden, ik zou niet anders meer willen. 1 x nee is voor haar voldoende, ze is een ontzettend lieve en aanhankelijke merrie, doet met rijden enorm haar best maar is wel bang om dingen fout te doen en daar moet je enorm mee oppassen maar als je daar goed mee om kunt gaan heb je er een gouden paard aan! Ze is ook niet echt snel van iets onder de indruk, althans ik krijg haar zonder al te veel moeite langs allerlei enge en spannende dingen gereden, 1 x een geruststellend klopje en ho ze is braaf en ze loopt er langs. Op stal kun je haar box ook niet voorbij lopen zonder haar even aandacht te geven ze enorm op mensen en aandacht gericht. Ondanks haar hoogte (ze is dik 1.74) laat ze zich heel makkelijk sluiten en op het achterbeen zetten, wanneer je iets nieuws wil leren moet je het even een paar keer doen en dan loopt de oefening in principe al vanzelf (moet je het natuurlijk wel meteen goed aanleren anders heb je wel een probleem). Hoe ziet jullie afstammeling van Caretino eruit?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:56

Hoe is ze verder gefokt?

Ze klinkt idd als een super merrie Lachen

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 10:25

Ze is een Caretino x Furstengold x weet ik even niet meer, maar dat kan ik altijd even nakijken! Voor mij is het in ieder geval een super merrie, heeft ook totaal geen merrie gedrag en voor een merrie een enorm front en super mooie hals. Ze is ook hoogbenig dus niet lomp hoog maar in goede proporties. Wat ook een fijne bijkomstigheid is is als je zelf een dag wat minder fanatiek bent zij zich daar op aan past, dus eigenlijk is het een spiegel van jezelf. Rijdt je zelf een beetje van tralala dan maakt zij zich ook niet moeier dan nodig en wanneer je zelf mega fanatiek bent kun je ze echt lekker heet (in positieve zin) krijgen en werkt ze ook echt enorm mee. Hoop ook echt dat ze eindelijk een keer helemaal beter wordt (heb haar bijna 1 jaar en ben al 8 maanden bezig) zodat we kunnen gaan starten heb ik haar echt m'n maatje gevonden!
Weten jullie wat de kwetsbare organen zijn van afstammelingen van Caretino?

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 12:20

Verder nog mensen met een Caretino afstammeling???

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:51

Kwetsbare organen? Hmm nee, maar over 2.5 halve week ga ik voor 3 weken naar Holstein. Dan zal ik eens vragen.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:52

Als je dat zou willen ERG FIJN!! Ik vraag me af of Caretino afstammelingen voor bepaalde dingen wat gevoeliger zijn als andere (bijv. gevoelige longen of gevoelig op de benen). Kun je in Holstein dan ook gewoon op de stoeterij gaan kijken?? Of moet je daar bepaald connecties voor hebben?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:18

Je kunt daar gewoon heen rijden, Holsteiner Verband in Elmshorn.

Caretino leeft nu nog Knipoog en kun je ook nog andere hengsten met Caretino bloed bekijken.
En voor vragen kun je altijd wel terecht bij mensen die daar rondlopen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:17

Ik rijd een Careful merrie (Caretino x Calypso), zie voor foto's link in onderschrift van Shine en m'n profiel! Rockey hier op bokt heeft trouwens een hele gave Caretino-merrie Ja

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 20:30

Goh wat een ontzettend leuke merrie Remember, ik zie toch redelijk veel overeenkomsten met mijn merrie ook wat betreft de oogopslag, een paard met een mooi en vriendelijk oog!
Ik heb zelf ook mogen ervaren dat afstammelingen van Caretino (althans die van mij en zo te lezen die van jou ook) super fijn te rijden zijn een ook echt de wil hebben om voor jou te presteren! Geweldige beesten gewoon!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:25

Jammer dat je foto's niet wat groter zijn, ben erg benieuwd naar die merrie Ja!

Vandaag weer gestart, 1e proef had ze zoiets van 'doe het zelf maar, is mij te warm', en ik heb dan het 'lef' niet om haar tijdens de proef een rotschop te verkopen (die ze dan wel even nodig heeft). Tussen de proeven door een zweepje vastgehad (alléén vast gehad, heb d'r niet eens gekieteld haha) en 2e proef sjouwde ze heerlijk door. Resultaat was terecht 177 voor de 1e proef, en 192 voor de 2e (24pnt los van de nummer 2 Cool ). Ze moet dus wel even duidelijk weten dat er gewerkt moet worden, en dat doet ze het ook wel. Teugels los is direct ontspanning en braaf paard onder m'n kont, teugels oppakken en wakker maken en ze gaat ervoor!

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 18:54

Gefeliciteerd! Wat jij verteld past ook helemaal bij mijn merrie (Teugels los is direct ontspanning en braaf paard onder m'n kont, teugels oppakken en wakker maken en ze gaat ervoor!).
Grappig om dit zo te lezen allemaal!

Peerke01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:00

Heb zelf ook een Caretino afstammeling, een ontzettend braaf dier. Je moet hem wel aan het werk zetten maar als hij eenmaal doorheeft wat er van hem verwacht wordt is het een heerlijk dier om te rijden.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 10:06

Goh klinkt allemaal heel bekend Lachen
Verder nog mensen welke een Caretino afstammeling hebben??

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 13:21

Zo weer even terug van weggeweest!
Niemand verder nog meer info??