gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
framosiko
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-06-06

gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 23:35

Hallo,

ik heb sinds kort een nieuw paard, een geweldige 6 jarige ruin.
Zijn vader is Gabor, ik vind er niets van terug op internet, heb via dit forum 1 foto kunnen vinden, er stonden er in dat topic nog meer, maar die waren al niet meer zichtbaar en de link werkte niet meer, de topic was al erg oud.
Vandaar dat ik het nu opnieuw probeer, alle info en foto`s zijn heel erg welkom!!

mvg Framosiko

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Re: gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:05

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1991 (gedeelde 5e plaats)
Gabor is een speelse, vriendelijke hengst. Hij is eerljk en tamelijk brutaal. Aan het begin van het onderzoek is hij net zadelmak. Gabor is in het werk elke dag fris. Is looplustig, maar snel afgeleid. Omdat hij vaak met de tong over het bit liep, is de tong verschillende keren vastgezet. In de loop van het onderzoek zijn de verrichtingen van Gabor sterk verbeterd.
De stap is gehaast. De draf is voldoende ruim en regelmatig en hij toont dan een goed gebruik van het achterbeen. De galop is goed gedragen en voldoende ruim. Bij het springen toont de hengst veel vermogen. Door zijn nonchalance zijn de verrichtingen wisselend. In het terrein presteert hij goed. Bij dressuurwerk gaat hij mooi gesloten en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel. Ook bij het springen geeft hij een goed gevoel. Gabor ervaart het gevraagde werk als licht. Heeft veel bereidheid om te werken. Als dressuurpaard en als springpaard tamelijk veel aanleg.
Aan het begin van het onderzoek is de voedingstoestand goed. Tijdens het onderzoek is hij rijtypischer geworden.
Op stal gedraagt hij zich rustig.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1993 (veulens)
Goed ontwikkelde, goed in het rechthoekmodel staande, rijtypische veulens met ras en snit toonde deze hengst.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De hals is goed gevormd en gaat over in een goede lange nek. De schoft is voldoende ontwikkeld en loop ver door in de rug. De schouder heeft een goede lengte en ligging. Rug- en lendenpartij zijn goed. De croupe is goed van vorm en voldoende van lengte. De stand van het voorbeen is meermalen iets strak. Het achterbeen is goed gesteld. Het beenwerk heeft over het geheel genomen veel kwaliteit en hardheid, maar kon royaler zijn.
De stap is goed, met ruimte. In draf vertonen de veulens veel oprichting en ruimte, bij voldoende kracht. Er zou evenwel sprake moeten zijn van meer souplesse. De uitgezochte veulens vertoonden over het algemeen veel ras. In draf was er in deze groep sprake van meer souplesse.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met ras en snit, die met veel oprichting en ruimte draven, maar even meer souplesse mochten vertonen.
Getoond: 21 veulens uit 95 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Gabor voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Gabor op wacht gezet.
Na een voldoende verrichtingsresultaat in 1991 heeft Gabor de fokkerij jarenlang gediend vanaf het station v/d Heuvel in Erp. Uit een totaal aantal dekkingen van 436 zijn 335 veulens bij het KWPN geregistreerd. Gabor scoort voldoende met zijn exterieurindex. De reden voor het op wacht zetten is gelegen in zijn sportindexen. Gabor scoort bescheiden met een dressuurindex van 85 (btr 66%) en een springindex van 92 (btr 56%). Op basis hiervan is geconcludeerd dat de hengst er onvoldoende in geslaagd is een positieve bijdrage te leveren aan de prestatiefokkerij.

Verrichtingscijfers
Stap 6.5
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 6.5
Springen vrij 7
Springen ohz 7.5
Terreinproef 7.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 76.50
Max punten 100
Plaatsing 5e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo


Bron : www.kwpnstallion.com

mondriaan
Berichten: 386
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Blaricum

Re: gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:43

Hoi,

Ik heb ook een Gabor, hij lijkt erg veel op zijn vader maar is alleen een vos kleur.
Ik zal je een foto van Gabor mailen.

mvg Tamara

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:58

Heej..hier nog wat meer info! Haha!


Naam paard: GABOR
Geslacht: hengst
Geboortejaar: 1988
Vader: WERATOSTHENES
Moeder: CEVINA
Stamboek: KWPN (dutch warmblood)
Predikaten: Stb.

Kleur: bruin
Hoogte: 1.70


Enkele nakomelingen

Paard Vader Moeder Stamboek
GAMBOL GABOR AREKKA NRPS
LABIENNE GABOR CAYENNE KWPN
LADY GABOR GERTIE KWPN


Stamboek

HEIDELBERG vader >> LADYKILLER
WERATOSTHENES
MAGNA vader >> INTENDANT
GABOR --------------------------------------------------------------------------------------
CEVINA ELAN vader >> WIESENKLEE

PEGINA vader >> JOOST


Nou, dat was het zo'n beetje..de namen die ik in zijn stamboek heb vermeld, daar kun je de meeste info over vinden..de anderen waren heel onbekend! Maar er zitten interessante bloedlijnen in Gabor, had ik al wel even bekeken..k heb er zelf nog nooit van gehoord, van de hengst Gabor!! Als je rechtstreekse info over zijn familie wil, moet je even naar www.paardenfokken.nl >> homepage..

Groetjeees!! Koe

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:36

Zit ik hier dik een uur aan..wat krijg je? Stank voor dank! Clown

paardKed

Berichten: 437
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:38


Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: gezocht foto`s en info van de hengst GABOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:14