Kent iemand de engelse volbloed hengst CASSIS?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeMar

Kent iemand de engelse volbloed hengst CASSIS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 11:18

Ik ben op zoek naar de hengst CASSIS, of hij 100% engels volbloed weet ik niet, maar in ieder geval een deel.

Ook ben ik op zoek naar een nakomeling genaamd Herschi van hem.
Ik heb hem een tijd gereden, maar hij is door verkocht en nu ben ik hem uit het oog. Het is een donkerbruine ruin, rond de 1.67 denk ik. Met een wit kolletje. Hij kan wat bokkerig zijn met opstappen.

Weet je iets over Cassis en/of Herschi, laat maar wat weten!!

Greetzz Memar

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:37

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:48

Weet je ook de moeders kant van Herschi, leeftijd en wanneer hij ongeveer is verkocht?

Kabouterdans

Re: Kent iemand de engelse volbloed hengst CASSIS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:01

Informatie over Cassis:

Verrichtingsverslag
Gedragsonderzoek Ermelo 1988 (08-02 t/m 29-02)
Evenwichtig, attent, vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk, goed humeur. Heeft een lange en zware rencarrière achter zich.
Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich rustig en ontspannen. Hij is in de omgang een plezierig paard. Veel bereidheid om te werken, werkt met plezier.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.

Verrichtingscijfers
Karakter 9
Stalgedrag 9
Plaatsing nvt (gedragsonderzoek)
Jaar verrichting 1988
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze Volbloedhengst presenteerde goed ontwikkelde veulens. In de collectie geprikte veulens liepen doorgaans matig rijtypische veulens. De door de hengstenhouder uitgezochte veulens waren voldoende rijtypisch. Voor halfbloedveulens vertoonden ze over het geheel genomen weinig bloeduitdrukking. Ook zou men meer kwaliteit in het beenwerk verwachten.
De hoofden zijn veelal lang, echter met voldoende uitdrukking. Tussen de ogen wordt nog wel eens een bolle profiellijn waargenomen. Het oog is dikwijls groot en mooi van uitdrukking. De hals is vrij algemeen goed van lengte, maar aangestoken, omdat deze veelal diep uit de borst komt, bij een arme bovenlijn. In stand valt dat minder op, dan wanneer de veulens rondstappen. Echter ook goed gevormde en gedragen halzen zijn vastgesteld. De schoft is soms voldoende van lengte en ontwikkeling, soms ook kort en weinig ontwikkeld. In het algemeen kan niet worden gezegd dat de hengst de schoftpartij verbetert. De schouders zijn lang en liggen er schuin in. De croupe is, hoewel dikwijls kort en afgerond, goed gespierd. Het voorbeen is weliswaar goed gesteld, maar meermalen is een insnoering onder de overigens goed ontwikkelde voorknie waargenomen. Het achterbeen is consequent lang en sterk gehoekt. De spronggewrichten tekenen zich niet duidelijk af, zijn meermalen knobbelig, terwijl het pijpbeen herhaaldelijk ingestoken is in de sprong.
De stap is voldoende ruim en krachtig. In draf vertoonde het merendeel van de veulens weinig kracht, waardoor er sprake was van een korte draf, veelal haastig met een gering zweefmoment, terwijl ook de schoudervrijheid dikwijls te wensen overliet met een tamelijk vlak blijvend voorbeengebruik. Een handvol veulens liet een goede drafbeweging zien.

Kort samengevat: goed ontwikkelde veulens, die niet voldoende rijtypisch zijn gebouwd, en onvoldoende kunnen bewegen.
Getoond: 30 veulens uit 143 dekkingen.

Afkeuring 1989 (veulens)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn veulens wordt Cassis xx afgekeurd.

Overige informatie
1989 export naar Denemarken
1989 afgekeurd op afst (veulens)
1995 september goedgekeurd Rheinland Pfalz

Afbeelding

MeMar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 08:16

De moeder van hem weet ik zo niet meer nee, maar Herschi (wij noemde hem gewoon Cassis, zo werd hij al genoemd, naar zijn vader) is rond de 17 a 18 jaar vermoed ik, hij is een klein half jaar geleden bij ons weg gegaan, en toen is hij naar een soort handelaar verkocht in Well, maar hoelang hij daar nu weer weg is durf ik niet te zeggen misschien 2 maanden ofzo?? Maar ken jij hem dan ofzo?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:28

Er heeft een maand terug een zwartbruine cassis x ramiro op tweedehand.net te koop gestaan, 1.71 m, 16 jaar uit Doorwerth (gelderland). Maar dat kan best een anders zijn geweest.

MeMar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 13:00

Ik heb die mensen wat je zei opgebeld, maar het was hem helaas niet nee... Ik hoop dat ik m nog ooit zal zien maar ja... is lastig