nakomelingen Emilion?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

livvy

nakomelingen Emilion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:55

Tja, daar sta je dan... heb je er maanden over gedaan om de juiste hengst uit te zoeken en gaat je merrie eindelijk geinsemineerd worden, wordt je diezelfde ochtend gebeld dat de hengst in kwestie niet meer dekt.. Dus of we binnen 10 minuten een andere hengst uit wilden zoeken.

We hebben maar een gok gedaan en Emilion gekozen. Nu zit zijn sperma in mijn merrie en ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met nakomelingen van Emilion (of misschien nog een topic weten over hem?). Ik ben vooral geinteresseerd in beweging, karakter en exterieur (grof/fijn etc).

Alvast bedankt!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: nakomelingen Emilion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:11

Denk dat je er goed aan hebt gedaan, want met mijn Emilion kon je alles, dus hopelijk met die van jou ook!

Ik had een Emilion x Kommandeur, wat een toppaard!! Dat paard kon werkelijk alles. Hij sprong M en Z2 dressuur en M sgw. Nou noem er nog maar eens zo-een! Prima gangen, niet uitzonderlijk maar voor een 7 en een goede ruime stap. Een lang exterieur, vaak beetje cross-bouw. Snel, wendbaar en een wijs hoofd. En deze had een super karakter, wel karakter maar ging voor je door het vuur. Je moest hem wel af en toe even aanpakken, hij probeerde wel uit maar hij wilde altijd wel voor je gaan als hij wist wat er moest gebeuren!

dit was hem

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kon echt goed springen ook en heel goed uitstrekken!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:25

Leuk! dat zijn wat positieve geluiden over Emilion.. Het drachtig worden lukt nog niet zo een twee drie, maar we blijven het proberen! Nog meer mensen een Emilion?

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:08

Wij hebben zelf eens een Indoctro x Ramiro merrie bij Emilion gedaan en we hebben een 3 jarige emilion x Ahorn . Emilions hebben vaak een niet aansprekend hoofd en zijn vaak wat zwaar gebouwd. beweging is voldoende tot ruim voldoende. Springen kunnen ze bijna allemaal. Qua karakter zijn ze niet de makkelijkste.
maargoed dit is natuurlijk ook afhankelijk van de merrie etc.

Succes!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:36

Sommige zijn luxe paarden maar er zijn ook genoeg met kromme benen en grof beenwerk en ramshoofden.
wij hebben een Emilion x Matterhorn jaarlinghengst, heeft het harde beenwerk van zijn moeder, maar wel grof en niet een heel sprekend hoofd, kan netjes bewegen en springenzal die vast wel kunnen Lachen
foto staat in me profiel en ook familie van hem, tante's en nichtjes en moeder (True)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:16

Mijn merrie kan in ieder geval wel een hengst gebruiken met wat grof beenwerk en ik ben blij te horen dat de nakomelingen ook nog redelijk bewegen. Zij beweegt zelf ook niet slecht, maar het moet natuurlijk niet minder worden.