legaat nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

legaat nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 14:23

Wie kan mij wat vertellen over de nazaten van Legaat. Bijv. karakter, exterieur (Zwaar of bloederig) en andere specifieke eigenschappen.

En misschien is er iemand die dit leest en even naar deze merrie wil kijken. Misschien ken je haar?

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=76622

Deze merrie is in 1996 denk ik reservekampioen M springen geweest van drenthe onder Roy Scheich. Ze heette toen First lady.

Ze komt uit de lijn van mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Nienke_ op 02-06-06 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:34

Het enige wat mij is bij gebeleven van de nakomelingen van Legaat dat is dat ze vreselijk lui kunnen zijn echt tegen het flegmatieke aan, om deze reden heb ik me ook niet meer verdiept in nakomelingen van deze hengst en kan dus niets van waarde brengen m.b.t. exterieur etc.

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:35

Ik heb jaren geleden een merrie gereden van Legaat. Was niet groot, ik denk zo rond de 1.60 m. Wat me bijgebleven is is dat ze behoorlijk eigenwijs was en met rijden bokte ze vaak. Ik weet niet wat er aan moederskant achter zat.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:43

Citaat:
echt tegen het flegmatieke aan
MIsschien een stomme vraag maar wat houd dat in . Kende wel een legaat en dat was geen makkelijk paard.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:53

randie schreef:
Citaat:
echt tegen het flegmatieke aan
MIsschien een stomme vraag maar wat houd dat in . Kende wel een legaat en dat was geen makkelijk paard.

Daarmee bedoel ik, liever lui als moe en ja dan willen ze onder hun werk uit en dat kunnen ze eventueel doen door lastig te zijn zoals bokken, steigeren, staken etc. maar ook door gewoon niet vooruit te branden te zijn.

Nathalie02

Re: legaat nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:17

Ik heb een merrie van Legaat.

Juist helemaal niet lui en enorm werkwillig. Heel gevoelig en snel voor het been. Ze is niet zo heel groot en heeft wat meer een springmodel. Ze wel vrij bloederig, kan vrij snel in de stress raken. Maar als je haar eerlijk rijdt doet ze alles voor je, bokken en steigeren heeft ze bij mij nog nooit gedaan.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 21:46

Nathalie02 schreef:

Juist helemaal niet lui en enorm werkwillig. Heel gevoelig en snel voor het been. Ze is niet zo heel groot en heeft wat meer een springmodel. Ze wel vrij bloederig, kan vrij snel in de stress raken. Maar als je haar eerlijk rijdt doet ze alles voor je, bokken en steigeren heeft ze bij mij nog nooit gedaan.

Ik heb ff je profiel bekeken. Leuk paard hoor! Zit er ook nog purioso-bloed in? (vanwege de stippen in de bles)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:55

Binnen stamboekvereniging Het Groninger Paard is de hengst Gerlinus (v. Legaat) een zeer populaire, goedgekeurde hengst.

Gerlinus is absoluut niet lui, noch flegmatiek. Zelf is hij Z-springen geweest en nu, op zeventienjarige leeftijd, loopt hij nog actief voor de wagen en oogt eerder als een zevenjarige. Veel van zijn nazaten doen het goed in de sport. Zo is zijn inmiddels naar Italië verkochte zoon Marengo, ook ggk binnen het Gr.P, ZZ-springen en gaat het ook in de dressuur lekker met de Gerlinus-nazaten.

Onze tweejarige hengst Gruno is een zoon van Gerlinus en hij was ons actiefste veulen ooit. Hoewel hij nu nog te jong is om mee aan de slag te gaan, verwacht ik beslist niet dat hij lui zal worden. Hij is een pienter hengstje dat graag 'uitgedaagd wordt' (= zich snel verveelt).

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:41

seabert schreef:
Nathalie02 schreef:

Ik heb ff je profiel bekeken. Leuk paard hoor! Zit er ook nog purioso-bloed in? (vanwege de stippen in de bles)

Dank je! Ja, ze voert idd Purioso-bloed. Die stippen zijn heel herkenbaar he?!

kira92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:09

Mijn merrie stamt af van Legaat (die afstamt van Marco Polo) ik weet niet of dit de juiste is. Ik ben al maanden opzoek naar haar verleden want zij is in april door mij gekocht maar ik ken niets van haar voorgeschiedenis enkel dat haar vorige eigenaar in België haar heeft verwaarloosd. Wat ik van Kira kan vertellen is dan zij 1.60 groot is en een koppig karakter heeft, maar wel goed vooruit en heeft vroeger altijd gesprongen, maar nu is ze 21 en rij ik recreatie en basisdressuur waar zij ook wel goed in is. Ze is in de piste heel braaf enkel in de stalling is haar wil wet. Weet er iemand nog meer dan mag je dat altijd zeggen.