Garanco-nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jikke1983

Garanco-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 00:47

Wij hebben een 11-jarige ruin uit een Legaat merrie. Mooi aansprekend paard, sterk achterbeen en goed springen (is tegenwoordig ook M-dressuur waar we trots op zijn!). Fijn paard dus, maar vaak wel moeilijk te rijden. Hij kan erg sterk worden en als hij iets 'engs' ziet, is hij er bijna niet meer langs te krijgen. Hoe zijn jullie Garanco-nakomelingen?

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:50

Typisch, ik heb een garanco ruin gereden die precies in dit plaatje past. Sterk achterbeen, zeer goed springen maar O wee als hij wat engs tegenkomt..

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 20:55

Zijn er geen mensen die een Garanco hebben, of ervaring hebben met een Garanco-nakomeling?

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:04

Mijn lerares heeft een garanco gereden en inderdaad niet een van de makkelijkste hij ikon super lopen maar alles wat nieuw was ging hij voor in de staak en dit ging er heftig aan toe stijgeren met zijn benen op de bakrand enzo. Maar lopen kon hij wel!

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:45

Een vriendin van mij heeft een 5-jarige Garanco. Op stal een schat van een paard, kan ook lekker lopen maar kan ook opeens gigantisch aan de kletter gaan, vooral als er iets achter hem gebeurd. En als die gaat, gaat die hard.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:04

Wij hebben een Garanco merrie, is tot het Z dressuur gereden maar begon toen te staken (steil omhoog tijdens dressuurproefjes) en dus is ze uit de sport gehaald.
Heb haar eigenlijk nooit zien springen, maar als ze wat kilo'tjes kwijt is en weer een wat betere conditie heeft zal ik haar eens laten vrijspringen.
Het is een merrie met een karakter apart, dominant en ontzettend kattig.
Momenteel fokken we met haar, we hebben 2 nakomelingen van haar, een gribaldi ruin en een oo-seven merrie.
De merrie:
Afbeelding
Afbeelding
Nakomeling 1: 3 jarige ruin van gribaldi
Afbeelding
Nakomeling 2: jaarling merrie van OO-seven
Afbeelding

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:16

Wat grappig om te horen dat er meer van die Garanco's zijn, hebben veel van elkaar weg als ik het zo hoor! Stijgeren heeft die van ons eigenlijk nooit gedaan, maar ow wat kan hij hard...Heeft ooit een keer met een 'vreemde' op zijn rug 10 min. aan een stuk door rondjes gesjeesd, hij stopte gewoon niet meer. Merk wel dat hij nu hij wat ouder wordt, ook wel iets makkelijker wordt. Daarom mag tie tóch blijven, haha...

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:18

Ik ben nou bezig om de training weer op te pakken van de merrie, ze is nou zo'n 5 jaar uit de sport en ik hoop dat ze wat is bijgetrokken, wil er namelijk wel op rijden
Hebben jullie foto's van jullie Garanco's?

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 00:07

Zal morgen eens kijken of het plaatsen van een foto lukt. Hij heeft iig net zo'n aansprekend hoofd als die van jou!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:23

Okeej lijkt me leuk om ook eens andere garanco's te zien

Twinklebel

Re: Garanco-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:10

Dit is Ushindi, in het dagelijks leven Hannes genoemd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jikke1983 schreef:
Wat grappig om te horen dat er meer van die Garanco's zijn, hebben veel van elkaar weg als ik het zo hoor! Stijgeren heeft die van ons eigenlijk nooit gedaan, maar ow wat kan hij hard...Heeft ooit een keer met een 'vreemde' op zijn rug 10 min. aan een stuk door rondjes gesjeesd, hij stopte gewoon niet meer. Merk wel dat hij nu hij wat ouder wordt, ook wel iets makkelijker wordt. Daarom mag tie tóch blijven, haha...

Daarom probeer ik maar niet op dit paard te gaan zitten, die is daar ook toe in staat. Denk alleen dat ik het dan niet 10 minuten volhoud .

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:51

Ik heb ook een jonge Garanco, ze is 2 jaar oud en ze loopt nu lekker in het land groot te worden, de foto's kan je in mijn profiel bekijken.
Karakter: echt mijn paardje; dikke boef, eigenwijs, lekker brutaal en toch goudeerlijk

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:04

Ik heb een foto van mijn Garanco in m'n profiel geplaatst. Het is een link maar wist niet hoe ik ze daar op een betere manier moest zetten. Ik zal ook eens wat betere foto's van 'm maken

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:09

Jikke1983 je de linken van je foto's tussen [img] [/img] zetten

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:50

Afbeelding

Ja dat is het, bedankt haha. Dit is mijn Garanco dus, wel een beetje een donkere foto...

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:27

Hoi,

Ik heb ook een garanco-nakomeling. Hij is 12 en hij is een echte Pietje Bell. En heel typisch dat wat er beschreven wordt past precies bij hem. Hij kan heel braaf zijn maar opeens kan de knop omgaan en gaat hij staken, vind hij iets eng dan vertikt hij het opeens om er langs te gaan. Of hij speert er opeens zomaar vandoor (als je er naast loopt) terwijl hij niets laat merken, ook steigeren als je hem wilt vangen etc.
Maar dit gaat met vlagen hoor, hij kan een hele periode heel lief en braaf zijn en dan opeens kan zijn macho karakter(hengstengedrag) naar boven komen en doet ie de raarste dingen. Er zit echt een heel eigenwijs koppie op, je moet heel consequent zijn bij hem, en dan nog denkt hij vaak van daaag doe het lekker zelf . Verder erg sterk in de hand, sterk beenwerk dat is wel fijn, liever lui dan moe. En houdt van gezelschap. En dan zal ik vast nog veel meer vergeten zijn te vertellen hoor!

Ik probeer wel een keer een foto erop te zetten.

Heel toevallig staat hij nu samen met zijn half-zus in de wei, ook een garanco-nakomeling.(zie de foto straks).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:15

Leuk nog een garanco!
Die van ons is in mei weer geinsimineerd en verwacht rond 1 april een veulen van Gribaldi.
Ik heb haar momenteel bijna iedere dag een half uur in de stap molen ivm tijdgebrek om te longeren.
En ze vind het allemaal wel best!
Erg leuk...als ze dragend is is het zo'n knuffel! *LOL*

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:06

Staat hij niet toevallig op wacht bij het kwpn?

Jikke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:25

Garanco is helaas vorig jaar gestorven, neem aan dat er nog wel diepvriessperma van hem beschikbaar is.

Van de KWPN-site:
Garanco overleden. 07-07-2005

Vanochtend is tijdens zijn dekronde de KWPN goedgekeurde hengst Garanco overleden

De hengst, in eigendom van de gebroeders van Manen en Wim Cazemier, was vanochtend op zijn dekronde. Nadat hij gedekt had en in de trailer werd gezet viel hij dood neer. Garanco werd in 1988 geboren en is een zoon van Jasper uit Baranka keur preferent prestatie van G. Ramiro Z. Hij werd gefokt door P.W.J. Nijskens te Hunsel. De hengst is zelf succesvol geweest in de springsport onder de ruiters Jack Neefs en Arnold Boerenkamp met als belangrijkste wapenfeiten en tweede plaats op Indoor Brabant en het winnen van de 1.30 rubriek op de hengstenkeuring in 1999.
YBF-overname zonder bronvermelding niet toegestaan

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:52

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:15

Een kennis van mij heeft ook een garanco- merrie past precies in het plaatje wat jij omschrijft!
Heel goed springen, maar als ze iets 'engs' zien dan wil ze er zowat niet langs en wordt best wel knetter.

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:20

Ik heb ook een Garanco nakomeling, mijn 5 jarige merrie unonya.

En ja heel typisch maar ook die van mij past prima in het plaatje. Leuk om te horen dat er meer van die draakjes rond lopen Haha!

Afbeelding
Even lekker badderen..

Afbeelding
Lekker op het land...

Afbeelding
Dit is Unonya samen met haar weidemaatje en tevens halfbroer Lucas, jawel OOK een Garanco! Zie reactie van *kluk*

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:21

Hoi,

Jeetje dat ik hier nu lees dat Garanco vorig jaar is overleden...jammer ik wilde hem graag nog in het echt zien..helaas.. Huilen

Hierbij nog een paar foto's van mijn Garanco afstammeling Lucas (27 juli, 13 jaar geworden):

Afbeelding
Lekker uitsloven in de wei, de macho..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier Lucas met z'n halfzusje Unonya in de wei.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:53

Jeetje kluk! De jouwe vind ik wel erg leuk!!!

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:01

Dankjewel "Dundijk" Haha! .Gaaf is ie zo he!
Zo stoer als hij op de foto's doet, doet hij ook soms als je erop zit of er naast loopt. Vaak ziet hij eruit als het braafste/makste paard maar ondertussen neemt hij de mensen in de maling. De knop kan opeens om gaan zonder dat hij iets laat merken. Hij gaat dan opeens er vandoor, steigeren, naar je bokken of als je eropzit in staking en wil dan echt niet meer lopen..Is dit een Garanco eigenschap? denk het wel want zijn halfzus Unonya vertoond vaak hetzelfde gedrag.
Hij kan echter ook tijden heel braaf zijn totdat hij jouw vertrouwen heeft gewonnen en de knop gaat weer opeens bij hem om.Hij vind het een leuk spelletje om mensen uit te dagen.(vind ik iets minder leuk Boos! ) Hij gedraagt zich vaak als hengst maar dat is hij niet..Poetsen vindt hij heerlijk.
Ik heb hem al 10 jaar en soms kan ik hem wel schieten maar ik hou ook van hem.. Pling Tja en wat doe je dan? Je leert leven met zijn karakter.. Haha!.
(Oeps ik geloof dat ik het een en ander al iets terug in dit topic had verteld, Bloos ..)