wie een jacardo?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 07:33

ben heel benieuwd of iemand een jacardo afstammeling heeft en zo ja wat zijn jullie ervaringen mee....

heb zelf een jacardo x obelisk gehad en dat was echt een dondersteen avatar is dat paard... robin van mei 98 ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn en een foto zou leuk zijn!

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:52

Ik heb ook een Jacardo, een 10 jarige ruin. Een heel rustig paard, kan je alles mee, maar in het werk geen makkelijke!
Als meneer geen zin heeft, gebeurd het ook echt niet

Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:01

heb ook een jacordo. Deze is jacardo X rubinstein. Echt een superlief dier, maar heeft wel zijn eigen willetje. Als je niet eerlijk bent dan moet je niet te veel verwachtten van hem, maar anders doet hij echt heel veel voor je. Af en toe kan hij wat lui zijn in het werk, maar die dagen heb ik zelf ook wel.

Hij loopt nu Z1+8. Heb wel gemerkt dat je erg consequent moet zijn met ze!

Hier een paar fotos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:21

ze zijn dus echt allemaal hetzelfde hihi.... hoop hem zelf tegen te komen via dit topic helaas nog niet gelukt, maar damn wat heb je een knap paard zeg lijkt wel kwa bouw en uitstraling op mijn oude paardje

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:23


Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:24

hm, nou zie je alleen een link......

Geen rijfoto's in mijn bezit, geen digitale tenminste...

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:27


mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 15:16

leuk egni dankje! weet je wat me wel opvalt aan jacardos... zijn niet makkelijk maarkomen super ver in de sport

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:12

Nee, inderdaad niet de makkelijkste. Bij veel mensen loopt het daar ook wel op vast denk ik. Maar ik heb zo verschrikkelijk veel geleerd van mijn paard. (ook wel 6 jaar over gedaan )

En nu gaat het steeds beter. Ik vind het ook wel een laatbloeier hoor!

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Re: wie een jacardo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:12

Daar ben ik het wel mee eens. Die van mij is nu 10 en nu pas begint hij echt snel en goed spieren te ontwikkelen. Heeft ook heel erg veel moeite gehad met oprichting en verzamelen, omdat hij gewoon niet sterk genoeg was, maar nu gaat het echt hard!!

Ook qua karakter blijven ze lang jong, maar dat vind ik juist wel leuk, een beetje bravoere en stout zijn dat vind ik wel wat, moeten ook geen watjes zijn.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 18:51

de mijne was wel heel erg snel! kon al snel heel veel... maar ik was gewoon geen vriendjes op stal een super knuffel maar zo verdomd slim.... ik kon niet eens meer op stappen ik kon niks meer levensgevaarlijk leek het wel alleen maar bokken springen omdraaien en weer vervelend doen, zo veel pogingen gedaan en geprobeerd door te zetten maar heb zo veel angst voor hem gekregen dat ik toch besloten heb hem te verkopen... jammer want had zo super veel kwaliteiten en liep op zijn 6e z met mijn instructrise is ook vaak verkocht en weer terug gekomen maar waar hij nu is geen idee

http://www.mijnalbum.nl/Album=3SHLLQBY
wat fotos van hem

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:24

Hoi Melissa, wat leuk om je hier weer tegen te komen!
Luna is ook een Jacardo (dat is haar paps) en de vader van haar moeder is Duc de Normandie...
Luna is ook een hele lieve, trotse maar ook nerveuze merrie, maar verder zeer betrouwbaar...ach je kent het verhaal achter haar ..

Lieve Luna :

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 13:26

leukkkk monique! luna weer eens.... ik ken haar verhaal ja maar het leuke aan dit topic is dat we erachter komen dat vele jacardos hetzelfde zijn enne hopelijk vind ik robin zo maar die heb ik helaas nog niet gevonden