Jazz z iemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Jazz z iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 23:45

Hallo ik was eens benieuwd of iemand de hengst Jazz z kent?
Volgens mijn informatie is hij nu geruind en loopt in duitsland zijn wedstrijdjes te springen.

Hij was zangersheide goedgekeurd maar ik weet niet of hij veel heeft gedekt!

ik was namelijk bij zijn geboorte hij is ook op mijn verjaardag geboren.

Het is een zwarte ruin ( inmiddels) met 4 witte benen en een blesje
Afstamming is Concorde - Bernice Sport springen van Pion.

Als iemand enige info heeft over de hengst of misschien een van de nakomelingen kent laat even een berichtje achter!

NiNa19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:33

Ik heb een 10 jarige Jazz Z x Bustron merrie genaamd Ojazzy. Ze is 1.70 m, zwart met 4 witte voetjes en een grote kol en sneb. We hebben haar nu 3,5 jaar en heeft bij ons 2 nakomelingen gebracht van Gribaldi en United. Tussen de drachten door heb ik haar dressuurmatig gereden en in de L2 uitgebracht op wedstrijd. Ze is wel heel moeilijk in de omgang maar geeft dit absoluut niet door aan haar veulens! We kennen het verleden van haar ook niet. Onder het zadel gedraagt ze zich wel goed en is lekker pittig. Op de site van Van Uytert staat een foto van haar en van haar nakomelingen. http://www.hengstenstation.com/phorum/v ... .php?t=707
http://www.hengstenstation.com/phorum/v ... .php?t=215

Ik ben ook op zoek geweest naar Jazz Z maar kon nergens informatie over hem vinden. Ik heb wel gehoord dat de hengst overleden is op zangersheide in z'n stal. Hij had van gekkigheid gesteigerd en daarbij z'n nek gebroken. Ik heb gemaild naar Zangersheide maar daar gaven ze geen informatie over hem!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 00:04

Ik weet dat hij bij zangersheide vrij weinig merrie's dekte en ook een beetje zijn karakter ( hij was niet echt makkelijk ) doorgaf.
Toen is hij verkocht aan een duitse springruiter die hem ( dacht ik ) ruinde en er nog nationaal mee sprong.

Ik weet dat Jazz en zijn moeder allebei vrij moeilijke karakters hadden maar als je ze had dan ging het meestal wel meteen goed.
Bernice is bijvoorbeeld in een seizoen van de b naar de landelijk Z gesprongen, je kon haar alleen niet rijden met een hindernis in de bak want dan moest en zou ze er over heen!!
Jazz z die heb ik voor het laatst gezien toen hij voor de hengstekeuring klaargemaakt werd en in de tweede ronde vloog hij er al uit.
Wel leuk dat je een merrie hebt van hem, ik vond het qua uitstraling en aftekeningen een van de mooiste paarden die ik heb gezien.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 00:07

o ja je kunt natuurlijk via het kwpn nagaan of hij idd dood is of dat hij nog leeft!!
Je hebt zijn levensnummer en afstamming en bij mijn weten doen ze daar niet moeilijk over.

Kabouterdans

Re: Jazz z iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:24

toscani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:12

Ik heb JAZZ Z zelf een paar keer gezien. Deze hengst komt aan uitstraling niks te kort en beschikt verder over zeer veel souplesse.
Ik weet verder niet of hij nog leeft, maar ik weet wel dat deze hengst op mij zeer veel indruk heeft gemaakt.
Verder ken ik 2 nakomelingen die in Belgie erg goed presteren. Beiden zijn zwart en boven de 1.70 meter. Dit zouden, gelet op het bewegingsmechanisme, ook zeeeeeer goede dressuurpaarden kunnen worden.
Mensen met een nakomeling van deze IMPONERENDE hengst, die in mijn ogen zeker een aanwinst voor de fokkerij zou zijn geweest, mogen hier zeer trots op zijn!!!

Ik hou dit topic in de gaten!!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:02

Hey, ik las toevallig dat jullie het over een hengst hadden die is gaan steigeren en over de kop vloog en zijn nek had gebroken weten jullie ook wanneer dat ongeveer is gebeurd?
(ik denk dat ik er namelijk meer over kan vertellen)

Ik hou dit ff in de gaten als jullie dan a.u.b de datum ongeveer willen geven dan kan ik je bijna haast wel zeker vertellen of dit paard het is geweest!

Groetjesssss

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 00:24

Hallo Ravenna ik zou je geen datum kunnen geven denk ik want ik hoorde via dit topic pas dat hij idd dood is!

Het zou fijn zijn als je idd meer erover kon vertellen ben eigenlijk wel benieuwd, heb hem goed gekend als veulen zijnde! Hij is nml geboren toen ik erbij was en ook nog op mijn verjaardag dus dat was wel leuk!

Ook tijdens de opfok voor de hengstekeuring heb ik hem gekend en mee gewerkt. Ook zijn moeder heb ik nog even gereden, die is in een jaar tijd van de B naar bijna nationaal gesprongen.

ik weet wel dat Jazz een fijn maar niet zo makkelijk karakter had ( net als zijn moeder)

Kun je er meer over vertellen???

NiNa19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:26

Hoi Ravenna, ik kan je helaas ook geen datum geven, al denk ik wel dat het al een aantal jaar geleden gebeurd zou moeten zijn.
Ik heb het verhaal van het ongeluk van Jazz Z gehoord van iemand die op zangersheide gewerkt heeft, maar of dit waar is weet ik niet!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:14

Hey,
Sorry dat ik zo laat reageer maar ben druk bezig met stagelopen
Ik liep stage bij Hengstenhouderij Brinkman en toen we een keer aan de koffie zaten hoorde ik dat er een goede hengst was overleden.
Ze waren ff met hem aan het stappen en (of hij schrok of hij was vervelend ofzow) maar, hij ging dus steigeren en sloeg achterover op de stenen en brak volgens mij zijn nek en was opslag dood.
Ik schrok me rot toen ik dat hoorden maar, ik weet helaas niet meer of het die Jazz Z was "maar dat was in ieder geval vorig jaar gebeurd".
Het was ook bij een bekende stal (een verzorger ofzow liep ermee).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ik vond het echt een triest verhaal en ik hoop dat het nooit meer gebeurd (lijkt me echt klote als je die verzorger bent en jij had dat paard vast en het is ook nog een goede dekhengst "ik zou me vet schuldig voelen") maar ik hoorde wel dat het niet echt verassend was dat die zo gek deed want het was wel een raar paard af en toe!

Groetjes

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:50

Ravenna: Was die hengst die je bedoeld niet Padinus? Die is vorig jaar verongelukt, die steigerde, viel en brak ook zijn nek dacht ik. Dat was bij Nijhof.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:18

Dat zal best kunnen ik weet helaas niet meer welke stal die goede dekhengst was!
Kan het wel navragen een goede vriend van mij die werkt bij Hengstenhouderij Brinkman misschien weeet hij het nog!
Maar ik spreek hem niet al te vaak maar, als ik hem weer spreek zal ik het meteen vragen o.k!
Dan hoor je het wel!

Groetjessss

nickvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:23

Ravenna schreef:
Dat zal best kunnen ik weet helaas niet meer welke stal die goede dekhengst was!
Kan het wel navragen een goede vriend van mij die werkt bij Hengstenhouderij Brinkman misschien weeet hij het nog!
Maar ik spreek hem niet al te vaak maar, als ik hem weer spreek zal ik het meteen vragen o.k!
Dan hoor je het wel!

Groetjessss

Ja het was inderdaad Padinus jmmr Was een leuke hengst

Casper1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:02

Ik heb er weleens van gehoord, maar kan helaas niet meer informatie verstrekken!

Succes ermee

NiNa19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:07

Vandaag zijn wij met Ojazzy voor de eerste keer naar de stamboekkeuring in Beek geweest.
Hier behaalde ze 70 punten voor exterieur en 75 punten voor beweging, dus sterwaardig! Maar omdat ze register A papier heeft
moet ze nog rontgenlogisch gekeurd worden en Z1 dressuur + 1 winstpunt zijn, voordat ze als stermerrie in het stamboek kan worden opgenomen.
We zijn in ieder geval heel erg tevreden met deze score!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 21:47

@ nina19 Gefeliciteerd met het resultaat!!
De punten mogen er wezen en nu dus nog "even" naar de z toe!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:26

Dat hoeft niet hoor. Een voldoende ibop mag ook

NiNa19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:50

dankje amati!
Een voldoende ibop kan idd ook