Amulet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustLisa

Amulet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:38

hoi allemaal,
Heeft iemand meer informatie over een kwpn hengst amulet??
heb al op internet gezocht maar kan er niks over vinden..
Groetjes lisa

JustLisa

Re: Amulet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 14:21

niemand???

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:16

Verrichting Ermelo 1985
Vriendelijk, eerlijk met goed humeur. Brutaal, pleegt af en toe verzet. Kijkerig. Bij begin onderzoek nog groen. Houdt zich in eerste stadium onderzoek vast in de bovenlijn. Later is dat verbeterd en werd hij elastischer. Veel balans, tact en regelmaat. Fijn te rijden maar rolt zich soms enigszins op.
Krachtige stap. In draf zeer goede regelmaat. Zou in draf zijn rug beter moeten gebruiken. Goede, krachtige galop. Heeft zich bij springen onder het zadel in de loop van het onderzoek sterk verbeterd. Presteerde eerst zeer matig, liet later goede sprongen zien. Bij vrij springen een goed vermogen. Zou echter zijn hals meer moeten gebruiken. In terrein af en toe terughoudend en pleegt dan verzet, presteert overigens goed in terrein. Ruim voldoende bereidheid om te werken. Werkt met plezier, ervaart werk als licht. Zeer veel aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als terreinpaard en ruim voldoende aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Kreeg meer voer dan normaal.
Goed stalgedrag.
Op 15-05 over het hele lichaam stijf en gevoelige keel. Heeft na behandeling normaal door kunnen werken.
Rapportage afgesloten op 03-06.

Afstammelingen 1987 (veulens)
Goed ontwikkelde, goed rijtypisch gebouwde veulens toonde deze hengst. Ze zouden meer ras en kwaliteit kunnen vertonen. Sommige veulens waren iets rond geribd en deden daardoor ook nog wel eens ondiep aan.
Het hoofd mist expressie, omdat het vaak lang en enigszins grof gevormd is met veelal een klein oog. De hals is veelal van voldoende lengte, maar de bovenlijn is nogal eens arm bespierd, waardoor de hals nog wel eens een aangestoken indruk maakt. De schoft loopt mooi lang door en de schouder is goed ontwkkeld bij een correcte ligging. Over het algemeen is de rug goed gespierd, soms iets lang. De lendenen sluiten goed aan. De croupe is breed, sterk gespierd en goed van vorm. De broekspieren lopen lang door. Het voorbeen is goed gesteld met een opmerkelijk best ontwikkeld voorkniegewricht; in enkele gevallen was de voorstand iets steil. Het achterbeen is in doorsnee goed gesteld, soms even sterk gebogen. De spronggewrichten zijn fors ontwikkeld, soms even grof op de spatplaats. De kwaliteit van het beenwerk zou wel iets beter kunnen.
De stap is goed. De draf is goed, met veel tact, een mooi zweefmoment en goed gebruik van het achterbeen; een enkeling zou achter iets meer onder moeten treden. Het ziet er naar uit dat deze hengst bij merries met een verfijnd fundament nakomelingen kan geven, die meer zwaarte hebben in het beenwerk.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens, die meer ras en kwaliteit konden hebben, echter goed draven en uitgerust zijn met een royaal fundament.
Getoond: 14 veulens uit 48 dekkingen.

Afstammelingen 1999 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Amulet definitief goedgekeurd.

Bron: KWPNStallion.com

Ik heb zelf een Bernstein x Amulet merrie van 12 jaar oud.

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:12

Dancer hier op bokt heeeft samen met haar man een Amulet gehad. een heel leuk beest

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:42

Ik schrijf wel eens bij de dressuur en zodra er een Amulet de ring binnenkomt is het meestal: ik kan je één wijze raad meegeven, neem nooit een Amulet. Veel meer kan ik je er niet over vertellen, maar dat schoot me te binnen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:11

Dat heb ik ook wel eens gehoord dat Amuletten lastig zijn.
Heeft mijn merrie iig niet het karakter van haar opa. Zij is echt superbraaf!

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:04

oh lees dit allemaal nu pas, in iedergeval bedankt.
ik rij nu een merrie Amulet X Lucky boy ze heeft een super karakter en is leuk te berijden.
maar ze is te koop en ik zit er over te denken haar te kopen!
vandaar dat ik wat info wou

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:34

ow, als ik Amulet intik in zoekfunctie, vind mijn computer niks

Ik heb een Flemmingh x Amulet, de moeder staat ook nog bij ons op stal. Is geen echt moeilijk paard, maar je moet weten hoe je haar rijdt. Ze is 18 nu en nog steeds even fris als was ze 3.

Heeft er iemand toevallig een foto van Amulet?
xxx

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:36

heb je ook een foto van jou paardje???

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:09

als je op mij bedoelt: in mijn profiel.
Als je niet op mij bedoelt, negeer deze reactie
xxx

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:48

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:49

Mijn vorige paard was een Amulet x Triton en echt een heel moeilijk paard.
Hij had wel een lief karakter, zou echt niet bijten of slaan, maar daar had je het ook mee gehad.

Hij was ontzettend onzeker, maar daarbij ook nog eens vreselijk eigenwijs.
Hij was erg kijkerig en al ging je 100x langs hetzelfde punt hij bleef kijken/gespannen. Verder ook druk op stal. Hij liep steeds rondjes en verknoeide al zijn voer.

Hij sprong uit de wei en uit de bak, de omheining moest vrij hoog zijn om hem binnen te houden. Samen met andere paarden was hij wel rustiger, maar hij was weer niet altijd even lief naar andere paarden toe, dus dat was ook niet zo makkelijk.

Verder was hij bijna niet op de trailer te laden. Hij wilde vaak nog niet eens zijn eigen stal uit. Met inrijden hebben ze er al 3x zo lang over gedaan voordat ze 'm "braaf" durfden te noemen.

Hij had wel goede gangen en kon heel redelijk springen.
Hij was 1.68m en wel een aansprekend dier om te zien. Alleen zijn hals was wat onbespierd en lang. (hij was toen ook nog jong)

Het was een paard waar je 7 dagen in de week uitgebreid mee bezig moest zijn. Omdat we in een verbouwing zaten lukte dat gewoon niet en heb ik 'm verkocht.

De nieuwe eigenaren reden op een hoger niveau dan ik deed en hadden meer tijd voor hem. Het schijnt dat het 1e jaar echt drama was.
Ze hebben 'm echt 7x per week moeten rijden en er aardig wat intensieve trainingsuren ingestopt. Uiteindelijk hebben ze 'm wel in de sport uit kunnen brengen en is het volgens mij nog wel goed gekomen met 'm.

Dit paard stond al een jaar te koop op de handelsstal waar ik reed.
Hij werd niet verkocht omdat veel mensen weinig op hadden met "Amulet" bloed.

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:30

hmm klinkt dus dat amulet niet zo'n goed bloed is.
Ik herken wel wat dingen in de merrie die ik nu rij, ze is ook behoorlijk eigenwijs, en als er iemand op gaat rijden die wat onzeker is gaat ze protesteren door stil te staan en niet meer vooruit willen lopen.
Nou weet ik ondertussen hoe je daar mee om moet gaan, en loopt ze echt super en wilt nu ook lekker werken, maar ze is inderdaad ook best kijkerig, je moet haar onder het rijden constant afleiden, anders is zei alweer afgeleid door wat anders!
maar dat is eigenlijk wel het enigste! gelukkig heb ik lekker veel tijd om haar uit te proberen!
dus denk er nog even goed overna!

Bedankt voor de reatie's in iedergeval!

Groetjes Lisa

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:39

oei niet zoveel goede commentaren
De moeder van mijn paard is ook wel wat eigenwijs, en durft je ook uitproberen, maar is absoluut niet gemeen. Ze zijn allemaal ook rustig op stal en lopen allemaal als vanzelf de vrachtwagen en trailer op. Alleen de volle zus van Coby, slaat in paniek als ze alleen op de vrachtwagen moet blijven staan.
xxx

hillary6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:25

met amulet geen pret

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:19