sheela schreef:Wij hebben thuis een Wolfgang x Pion-merrie van 15 jaar. Het is een ontzettende knuffel, maar tijdens het rijden kan ze plotseling spoken zien en lekker eigenwijs doen. Ze beweegt super en heeft ook een goede spring-techniek. We hebben nog niet zoveel ervaring met springen met haar (we hebben haar net een half jaar), maar ze zal je niet gauw in de steek laten vooor een sprong; kortom ze springt wel. Verder is ze super-attent; als jij iets ziet, heeft zij het allang gezien. Aan haar kan ik direkt zien of er ergens iets gebeurt, of er ergens iemand of iets loopt wat er anders nooit is. Aan de andere kant is het een enorme schijtert, als er iets is wat ze eng vindt, draait ze zich zo om. Je hoeft niet boos te worden, want dan is ze diep-beledigt. Ook is ze soms liever lui dan moe. Als het niet hoeft, waarom zou je dan hard werken? Brokjes krijgt ze toch wel. Maar het is verder een paard met een gouden karakter, zeker niet moeilijk. Het is geen beginnerspaardje, zo mak is ze niet. Maar echt lastig, nee, dat kan ik niet zeggen. Hoewel ze toch redelijk groot is (1.64 m.) heeft ze een heel smal hoofd en een smalle rug. Helaas kan ik er effe geen foto's bij zetten.
Dat eigenzinnige is ook wel wat Wolfgang. Mijn dochter heeft een Wolfgang merrie gehad en die kon ook behoorlijk eigenzinning zijn op zijn tijd. En als ze persé ergens niet langs wilde kon ze zich ook opeens omdraaien. Dan moest je alle zeilen bijzetten om haar erlangs te krijgen. ( wat Solvej wel lukte). Maar verder had ze ook een gouden karakter. Ze wilde wel voor je werken.