Op zoek naar familie van Zibria

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjore

Op zoek naar familie van Zibria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 22:40

Ik ben op zoek naar familie van het paard Zibria ( Naturel x Doruto, stamboeknummer 815811). Ik heb haar dochter Jintha nog, en diens zoon Wizard. De stam staat op www.paardenfokken.nl , ik zal proberen de link hier onder te plaatsen.
Zibria is in 2002 overleden, ze is haar hele leven bij ons geweest.
Van een heel aantal nakomelingen weet ik waar ze zijn gebleven, en hoe het met ze gaat, maar ook een aantal ben ik 'kwijt'.
Via paardenfokken.nl kan ik natuurlijk een boel familie vinden, maar daar staan geen eigenaargegevens bij. Misschien kan ik op deze manier in contact komen met mensen die paarden uit deze stam kennen, of weten te staan.

Alle informatie is welkom.
Ik ben benieuwd

Nog even wat meer info:
Zibria is een dochter van Libria en Naturel.
Libria is weer een dochter van Doruto en Folibria en dat was weer een dochter van Zwier.

Kinderen en kleinkinderen van Zibria, waarvan ik weet waar ze nu zijn:
Derris, Jintha, Mexx, Narada( v Jintha) Okalani, Riba, Rummer( v Jintha) Tiga, Universe (v Jintha), Umbrio, Uradea (v Narada) Va bien (v Jintha), Vendredi, Wizard (v Jintha), Amador (v Jintha)

Paarden uit de moederlijn, waar ik verder niks over weet, maar wel nieuwsgierig naar ben:
Baleria van 1983 Naturel x Valeria en haar nakomelingen Hibria, Mibria, Tibria Umbria en Valeria

Maar zoals al gezegd, alle informatie is welkom

Alvast bedankt !

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=29519

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:36

de merrie umbria heb ik zadelmak gemaakt. en een pensionklant van ons heeft een nakomeling van olibria. dat is een zwarte ruin van olivi.
maar umbria komt niet uit een naturel merrie maar uit een overste merrie. (als ik het me goed herinner)

anjore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:35

Dat herinner je je goed, Umbria komt als ik goed ben geinformeerd uit Valeria, en die komt weer uit dezelfde moeder als Zibria.

Satermo

Re: Op zoek naar familie van Zibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:25

Hoi,

Dit topic is wel al oud maar ik vind het toch leuk om te reageren omdat ik denk dat het iets toevoegd.
Je schrijft dat je weet waar okalani is. Dit geldt natuurlijk voor het tijdstip waarop je dit topic hebt geplaatst.
Ik wil je laten weten dat Okalani nu bij mij is en drachtig van de Hengst Jupilot.
Ze heeft afgelopen jaar ook een veulen van deze hengst gehad en het is echt een schitterend dier!
Haar volgende veulen zal begin maart geboren moeten worden.
Ik zou het leuk vinden om ook wat meer te horen over deze stam.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:33

Komt Zibria niet in aanmerking voor het predikaat preferent??

Satermo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:50

Van wat ik nu kan vinden op paardenfokken.nl zijn er 1 ster merrie en 2, 2de bezichtings hengsten als nakomelingen bekend.
Nog niet genoeg voor het preferent pred. dus.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 01:37

Een 2e bezichtigingshengst is toch hetzelfde als een stermerrie. Dat was wel altijd zo.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 00:09

Zibria's zoon Derris(v Ulft) was sterwaardig op de hengstenkeuring. Haar hoon Harley (v Wolfgang) ook.
Toen haar dochter Jintha (v Ulft) ster werd, vroeg ik het preferentschap aan. Ze had 3 sterwaardige nakomelingen en dat is (was toen in ieder geval) genoeg.
Maar omdat Harley destijds op de keuring niet gebrand is, bleek het niet geldig. Ik was destijds ook op die keuring, en ik weet dat Harley daar verkocht werd. Voor de kopers en verkopers was het sterwaardig zijn niet interessant en ze hebben het niet definitief gemaakt. Ik ontdekte dat helaas pas jaren later en de enige optie was toen om opnieuw met Harley naar de keuring te gaan. De toenmalige eigenaren zagen dat niet zitten en dat snap ik ook wel weer, het had voor hun totaal geen waarde.
Zo komt het dat Zibria het preferentschap misliep. Frusty
Laatst bijgewerkt door anjore op 06-11-07 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:11

Wat jammer!!!!

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 00:58

Zeker jammer!

Ik zal overigens even het lijstje nakomelingen die ik nog weet te vinden updaten:
Kinderen van Zibria: Derris, Jintha, Mexx, Okalani (sinds kort weer gevonden Lachen, Riba, Umbrio en Vendredi, weet ik te vinden.
Van Falco(Ulft) Garcon(Ulft) Harley(Wolfgang) Izano (Ulft) en Kayne (Wolfgang) heb ik al lang niks meer vernomen.
Wie kan me er iets over vertellen??

Kleinkinderen en verdere nakomelingen die ik weet te vinden zijn:
Van Jintha: Narada, Rummer, Tiga, Universe(nog s checken..) Wizard, Amador, Bittersweet en Ca Tjing.
Serenada (Narada xKennedy) Trendy (Narada xKennedy) Uradea(Narada xKennedy)

Van de latere generaties uit het oog verloren:
O.a.Va Bien ( Cantos x Jintha)
Vobria ( Obelisk x Okalani)
Vitano (Hemingway x Narada v Highline)
Wacko ( Goodtimes x Rummer v Havidoff)

Alle informatie is welkom... Lachen

zolibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:08

Hoi

Ik heb een merrie gehad Zolibria (kristalx doruto) 1981 geboren.

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:11

Hoi Hoi ik heb zelf de volle broer van Baleria gehad en heb erg veel van de stam op paardenfokken gezet, dus misschien kan ik je helpen.

Satermo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:35

na lange tijd toch weer een reactie op dit onderwerp. Kan wel een nieuw topic plaatsen maar misschien is dit beter zo. Mijn merrie Okalani heeft inmiddels twee sterwaardige nakomelingen die ik weet. 1 had ze al en dit jaar is mijn eerste veulen van haar ook ster geworden. Ik heb nog twee nakomelingen van haar met wie ik het zeker ga proberen.

Toch vraag ik me af of er al niet meer nakomelingen van haar zijn met ster of als hengst aangewezen e.d.
Dan is ze nl nu al prefferent.
Dus... Wie kan mij helpen aan het nageslacht van mijn merrie Okalanie. Jackson-Naturel-Lucky boy

Er staat ook een hengst geregistreerd van 2003. Deze heet Winner. Ook hiernaar ben ik zeer benieuwd.Verdere info kan ik er nl niet over vinden.

kuikje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:50

Hallo,

Vorig jaar november hebben wij Ca Tjing (Casantos x Ulft) gekocht. Het is echt een plaatje om te zien! Met rijden kan het echt een boefje zijn, maar we zijn op de goede weg.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:08

Ow Wat leuk om dit te horen...
Die is hier geboren inderdaad. En laatste keer dat ik m gezien heb was ie inderdaad heel mooi. Veel succes met m!

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:00

Ca tjing en Bittersweet stonden beide bij Houwensporthorses Bittersweet deed het top in de dressuur onder Fieke en Ca tjing inderdaad een boefje ik heb er tijdens mijn stage op mogen rijden. Ik had ca tjing ook graag mee naar huis genomen. Hoe gaat het met hem?