Nakomelingen van Creool?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Nakomelingen van Creool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:23

hoihoi

ik was benieuwd of hier nog iemand is die een nakomeling van creool heeft, en/of berijdt. Ik ga nu namelijk zelf een 3 jarige merrie van creool rijden. Het is een super leuk ding, alleen wel een beetje klein. De bewegingen zijn super, en bij het springen komt ze snel van de grond af en heeft erg snelle reflexen.Ze is een creool x julio mariner. Dus als iemand een nakomeling heeft laat t me weten. Ben benieuwd!

kuzziezz roos

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:18

Ik heb een hele fijne creool uit een dravermerrie gereden.

Was een wereldbeest, wilde altijd over het hout, nooit stoppen, simpel te rijden en een ontzettend werkbaar karakter.
Helaas net niet voorzichtig genoeg en dat begon me in het M teveel op te breken.

Maar ik heb er een enorm fijn paard aan gehad!

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:12

Dit is een ook een Creool. Is een pensionklant van me. Hij is braaf, maar eist wel alle aandacht op, en een echte vreetzak! Hij lijkt heel erg op zijn vader vind ik.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:12

Sorry foto vergeten: komt ie:
Afbeelding

Lexus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:18

hoi hoi,

mijn eerste paardje was een Creool X Nimmerdor merrie, wel ook klein, net geen 1.58m. Op een wit vlekje op haar lip en achtervoet na helemaal zwart. Een heel vriendelijk en rustig dier, nooit gebokt onder het zadel. Heb alleen met haar gedressuurd en nooit mee gesprongen (want durfde ik niet ). Kon wel goed bewegen, maar niet erg apart, had wel goede aanleg voor verzameling.
Bijzonder was dat ze nooit hengstig werd, want ze had geen eierstokken, dus eigenlijk was ze qua gedrag een ruin...
En leuk was dat ik een paar jaar geleden bij Greve in Haaksbergen (dekstation de Watermolen) stage liep en daar Creool in levende lijve heb gezien. Ondanks zijn leeftijd nog zo gek als een deur op de wei!!!

Heb geen foto bij de hand, maar die volgt nog...

Lexus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:03

Bij deze de foto
Afbeelding
komt deze topic meteen weer bovenaan, zou het ook wel leuk vinden meer foto's verhalen te horen

Lexus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:13

en nog twee
Afbeelding Afbeelding
hier was ze 6jaar

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:35

Zo hé! Dit paard hierboven lijkt echt wel op de Creool bij mij op stal! Zie iets verder hierboven voor foto.

Roos_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:54

ja idd! lijkt ook wel beetje op die creool die ik ga rijden! toch wel trekjes van elkaar! leuk beetje foto's zien!!

marcs

Re: Nakomelingen van Creool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:36

SUPER

Creool komt van Twiggy, is een volzus van Octrooi

Als ze het karakter goed geerft heeft, dan is ze super braaf, cool in de kop, voorzichtig en vecht als een gek om over het hout heen te komen

wij fokken met een lijn van Octrooi, hebben ook nogal eens last van 'kleintjes'
We hebben nu een veulen van Sam-r, lijkt super, doen we dit jaar weer 2 merries bij

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:50

De Gelderse dekhengst Upperville is een Cabochon x Creool.