nakomelingen van wolfgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

verania

nakomelingen van wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 13:28

Hallo,

ik ben beniueuwd naar nakomelingen van wolfgang.
mede omdat ik zoek ben naar de moeder van mijn paard (kimberley x wolfgang x pele)
haar moeder heet OERANIA P VAN D'OERTE niet echt een gangbare naam en ze zal wel een andere roepnaam hebben denk ik zo.
als er iemand is die deze merrie kent zou ik het graag horen het enigste wat ik weet is dit.
OERANIA P VAN D'OERTE
KWPN 96.02846
merrie 1996 bruin

XX/OX percentage : 44.14%

ben erg benieuwd of er iemand is die haar kent.
mijn merrie is geboren in mei 2002. een vos met grote bles.
voor foto's van deze merrie zie onderschrift en dan de vosmerrie met grote bles.

gr

CaPrIoLe`79

Re: nakomelingen van wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 06:27

Ik heb een wolfgangruin, een vosje. Hij springt op L-niveau en we gaan misschien ook een beetje dressuren.
Hij heeft z`n eigen site:
http://spaces.msn.com/oneilltje/
Kijk op de fotoalbumindex voor foto`s, zoveel als je maar wilt!!!!!!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:25

Sinds een half jaar hebben wij een Wolfgang-dochter, een bijna 16-jarige merrie. Het is in 1 woord : een schat! Het is een super lief paard met een geweldig karakter. Ze loopt als een zonnetje. Hoewel ze heel netjes dressuur kan lopen, vindt ze springen toch het allerleukste. Haar moeder is Dearly, en dat is een Pion-dochter. Ze is superbraaf, maar kan zich ontzettend aanstellen als ze denkt dat ze iets raars ziet.Zo nu en dan probeert zo ook een beetje eigenwijs te zijn. Irma (zo heet ze) is heel vrolijk, loopt altijd blij en is een heel lief knuffelpaard. Blij met aandacht en vooral met lekkere hapjes. Ik heb haar ook nog niet boos zien doen. Vooral voor ons is ze erg lief; ze zal niet bijten of trappen of andere nare dingen doen. Toen ik vanmorgen bij de stal kwam aangefietst stond ze net in de wei. En ik zag haar al van verre samen met de andere paardjes als een stelletje mafkezen door de wei rennen. Zij was de aanstichtster. Zij kwam er als laatste bij en de rest was rustig. Zij zette de boel op gang door lekker te gaan racen. Kortom, ze hadden met z'n allen een hoop lol. Als ik haar los in de bak laat lopen, loopt ze net als een hondje achter mij aan. Dit is ons eerste eigen paard en volgens mij hebben wij reuze geboft met haar.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:26

Ik kende ook een wolfgand. Schitterend paardje om te zien en echt een lieffie
Mis der nog steeds

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:25

Een Wolfgang herken je vaak aan die mooie halzen en hoodfjes.Die lijken geregeld op die van Pa

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:18

ik heb eene Wolfgang x Darwin... ik heb hem 6jaarig tot de 1,30m gereden en daarnaar moest ik me op mijn studies concentreren...
hij ging to een jong meisje waarmee hij tot de Duitse kampioenschap voor junioren in 2004 ging...
hij loopt inmiddels 1,40 tot 1,45m parcoursen met mijn nieuwe trainer en ik start weer in de 1,30m...

hier met de jonge meisje de hem in 2004 gereden heft: Afbeelding

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:03

De moeder van mijn paard is een Wolfgang x Pion. Helaas is ze nooit in de sport uitgebracht, maar ze is een zeer goede fokmerrie:

Afbeelding

Mooi paard Suzieva

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:20

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:51

dank je wel TequilaRos...
ben ook erg verliefd sinds ik hem heb...
heb hem 9 jaaren geleden bekomen als hij een jaarling was...

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:58

Ik vind het ook een mooi paard suzieva
Maar Wolfgang zelf is ook een schitterend dier

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:57

TequilaRos schreef:
De moeder van mijn paard is een Wolfgang x Pion. Helaas is ze nooit in de sport uitgebracht, maar ze is een zeer goede fokmerrie:

Mooi paard!
Ik heb een Pion x Wolfgang gereden
Precies andersom dus.

Leuk paard!
Leek qua bouw op Wolfgang, maar qua karakter was het een echte Pion.
Afbeelding

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:08

In mijn profiel mijn Wolfgang x Armstrong. Een super paard, de oogappel van ons gezin, met een heel fijn karakter. Een paard met een persoonlijkheid, keihard voor zichzelf, wat het nadeel heeft dat we dus altijd te laat zijn als ze echt iets heeft. Geen allemansvriend maar voor de leden van het gezin een heel fijn dier.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:33

Onze merrie is ook een Wolfgang x Pion- dochter. Ik ken het karakter niet van Pion of Wolfgang, maar volgens een kenner heeft ze Pion-ogen. En hele grote oren, dus ik vraag me regelmatig af of haar moeder niet een ezeltje was.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:27

Ik ben effe druk geweest en kan ik ook foto's plaatsen van onze Irma.
En het werkt ook nog allemaal.
Dit is dus ons ezeltje (zie bericht hierboven).

Afbeelding

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:54

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:22

Een vriend van mij rijd ook een wolfgang-ruin. SUPERpaardje. Wel vrij klein (net geen 1.60m), maar spring toch Z (hoogste in België, hier heb je geen ZZ). Jammer genoeg heeft hij het wel vaak moeilijk met driedubbele net omdat hij zo klein is.

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:23

Hij lijkt trouwens enorm fel om het paard van suzieva, enkel is hij iets fijnder gebouwd.. meer een 'vrouwenpaardje'

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:06

op mijn stage stond er een Wolfgang merrie uit de F jaargang. een verschrikkelijk lief, eerlijk, betrouwbaar en mooi dier.