Nakomelingen van Lancet???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:09

Hallo medebokkers!

Ik heb sinds anderhalve maand een merrie van Lancet (Lancet x Landwind) en ik ben erg benieuwd of jullie ook een Lancet hebben of kennen. Ik zou ook graag willen weten wie er bepaalde 'Lancet' eigenschappen herkent in m'n paardje

Dit is dus m'n paard:

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter maar is op sommige momenten flink lomp (lees: gaat op je tenen staan en draait zich om zonder te bedenken dat je er ook nog naast staat, stoot d´r hoofd wel 15 keer aan hetzelfde plafond en probeert bokkensprongen te maken als ze vast staat ) Ze is ontzettend nieuwsgierig en is vooral buiten erg kijkerig. Verder is ze erg werkwillig.

Ik ben benieuwd

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:11

ff oftopic: Aaah.. knuffel prul

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:52

Zijn al veel topics geweest over lancet nakomelingen.
Misschien ff zoeken met de zoekmachine.

Ik heb zelf een aantal jaren geleden een lancet nakomeling gereden.
Leuk beestje met drie goeie basis gangen, maar wel heeeel heet.
Verder wel fijn beestje in de omgang.
Een lesklantje van mij heeft ook een lancet.
Geen mooi paard, beetje ouderwets type, maar wel heel braaf.

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:07


intentions
Berichten: 313
Geregistreerd: 09-01-06
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:48

ik heb zelf ook een lancet het is echt een schatje heel erg knuffelig en idd aan - en afhankelijk maar wat je zegt soms best wel een lomperd. hihi .. hij is heel erg eigenwijs en moet zeggen dat hij best wel heet kan zijn en af en toe temperamentvol bokken hou maar op hij kan bokken als de beste en stijgeren vind hij ook niet moeilijk. ik heb ooit eens gelezen dat het moeilijke beesten kwa karakter zijn maarja ach
ik ben er heel erg blij mee

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:58

Onze Lancet is zeker geen hete en niet echt intelligent.
Verder vindt ze knuffelen wel fijn en heeft wel een fijn karakter.
Vandaag er weer voor het eerst opgezeten sinds ongeveer een half jaar en heeft geen pas verkeerd gezet. Heb haar natuurlijk al wel een paar weken gelongeerd.
Met beleren was ze wel heeeel vervelend , heb ik van horen zeggen maar dat hebben we gelukkig niet zelf gedaan.
Alleen is ze wat aan de kleine kant en misschien wel te klein.

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 23:14

Dank jullie wel voor de reacties!!! Ik herken het lompe er wel in Ach ja, daar kan ze ook niets aan doen

@ lachmar: ik kon niets meer vinden van Lancet omdat alles natuurlijk vernieuwd is. Ik wist wel dat er nog een topic over was, maar ik kon het dus niet vinden (de zoekfunctie doet het niet).

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:54

Hoi,

Volgens mij ken ik dit paard deze merrie komt uit de lijn van onze merrie en die voert terug naar de merrie Wesselina en is gefokt door dhr van Oers uit Kaatsheuvel.
De foto´s zijn zo te zien ook daar genomen vlakbij de Kegelaer.
Toen dhr van Oers met Lancet dekte hadden wij onze Vincent-merrie er ook al mee gedaan en waarschijnlijk heeft dhr van Oers oftewel Jan er ook mee gedekt en zo is jouw merrie dus op deze wereld gekomen.
De lijn staat bekend als een zeer goede lijn kijk maar eens bij www.paardenfokken.nl en tik daar de naam Wesselina maar eens in dan zul je de merrielijn wel herkennen.
Ik heb een merrie van Krack C gefokt uit de merrie Wesselina en die staat ook in de buurt van Kaatsheuvel

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:09

Op de stal waar k gewerkt heb hebben ze ook een Lancet heel gaaf ding (www.stal-argonaut.nl paard heet Second Edition, bij reeds verkochte paarden staat er ok nog een; Sensation). Maar ik denk wel dat de moederlijn erg mee speelt....

SandraR

Berichten: 421
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Heijen

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:31

Ik rij al bijna 3 jaar op een merrie van lancet,, Lancet x Zeoliet
Het is een erg fijn paard. Ze is wel erg gevoelig. Ze is heel werklustig, en heeft een erg fijn karakter om op te rijden. Ze is op stal ook erg lief.. Het is echt een knuffeltrutje:P

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 18:32

Passoa schreef:
Maar ik denk wel dat de moederlijn erg mee speelt....


Klopt. Het vreemde is dat de moeder van m'n paard best moeilijk schijnt te zijn geweest, terwijl m'n juist heel makkelijk is. Op een ander topic over Lancets nakomelingen (die ik nu dus niet meer kan vinden ivm herindeling Bokt) stond dat Lancets nakomelingen ook erg moeilijk kunnen zijn. Vandaar dat ik nu wel nieuwsgierig was of alle Lancets dus moeilijk of juist makkelijk zijn.

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:38

ff uit ander topic gehaald:


Mijn Lancet merrie is 1.70 m en 6 1/2 jaar. Dus lekker groot. Mams was ook zo groot. Sancerre heeft wel het koppie van Lancet, heel mooi.
Ze is zwart-bruin, jammergenoeg net geen zwart. Ze was lang iel, maar dat is al veel veranderd. Inrijden ging bij Sancerre goed. Ze is absoluut niet gemeen. Ze wil graag hoog lopen, maar ben nu bezig met lager instellen. Dat helpt!! Vorige week in de 2e L2 wedstrijd onze 1e 2wp behaald.
Met de eerste buitenwedstrijd ging het niet goed helaas. Mevrouw had er niet zoveel zin in denk ik.

Met rijden is ze soms vervelend. Staken en achterwaarts als ze het moeilijk vindt. Maar dat wordt al veel minder. Ik heb geleerd hoe ik haar moet aanpakken. Verder is ze eenkennig, maar ik kan alles met haar doen. Misschien omdat ik haar al heb vanaf toen ze 1 jaar en 4 mnd was.
Heb ook haar volle broer gezien en die is ook niet vervelend.

Foto van Sancerre in mijn profiel.

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:45

Samsam en Levy hier op Bokt hebben samen een Lancet, misschien even PB'en!

Sandrohit

Berichten: 366
Geregistreerd: 29-08-04

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:05

Ik heb een Lancet merrie van 7 jaar,ze is nu ruim 3 jaar in mijn bezit en heb er nooit geen spijt van gehad dat ik haar heb uitgekozen.
Ze heeft een super karakter en is nog mooi ook (vind ik),ik moet wel zeggen dat ze in haar karakter erg op haar moeder lijkt,ook ik krijg vaak te horen dat Lancet's nakomelingen niet makkelijk zijn.
Op de pensionstalling waar ik sta staat er dan ook zo 1,wel lief van karakter maar niet de makkelijkste met rijden (steigeren).

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:40

Ik ben afgelopen week met mijn Lancet merrie naar een training van Emiel Voest en Mischa Koot geweest op de Academy. Erg leuk om daar de foto te zien hangen van Lancet en Imke in Athene en om er gewoon eens geweest te zijn.

Afbeelding

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Re: Nakomelingen van Lancet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:56

Eindelijk een foto van onze te kleine Lancetmerrie Victoria.
Helaas meet ze maar 1.57m en kan dus niet naar de stamboekkeuring dit jaar . Nog 1 jaar geduld , misschien groeit ze nog iets.

Afbeelding
Victoria


Afbeelding
Victoria samen met Lagoya.