Nakomelingen van Dukaat

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Nakomelingen van Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:20

Ik heb een 11-jarige merrie van Dukaat. Ze is bij de E-ponies ingemeten, maar ik ga volgend jaar met haar bij de paarden starten. Heeft er misschien nog iemand hier een nakomeling van deze hengst en welke eigenschappen heeft dit paard.
Mijn merrie kan wel dressuur lopen, maar dat vind ze niet zo leuk. Springen en crossen daar is ze helemaal gek op. En hier is ze dan ook heel goed in. Ze is flink eigenwijs, maar als ze je helemaal vertrouwt dan gaat ze voor je door het vuur en doet ze echt alles voor je. Ik zou graag willen weten of jullie dit ook in jullie paardje herkennen.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:58

Ik heb ook Dukaat, een grote ruin, enorm tact en swung, goed dressuur paard. Enorm voorkomen, zie foto's in mijn profiel. Hij is zo'n 176cm.
Ik herken mijn paard totaal niet in jouw beschrijving. Wel dat hij voor je door het vuur gaat, maar eigenwijs, mwa dat valt mee, enorme werklust!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:14

Een vriendin heeft een Dukaat merrie van 172m. Heel eigenwijs en ook dol op crossen en springen!!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:47

-> Familiebanden

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Nakomelingen van Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 18:49

Hebben jullie misschien ook een foto van jullie paard? Zou ze wel eens met het uiterlijk met elkaar willen vergelijken. Die van jullie zijn wel groot!! Die van mij is ong 159-160cm maar nog wel bij de E-ponies ingemeten.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:54

Afbeelding

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Nakomelingen van Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 09:18

Wat een mooi paard Figora!! Spring je er ook mee of rijd je alleen dressuur?? En wat is de moederlijn achter jou paard?? Die van mij is Wagner.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:28

Moederlijn moet ik even opzoeken... Alleen dressuur. Hij is 16 maar nog echt een jonge god, maar ik zou hem niet graag blesseren... Slijtage vertoont hij echt niet! Super beest gewoon, gaat voor je door het vuur en laat je NOOIT in de steek!

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen van Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:31

Ik heb een 11 jarige merrie van Dukaat. Ze meet 1.69 en is heel makkelijk in omgang. Vertrouwt me helemaal in en om de stal en niks is een probleem, scheren afspuiten etc is no problem.

Ik rijd nu L1 dressuur met haar maar er zit nog veel meer in. Ik heb in ieder geval de M1 als doelstelling, daarna zien we wel verder. Als het wat moeilijk word en ze moet hard werken komt ze erg in protest maar als ik consequent ben en blijf loopt ze super(wat zo enorm belangrijk is met haar anders walst ze zo over je heen)

Springen kan ze ook erg goed alleen word ze wel heel heet in het parcours. Racen is haar grootste hobby. Springen doet ze nu sinds kort in de B met mijn zusje, die durft wat meer dan ik.

De moederlijn is onbekend, dat is wel jammer.