Fontaine Finest x Samarant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 21:59

Natascha_Kn schreef:
Ik heb bij Team Nijhof nagevraagd of de kwaliteit misschien minder kan zijn en dat zou kunnen. Daarna besloten om het met Spielberg te proberen. 31 juli scannen en hopen dat dit gelukt is. Helaas gaan Fontaine nakomeling voor mij volgend jaar. Ik blijf dit topic zeker wel volgen ze zijn echt allemaal knap.


Wat ontzettend jammer!
Toen ik mijn merrie liet dekken was ze in één keer direct drachtig. Ook nog van twee.. :+
Ik kreeg toen wel twee buisjes toegestuurd. Geen idee of dat toen invloed heeft gehad.

Ik hoop voor je dat Spielberg wel blijft 'plakken' en je alsnog een prachtig veulentje hebt volgende jaar. :j

Martine hoe ontwikkelt Ony zich nu onder het zadel? En is hij ondertussen nog wat gegroeid?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:52

Ony gaat heel goed :D
We hadden gisteren voor het eerst een proef geoefend op het stalconcours. Dat ging lekker *\o/*

Afbeelding

Heb wel wat filmpjes maar die zal ik wel eerst via YouTube moeten uploaden?

Hij is ook zeker gegroeid. Heb nog niet weer gemeten maar dat wil ik eind van het zomerseizoen nog wel doen. Ben benieuwd.

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:46

Wat is die knap Martine! <3 En ook nog steeds zo lief en braaf? Gaaf dat je een proefje hebt kunnen oefenen, leuk dat je stal dat doet! :j

Volgens mij is een filmpje via youtube de meest makkelijke optie idd.

Aryjka

Berichten: 68
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Sijbekarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:32

Mijn merrie is vanochtend drachtig gescand van Fontaine! *\o/* Het is nu toch gelukt dus, en ik was al helemaal aan het nadenken wat als het weer niet pakt... Super blij mee dus! Hopelijk blijft het mooi zitten, en hebben wij volgend jaar ook een mooie Fontaine nakomeling! <3 Ik moet over 3 weken alweer terug voor controle, want mijn merrie had naast het bevruchte eitje nu ook een nieuw ei in haar baarmoeder zitten van maar liefst 7 cm! Dus dit willen ze even in de gaten houden, en dan kunnen ze gelijk kijken of het hartje klopt de volgende keer... Spannend! _/-\o_

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 15:40


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 16:04

Gefeliciteerd, Aryjka *\o/* .

Fijn dat Ony het zo goed doet, Martine 8-) .

Jammer, Natascha dat het niet gelukt is met Fontaine :( , hopelijk pakt Spielberg wel.

Wat een schatje nog steeds <3 , Kevinsky.

Onze Fontaine is begin mei bevallen van een knap hengstveulen van Toto jr., we zijn er heel blij mee.
1,5 week geleden hebben we ze naar een opfokstal gebracht, zodat we iets meer rust hebben. Ze zijn ingeschaard bij een groep merries en veulens. Veulen blijft daar na het spenen, merrie komt dan naar huis om beleerd te worden. Ze is mooi naar ons toe gegroeid de afgelopen maanden. Fijn paard id omgang, heel goed qua bewegen, maar echt groot :wow: .


Afbeelding

Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:42

Gefeliciteerd Aryjka! Super dat het toch nog gelukt is. Nu duimen dat er over 3 weken één mooi hartje klopt. :)

Knappe Ony, het ziet er al goed uit! Leuk dat hij zo braaf en je er veel plezier mee hebt!

Ziolette, ze ziet er op de fotos idd echt gigantisch uit! Knap kind heeft ze gemaakt! <3

Natascha_Kn
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-23
Woonplaats: Angeren

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:56

Gefeliciteerd Aryjka!! Wat ontzettend fijn. Nu heb ik bijna spijt van het overstappen.
Martine, wat een ontzettend fijn paard!
Wauw Ziolette, prachtige merrie en heel knap veulen. Heel chique hoofdje volgens mij.

Hebben jullie On Air gezien onder Dinja? Wat een paard <3

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:22

Wij hebben onze Sorento x Sir Sinclair merrie drachtig van de door ons gefokte NRPS goedgekeurde hengst Fine Prestwick ( Fontaine x Guardian S )

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:59

Hoe gaat het met de Fontaines?

Gaaf dat je je merrie drachtig hebt van je eigen hengst Hindo!
Zie nu al best wat Fontaines voorbij komen onder bekende ruiters. O.a de On Air idd!

Had laatst een berichtje gestuurd naar zijn vorige ruiter waarom er niets meer van Fontaine voorbij kwam maar hij was weer terug naar Nijhof voor dekdienst. Niet duidelijk of hij weer terug ging voor de sport.

Gisteren weer bij mijn Fontaine geweest.
Groeit mooi uit met een mooi front, ook goed gespierd voor zijn leeftijd. Wel wat klein :(:)
(Foto’s zijn een beetje ongelukkig geschoten, lijkt een enorme duikboot zo :’) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:17

Klein is niet erg!
Ony is inmiddels 1,65 **\O/**
Ben benieuwd hoe die van jou zich verder ontwikkelt :j

Fijn dat je het gevraagd hebt want ik was ook nieuwsgierig. Hoop dat hij nog weer terug gaat om de sport in te gaan.

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:09

Willemiens wat een heerlijke vieze baby! :=

Zoo Martine Mega Ony!! <<)

Philaina doet het goed. Een maand geleden voor de grap ééns gemeten toen ik de kans had. Toen was ze bijna 1,64m op ijzers. :+
Donderdag heeft ze haar Ibob! Ik vind het doodeng! :7

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:33

Spannend!

Ik heb even m’n eigen bericht getemd omdat er een giga fout in staat _O-

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:16

Mijn Fontainejaarling merrie doet het verder goed.
Met haar 17 maanden is ze nu 157 cm en ze is momenteel fijn, hoogbenig, wat meer in evenwicht gebouwd en beweegt goed.
Bloed heeft ze genoeg en ze is mensgericht en gewillig ( voor een jaarling).

Als ze zo verder mag evolueren kan ik er een heel goed basissportpaard aan hebben.
Let's hope ... _/-\o_

Ik vind het ook sneu dat Fontaine niet in de sport loopt.
Maar ik zag hetzelfde bij Spielberg.
Verdienmodel! Heel veel dekkingen tegen een redelijke prijs en weinig sportkosten.

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:07

Afbeelding

Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:55

Wow koend wat is die stoer aan het worden!! <3

Nou vandaag was D-Day!!
Philaina had maarliefst 80 punten bij elkaar gelopen tijdens haar Ibob proef! :wow: *D En daarvoor ruimschoots geslaagd. En daarna op het straatje is ze ook nog Ster verklaard. *\o/*

Mijn dag is helemaal goed! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 00:06

Daar mag je zeker trots op zijn Marije!

Koend, die zwaard ook mooi uit.

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:33

Proficiat!
Door een beetje aan het werk te gaan is Philaina ook alleen maar mooier geworden.
Ideaal, braafjes in het beleren, openbloeien in het werk.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:48

Fijn Kevinsky!! :D

Mooi paard Koend :j

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 10:57

hee gaaf! van harte gefeliciteerd!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:40

Gefeliciteerd, kevinsky, top resultaat!

Mooie jaarling, koend!

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:19

Dankjewel!! Ik ben er zelf ook heel blij mee. Phillie blijft me keer op keer verbazen. En ben super trots op haar <3

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:32

Gefeliciteerd kevinsky! Leuk stukje ook op de website van kwpn!

Die groeit er mooi in Koen !

Prestwick heeft inmiddels zijn eerste beoordeling in kader van het verrichtingsonderzoek van het NRPS achter de rug. Hij liep erg goed en de HK commissie was enthousiast! Op naar de volgende beoordeling.

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Fontaine Finest x Samarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:33

@ Hindo.
Allereerst gefeliciteerd.

Maar wil je ook eens het traject bij NRPS uitleggen?
Prestwick is toch al goedgekeurd? En nu is er nog verrichtingsonderzoek?

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:06

Hoi Koen, onderstaand een uitleg

Een hengst wordt goedgekeurd als hij succesvol het hengstenselectietraject doorloopt.
De eerste en tweede selectie vinden op één dag plaats. Na afloop van de eerste bezichtiging zal de hengstenkeuringscommissie bekend maken welke hengsten aan de tweede bezichtiging mogen deelnemen. Als een hengst deze beide selecties en een veterinaire beoordeling goed doorloopt, wordt hij doorverwezen naar de hengstenshow om deel te nemen aan de 3e bezichtiging.
Om een definitieve uitnodiging voor de hengstenshow te ontvangen moet de hengst aan een aantal gezondheidseisen voldoen en de afstamming van de hengst wordt via DNA onderzoek gecontroleerd.
De hengsten die op de hengstenshow hun goedkeuring ontvangen, nemen in het najaar deel aan het verrichtingsonderzoek. Een hengst moet succesvol het verrichtingsonderzoek doorlopen om zijn goedkeuring te behouden.

Verrichtingsonderzoek bij NRPS is niet intern maar zijn een drietal eendaagse onderzoeken onder de eigen ruiter met daarna een eindexamen dag.
Naast de verrichtingscommissie is ook een vertegenwoordiger van hengstenkeuringscommissie tijdens de verrichtingsdagen aanwezig. De hengstenkeuringscommissie zal na overleg met de verrichtingscommissie uiteindelijk besluiten of een hengst wel of niet goedgekeurd blijft bij het NRPS.

Als een hengst het verrichtingsonderzoek niet haalt (of niet gaat) verliest hij dus zijn goedkeuring weer.

Grote verschil met KWPN is dus dat bij NRPS hengsten al goedgekeurd worden bij de 3e bezichtiging en dus vóór het verrichtingsonderzoek. Als je dus in het jaar van goedkeuring met zo'n hengst dekt krijg je bij het NRPS een gewoon vol papier en bij het KWPN een register A papier (hengst is goedgekeurd bij erkend stamboek). Bij het KWPN worden hengsten pas goedgekeurd na een intern verrichtingsonderzoek van 21 dagen op het KWPN centrum en worden zij daar gereden door ruiters van het KWPN.