Nakomelingen Niagara

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:55

Omdat de andere topics gesloten of verouderd zijn

wie heeft er een nakomeling van niagara?

zelf heb ik een roodbruine 3 bijna 4 jarige merrie van niagara x democraat met veel wit op het hgoofd en benen
en volgens mijn mening een prachtige beest hahaha

dus als jij een niagra hebt brand los!!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 13:06

zijn er dan helemaal geen mensen meer met een niagara?

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:26

Ik heb er eentje gereden. Super paardje, heet met gebruiksaanwijzing maar als je hem doorhad was ie heel fijn te rijden. Jammer genoeg liep ie niet altijd goed en moest hij weg, maar ik vond het een hele fijne.
Dressuurmatig vind ik ze fijn en qua springen snappen ze het ook vlug.
Ik ben aan het denken hoe hij bij mijn merrie past, dus ik zou graag willen weten hoe hij fokt. Maat, springvermogen, bouw etc.? Mijn merrie is hoogbenig, heet, dressuurmatig en qua springen goed aangelegd.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:18

leuk dat je een niagara hebt gereden

die van mij is als ze wil heet, wel een hittepetit dus ene echte merrie

ze is nu rond de 172 4 jaar komt uit een wat ouder type democraat merrie.
ik hoop dat meer mensen hier wat laten horen want dr zijn wel meer mensne met een niagara hahaha

wat voor bloed is jou merrie??

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:02

Mijn merrie heeft en zangersheide paspoort, ouders zijn holsteiners. Lambada (v. Landgraf) x Lagos (v. Ladykiller) x Leporello (v. Ladykiller). Genoeg Ladykiller dus, die heb ik dan ook eigenlijk liever niet weer in de vader, vind dat toch echt wat te veel ladykiller worden. Moeder Linara heeft in Duitsland 1.40 gesprongen, vader is ook springer geweest, weet alleen neit meer wat die heeft gesprongen.

Mijn merrie kan ook lekker heet worden als ze wil, dan zie je de stoom bijna uit dr oren komen :D De Niagara die ik gereden heb had dit inderdaad ook, was alleen een ruin.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:30

mijn merrie was gisteren ook net het weer hahaha storm achtig
niet gemeen maar wou even stoom afblazen laat je dat even toe is ze weer super te rijden

ik ken het bloed niet zo dus moeilijk te zgegen of het goed combineerd.
ik ga even zoeken

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:07

Net even in je profiel gekeken, maar wat een leuke merrie is dat! Haha die van mij vond dat ze spierpijn had en dus lastig mocht zijn :P Had zondag les gehad O:)
Bloed is ook niet zo heel bekend, de hengst heeft nou niet bepaald veel gedekt. Ik weet wel dat ze al een hengstveueln heeft wat dit jaar 3 wordt, maar moet nog even uitzoeken welke hengst ze daarvoor gebruikt hebben.

Denise_84
Berichten: 472
Geregistreerd: 08-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:13

Wij hebben een niagara nakomeling op stal staan. De ruin is nu 5 jaar en doet het heel goed. De achtergrond van de moeder is onbekend maar was een pony merrie bij ons op stal die bij de pony's gemakkelijk het Z door sprong maar een heel lastig en eenkennig karakter had.

Onze nakomeling is super lief en juist heel erg aanhankelijk. De amazone rijdt er veel dressuur mee maar rijdt ook veel springlessen en wedstrijden wat erg goed gaat. Hij heeft de punten voor het L springen maar ze laat hem eerst het hele B uitspringen omdat het een beetje een jong ding blijft. Erg jolig en kan soms echt een baby zijn. Springen is wel duidelijk zijn sterke punt, onze instructeur is van mening dat hij nog beter kan worden dan Niagara :).

Tot slot bleef hij helaas erg klein. Nu begint hij echter een groeispurt te krijgen en is hij zeker wel al dik in de 1.60m. Exact weten we nog niet.

Narratify

Berichten: 424
Geregistreerd: 26-04-08

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:03

Mijn vriendin floor, [FloorDaan] rijd een nakomeling van Niagara Union! Ik geloof dat Naigara de vader van Union [oftewel Daan]
Ik dat je iets aan hebt als je meer wilt weten moet je aan haar vragen!
Groetjes Saar

floorDaan

Berichten: 332
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:46

Ik rijd op een zoon van Niagara, echt een fantastisch beest, hele mooie kleur bruin (zie foto's profiel). Hij heet Daan maar officieel Union, hij is een zoon van Niagara x Owonder. Zijn opa is dus Libero H en hij heeft behoorlijk wat springtalent van hem over genomen... :p.

4 april startten we ons eerste concours dus ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Hij is nu net 7 jaartjes... Heb je ook een foto van die van jou? Mijn foto's staan in mijn profiel.

Over klein blijven... Union (daan) is heel groot, hij is nu 1,82 meter, dus daar zit dan veel verschil in! :p

groetjes

uccello
Berichten: 43
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:57

Wij hebben 2 niagara`s merrie`s op stal maar je moet er wel wat voor doen en geduld hebben.

floorDaan

Berichten: 332
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:46

uccello schreef:
Wij hebben 2 niagara`s merrie`s op stal maar je moet er wel wat voor doen en geduld hebben.


Ja ik heb er ook hard voor moeten knokken, die van mijn was gefokt uit Owonder x Niagara, en natuurlijk een afstammeling van Libero H dus het dressuuren ging ons in het begin zwaar af... Maar als je het hebt bereikt zijn het fantastische beesten!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:08

ik heb 1 foto in mn profiel heb dr verder nog wel meer vmaar niet op mn pc hahaha

mijn merrie is een mee werkend dier maar je moet dr niet dwingen, ze heeft veel dressuur aanleg en mooie zwevende gangen. en kan ook mooi verruimen

met dressuur dus geen probleem springen kan ze ook goed maar doen we nu niet even eerst de dresuur meer bevestigen.

tis gewoon een heerlijk dier ben benieuwd wat ze op concours gaat laten zien

o en ze heetf gewoon een gemiddelde hoogte rond de 170 maar ze groeid nog wel dus denk zelf dat ze 175 wordt

floorDaan

Berichten: 332
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Bilthoven

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 07:18

Ja bij Union moet je ook echt samen werken, maar het blijft een man dus soms heeft hij een aanzetje nodig om zelf ook even aan de slag te gaan... Ja ik heb de foto gezien, leuk!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 12:24

thanx
heb net weer een nieuwe in mn profiel
binnen kort maar rij foto's proberen

silvia1974
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:25

Ik heb ook afstammeling van niagara, namelijk een 7-jarige ruin van niagara x wisconsin.
Het is een mooie stevig gebouwde donkerbruine ruin van 1.74. Hij is in de omgang heel lief maar kan onder het zadel nog wel eens erg sterk worden maar dat is voornamelijk als we een buitenrit maken.
Ik heb een foto in mijn profiel van hem.

floorDaan

Berichten: 332
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 07:12

silvia1974 schreef:
Ik heb ook afstammeling van niagara, namelijk een 7-jarige ruin van niagara x wisconsin.
Het is een mooie stevig gebouwde donkerbruine ruin van 1.74. Hij is in de omgang heel lief maar kan onder het zadel nog wel eens erg sterk worden maar dat is voornamelijk als we een buitenrit maken.
Ik heb een foto in mijn profiel van hem.


Ja deze is donkerder dan Union maar heeft volgensmij echt prcies hetzelfde karakter! Leuk!

Keeeell__

Berichten: 642
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:07

Een paard bij ons op stal dr vader is Niagra.
Heeft een schattig kolletje, en op alle 4 dr benen aan de onderkant wit :D
En heeft super gangen.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:45

Niagara is de vader van het dressuurpaard Unitas. Uit een artikel in De Paardenkrant hierover in 2006:

De vader van Unitas, Niagara, is helemaal springgericht gefokt met het bloed van Libero H, Lucky Boy, Jasper en Sinaeda. Hij kreeg bij het KWPN-verrichtingsonderzoek voor rijpaardhengsten de beoordeling: "Eerlijke, betrouwbare hengst. Als dressuurpaard onvoldoende aanleg. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg". Zijn fokwaarde voor dressuur is 88 en voor springen 117.
De fokker van Unitas is Andries de Vos uit Benschop. Hij kocht de moeder Nellyzora als veulen. Hoewel hij al veel langer paarden fokt is het de eerste merrie waarmee dit in stamboekverband gebeurt. Maar daarbij is hij wel zijn eigen weg blijven gaan. Hij heeft voor de springpaardhengst Niagara gekozen, omdat hij dit een machtige hengst vindt die onvoorstelbaar mak is. Andries de Vos heeft met de hengst Niagara ook een goed dressuurpaard gefokt uit een merrie van de springpaardvererver Indoctro. Dit paard, Valentino, won twee weken geleden op de Centrale Keuring van Utrecht de selectie voor de PAVO Cup voor 4-jarige dressuurpaarden. De hengst Niagara staat niet meer in Nederland ter dekking, maar is naar Amerika verkocht.

Voor het volledige artikel: http://www.gelderlanderhorse.nl/nederln ... 6_GPA.html

collin17
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:13

is het niarara stamboek nummer 95.2990? zo ja dan heb ik er een!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nakomelingen Niagara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 01:30

ik ken een niagara merrie.

een heel erg hete merrie.

paardgefokt, maar ponyformaat ( e pony)
wat er verder achter zit, weet ik niet.

het is geen beginnerspaard iig