nakomelingen van Netto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anke_e

Berichten: 191
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: gelderland

nakomelingen van Netto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 15:18


LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:24

Afbeelding

Opvallend weinig reacties in dit topic :? .

Ben wel benieuwd hoe jouw Netto veulen (jaarling inmiddels neem ik aan) zich ontwikkelt :j .

Wij hebben een Netto jaarlinghengst uit een Don Romantic moeder. Ontwikkelt zich heel goed en we hebben er wel hoge verwachtingen van. Helaas geen recente foto's, maar hier een foto van 3 maanden.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: nakomelingen van Netto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:51

hoi, ik had een netto hengstveulen (J jaargang) en heb hem terugverkocht aan Gertjan v. Olst.
Volgens hem deed ie het goed (was röntgenologisch goed en staat nu op de wei in Friesland) meer weet ik er niet van.

Ik vond hem als veulen geen uitblinker maar wel een heel correct veulen, braaf, goed gebouwd en correct/ normaal bewegen.

anke_e

Berichten: 191
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 10:31

Ik had inderdaad ook meer reactie verwacht. Als ik zie dat hij in 2013 redelijk wat heeft gedekt. Maar in 2014/2015 is dit al weer een stuk minder. Maar momenteel hoor/zie ik ook weinig van Netto zelf, weten jullie toevallig waarom? Volgens mij heeft hij ook niet zoveel gedenkt bij NRPS.

mijn netto veulen is ook van het J jaargang(februari 2014).
En meet nu 1.63m. Is vorige week weer naar de wei gegaan.

LDRD, ziet op de foto wel uit als luxe type. Hoe ontwikkeld je hengst?
Nicootjuh, wel fijn dat hij röntgen goed is, mijne wil ik laten keuren als ze terug komt van de wei(oktober). Braaf en nuchter is mijn nakomeling ook. En de rest is altijd afwachten wat ze onder het zadel laten zien.

Mijne is momenteel nog echt lelijk,erg overbouwd en niet in verhouding. Hoop stiekem dat ze deze zomer gaat recht trekken. Heb het gevoel dat ze wel een laat bloeier is.
zal vanavond eens kijken naar een foto van mijn Netto-nakomeling.
wel leuk om te kijken hoe andere nakomelingen het doen.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: nakomelingen van Netto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:49

Gertjan vertelde me dit jaar bij de NRPS hengstenkeuring dat Netto geblesseerd was door dekkerij/ sport en dat het steeds wanneer hij aan het herstellen was, weer in het volgende ging. Daarom is hij een tijd via diepvries beschikbaar geweest en niet via vers... Maar in hoeverre wat geblesseerd en hoe erg, geen idee?

En wanneer een hengst via diepvries beschikbaar is dekt hij al gauw niet veel meer tenzij de jonge kinderen het straks op de keuringen goed gaan doen.....

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:04

Hoe gaat het met jullie Netto's?
Ik heb er ook eentje uit de J jaargang. Hij is op dit moment vooral groot en wat lomp.
Wel een fijn karakter. Zijn moeder is een gecompliceerde merrie en hij lijkt een stuk simpeler in de omgang te zijn. Nog een paar maanden en dan kan ik ermee beginnen.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:04

Onze Netto is nu ruim een jaar. Hij heeft goed formaat en ook aardig lengte in zijn lijf. Komt uit een wat klassiek aandoende merrie. Dan zou je met Netto kunnen denken dat hij ook wat klassiek zou aandoen, maar dat is zeker niet het geval.
Het is wel een superbraaf dier, erg makkelijk en rustig in de omgang. Hij weet wel dat hij hengst is. Wel een einzelgänger, hij staat alleen en als de andere paarden overdag naar de wei gaan dan kijkt hij niet op of om, interesseert hem helemaal niks. We hem al enige tijd thuis vanwege een blessure en terug de koppel in is helaas voorlopig ook geen optie meer ;( .
Wij zijn niet de enige die over dit paard erg tevreden zijn.

Worden meerdere Netto's aangeboden bij de eerste bezichtiging heb ik begrepen. Ben erg benieuwd.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:21

Onze Netto x Florencio is nu 2,5. de foto's hieronder waren van April. goed ontwikkeld en erg bergopwaarts in zijn draf en galop. In uiterlijk op de foto wat ruig en bloot. Mooi stevig groot geraamd paard met een super lief karakter dus die blijft voorlopig hengst.
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:14

Ik mis de aftekening op zijn hoofd, maar anders zou het zo die van ons kunnen zijn :D . Ook zo mooi die vier witte voetjes :j . Nou ja, wit, soort van wit :+ . Zelfde uitstraling ook. Zoals je hem omschrijft ook helemaal herkenbaar. Die van ons is ook zo heerlijk nuchter en mensgericht. Terugdekken met Netto staat ook zeker op het verlanglijstje :j .

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: nakomelingen van Netto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:51

Zo, die ziet er leuk uit.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:15

Ja die voetjes zijn niet erg wit meer met dit weer -O- LDRD heb je ook een foto van die van jou?
Sjaret dank je! Wij zijn ook heel blij met hem :o al is die van ons op dit moment ook aardig lomp haha