Grosso Z of gelijkaardig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

Grosso Z of gelijkaardig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 16:34

Weet iemand meer over Grosso Z?
Ik weet dat hij een tijd terug overleden is.
Ik vroeg me af of er nog (jonge) nakomelingen van hem zijn of evt diepvriessperma.
Online kan ik er niet zo veel over vinden.

Ik heb een onwijs leuk paard van Grosso Z. Moederlijn is volledig volbloed.
Het is zo een fantastisch paard voor mij als amateur.
Hij hoeft niet top niveau aan te kunnen, maar ik kan alles met hem doen: springen, dressuur, buiten rijden, ...

Omdat hij toch al 14 is, was ik deze week aan het denken om binnen 2-3 jaar een jong paard bij te kopen.
Liefst van al zou ik iets in dezelfde aard hebben.
Omdat de afstammingen van grosso z niet meer voor het rapen zullen zijn, dacht ik als ik misschien nog een leuke 2 of 3 jarige kan vinden, of evt al iets ouder, zou ik misschien binnekort al 1 kopen.

Moest ik dit niet meer vinden (de kans is volgens mij vrij groot) zoek ik iets in dezelfde lijn: een leuk allround paard liefst dressuur en springgericht gefokt. Voor een amateur, dus moet niet met top hengsten zijn. Het (coole) karater is belangrijker dan het niveau dat hij/zij aan kan.
Welke bloedlijnen/hengsten voldoen hier aan?

Wie helpt mij op weg.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:54

Even een berichtje sturen aan Han Coolen uit Reusel, die kan je alles over hem vertellen en een grote fan van Grosso Z. Wij hebben ook een merrie gehad uit Grosso Z, een halfzus van Estrella, maar zij is overleden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:01

Bucephalus schreef:
Even een berichtje sturen aan Han Coolen uit Reusel, die kan je alles over hem vertellen en een grote fan van Grosso Z. Wij hebben ook een merrie gehad uit Grosso Z, een halfzus van Estrella, maar zij is overleden.

HC uit Helmond ;-)

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:34

;-). Nooit op een paard gezeten dat zo als een luie stoel zat, bijnaam 'de grote vriendelijke reus'. Erg jammer dat ze niet oud is geworden en dat het Uptownveulen verkeerd had gelegen, dat was vast een kanjer geworden.