Nakomelingen van Etoulon VDL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvet_90

Nakomelingen van Etoulon VDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 22:05

Hallo allemaal, de titel zegt het al.

Etoulon is de laatste jaren flink populairder geworden en zijn oudste nakomelingen zijn nu bijna 3 jaar oud. Reden genoeg om eens te kijken hoeveel Etoulon nakomelingen er nu werkelijk op bokt rondvliegen.. :)

Ik verwacht zelf eind van de maand een veulentje uit mijn eigen merrie van Etoulon. Ik ben echt reuze benieuwd wat het gaat worden en of het veel op de moeder zal gaan lijken.

Ik hoop uiteraard dat veel mensen zich hier gaan melden, zodat we een beetje kunnen zien hoe de nakomelingen zich ontwikkelen en of ze ook typische kenmerken zullen hebben.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:53

Jammer dat er nog geen reacties zijn, zouden er dan helemaal geen Etoulonnetjes op bokt zijn?
Je veulen is inmiddels geboren neem ik aan, is het geworden wat je had gehoopt? (Tot nu toe natuurlijk)
Mijn merrie is net geïnsemineerd met Etoulon dus ik hoop volgend jaar 'echt' mee te kunnen praten.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 10:52

Hee wat leuk! Een reactie. Mijn veulen is idd inmiddels geboren. Een merrieveulen met heerlijk lange stelten. Prachtig diertje vind ik heb. Krijg ook veel positieve reacties om me heen. Beweegt super (stap/draf en kan fantastisch galopperen!) En heerlijk brutaal. Hier een foto toen ze 2 weekjes oud was.

Afbeelding

Afbeelding

bokker88

Re: Nakomelingen van Etoulon VDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:32

Wauw wat een mooi diertje, zoiets heb ik ook in de bestelling ;)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:19

Ach wat een schatje zeg <3 ! Inderdaad jammer dat het topic weinig reacties heeft. Hoe gaat het nu met je veulen?

Zelf geen Etoulon, maar wel een zusje van hem! Mijn merrie is Toulon x vancouver x Calvados :).

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 17:15

Het gaat super met het kleine ding. We zijn gister op de veulenkeuring in Harich geweest en daar heeft ze een eerste premie gekregen en een uitnodiging voor de Centrale keuring. De jury sprak heel lovend over haar, ze had een heel mooi model, genoeg lengte in haar lijf, mooi type, en ze vonden haar in zowel draf als galop heel lichtvoetig. Enige puntje die ze aangaven was dat ze iets meer ontwikkeld had mogen zijn. Ik weet niet in hoeverre dit gericht is op haar maat of juist bespiering... Geen idee.. Maar al met al stonden we daar met een heeeel braaf veulen die echt onwijs veel heeft geleerd. 12 juli mag ze dus weer :) Superleuk..

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:29

Super, gefeliciteerd!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:27

Knap veulen!

Op wat voor merries zou hij passen?

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:16

Etoulon lijkt me een redelijk universele hengst in de fokkerij, gebasseerd op zijn nafok tot nu toe.

Een merrie die meer bascule mag gebruiken zou met het oog op compensatie fokkerij gerust bij Etoulon kunnen. Hij bukt echt zeer zeer goed, toont heel scherp maar wel rijdbaar.

nikitaveijk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:42

Halloo hallo,

Ik heb sinds een half jaar een nakomeling van etoulon x concorde uit 2013.
Een super merrie met een heel fijn, lief en werkwillig karakter. Eerst haar vertouwen moeten winnen, maar eenmaal gewonnen doet ze alles voor je. Heel fijn springen met een hoop techniek en helemaal niet kijkerig. Een merrie met veel bloed maar over het algemeen rustig. Wel kan ze heel nerveus worden.

Ik zal met mijn merrie inieta op 3 december ook de vsn gaan rijden.

Tot nu toe ben ik zeer te spreken over dit paard

nikitaveijk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:46

Afbeelding

Mijn 3 jarige van etoulon

Lindysl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:59

Sinds eind 2016 heb ik een etoulon op stal. Is net 5 weekjes onder het zadel en doet het super! Lekker ondeugend, maar fijn te rijden! Ben benieuwd hoe hij het straks gaat doen.