Wij hebben er een aantal (gehad).
Niet de meest makkelijke beesten. Erg fijn in omgang, heel braaf en aanhankelijk. Maar om te rijden niet de simpelste.
Mijn vriend heeft nu 9 jarige Tygo x Cavalier gereden. Hij liep M springen, en B cross. Nergens bang voor en springt altijd, maar erg heet, en raakte in het parcours vaak het overzicht kwijt. Als die eenmaal 1 balk aangetikt had wist je zeker dat er nog minstens 4 gingen vallen.. Deze hebben we om die reden ook verkocht.
Op dit moment rijd hij (iets minder fanatiek) een 6 jarige Tygo x Salamon. Ook een fijn lief beest, met veel vermogen, maar soms wat schieterig. Dat maakt ook dat hij wat moeilijk is in het parcours soms. Loopt nu L en B cross. Maar net als de eerste Tygo erg moeilijk in de dressuur.
Ondertussen rijd ik nu een 5 jarige Tygo x Lauriston. Haar heb ik vorig jaar zadelmak gemaakt. In eerste instantie ook een heel fijn beestje. Nergens bang van (net als haar 2 halfbroers) en altijd superknuffelig en gezellig. Is wel wat loperig, wat ons soms in de weg zit. En heeft zo veel vermogen dat ze zich vaak wat overspringt, dus op de wedstrijden gaat het nog niet vanzelf..
Ze loopt nu B dressuur en B springen, en als het wat mee zit en ze gaat wat minder hoog springen, wil ik ze dit voorjaar een paar keer mee nemen voor een simpel crossje. Ze vind alles leuk om te doen en is een schat van een beest.
De andere Tygo's zijn die ook zo loperig? en zo lastig te rijden, en dan vooral dressuurmatig?
Ik ben benieuwd!!
Ik zal later nog wat foto's erbij doen