Hallo iedereen, enig idee hoe de nakomelingen van Glock's Zonik zijn? Daarbij ben ik benieuwd naar al z'n plussen en minnen die terug te zien zijn in de nakomelingen. Te denken valt aan:
- maat - voetstand - rug - front - beweging stap, draf, galop - kniegebruik - actief achterbeen? - bespiering / type (fors of fijntjes)
etc.
Graag jullie meningen! Bedankt alvast.
Luca1968
Geplaatst: 19-04-16 19:02
Een oud topic maar waarschijnlijk wel één waar op het moment waarschijnlijk meer fokkers met interesse naar kijken. Zelf overweeg ik ook Zonic vandaar dat ik erg benieuwd hoe zijn nafok is.
Heel misschien kan ik je dat binnenkort vertellen. Mijn merrie (Sandreo x Nourejev) hoort op het punt van bevallen te staan van een kleine Toto maar krijg net bericht van het KWPN dat Zonik geregistreerd staat als vader. Het probleem is dat van Holst geen dekbewijzen blijkt af te geven, ik heb wel kort geleden een geboorteaangifte gekregen en daar staat wel Toto op. Maar dat was na veel zeuren van mijn kant, dus welke waarde ik hieraan moet hechten? Dus gaan we straks de hele molen door om er achter te komen in welk topic ik kan gaan reageren. Baal ontzettend. Als het lang gaat duren, kan ik de keuringen ook wel afstrepen dit jaar, zonder de juiste papieren hebben we daar niet veel te zoeken.
mystica11
Geplaatst: 27-05-16 08:34
Kleine Toto/Zonik is woensdagnacht geboren. Helaas heb ik nog alleen deze foto;s toen hij 6 uur oud was, is inmiddels al wat meer uitgevouwen. En ik zie geen enkel aanknopingspunt: geen typisch Totohoofdje, geen vos. Maandag wordt DNA afgenomen en dan wordt het afwachten of de kleine Lots of Magic Toto of Zonik als vader heeft.
Bucephalus
Geplaatst: 02-06-16 12:40
Wij hebben ook een Zonik, een fijn gebouwd merrieveulen met een knap kopje erop en heel erg knuffelig. Ze is zwartbruin, heeft net zo'n kolletje en verder geen aftekeningen. OO Seven x Ferro x Amor. Of ze ook kan draven weten we nog niet, ze galoppeert alleen maar .
mystica11
Geplaatst: 02-06-16 19:21
Inmiddels is hij uitgevouwen en ziet er zo uit. DNA is maandag afgenomen, dus afwachten
Had liever dat je had gezegd: "mooi ding, lijkt op..." haha Overigens vond ik hem eerst oerlelijk maar hij trekt gelukkig bij. Deze foto is van zaterdag maar gisteren was hij alweer zo veranderd, veel donkerder en sprekender. Wij hadden vorig jaar een bloedmooi veulen van De Niro x Tuschinski, staat nu in Belgie en in de belangstelling van IPS. Probleem is dat ik deze vergeleek met dat andere veulen en dat is dom.
Nou, dat veulen heb ik niet gezien, maar ook deze mag er zijn, hoor. Qua kopje en verdere uitstraling lijkt hij wel op die van ons, dus grote kans dat het toch een Zonik is.
5 weken en 2 DNA testen verder, ga ik afscheid van jullie nemen. Kleine Lots of Magic is definitief Glock's Toto jr. x Sandreo. Volgend jaar misschien Zonik ? (Of Ferdeaux!)