Ervaring nakomelingen verschillende hengsten ( o.a. Verdi)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Ervaring nakomelingen verschillende hengsten ( o.a. Verdi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:13

Hoihoi,

We hebben nu sinds een aantal weken enkele springpaarden gekochten *\o/* . Nu zijn niet alle hengsten ons bekend dus zijn wij benieuwd of er bokkers zijn die nakomelingen hebben van:

Boss VDL
Azteca VDL
Verdi NOP
Vleut
Hors La Loi II
Indoctro

Het zou ons ontzettend helpen als je een beetje een omschrijving van het karakter kan geven en eventueel een foto met het niveau dat je start met je paardje. Dan kunnen wij een beetje een inschatting maken van wat wij kunnen verwachten met deze paarden :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:19

Ik heb een 4 jarige merrie met indoctro aan moeders kant

Nivo: bezig met inrijden. Zadelmak is ze inmiddels wel. Lief en braaf, maar ook veel bloed en snel zenuwachtig en onzeker.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:28

Marcella_e schreef:
Ik heb een 4 jarige merrie met indoctro aan moeders kant

Nivo: bezig met inrijden. Zadelmak is ze inmiddels wel. Lief en braaf, maar ook veel bloed en snel zenuwachtig en onzeker.

Heb je toevallig ook al vrijgesprongen met je paardje?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:32

Qua springen heel veel vermogen. Goed rug gebruik.

Ze is alleen niet zo groot. Meet nu precies 1.60. ik hoop dat er nog iets bij komt!
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 22-09-15 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

hoogendroog

Re: Ervaring nakomelingen verschillende hengsten ( o.a. Verdi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:34

Misschien is het verstandiger om naar de moeder(lijn) te kijken van jullie paarden, die is bepalender dan de hengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:35

Je koopt zo veel springpaarden zonder verstand te hebben van afstamming? Of deze op zn minst te checken van te voren? Merkwaardig..

Over bijna alle hengsten is wel een topic te vinden dus even google en je komt een heel eind.

davinci2412

Re: Ervaring nakomelingen verschillende hengsten ( o.a. Verdi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:42

Ik heb ze niet gekocht om mee te beginnen. Maar het is toch niet jou probleem als wij springpaarden aanschaffen zonder de afstamming te checken? Het is ons geld en ons risico, maar fijn dat je je daar druk over maakt

Ik ken de (uiteraard) hengsten wel, maar ben benieuwd naar de nakomelingen en hoe niet topsport ruiters deze paarden ervaren. VDL heeft uiteraard een heel mooi verkoop praatje op zijn site staan maar daar willen wij niet op af gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:45

davinci2412 schreef:
Ik heb ze niet gekocht om mee te beginnen. Maar het is toch niet jou probleem als wij springpaarden aanschaffen zonder de afstamming te checken? Het is ons geld en ons risico, maar fijn dat je je daar druk over maakt

Ik ken de (uiteraard) hengsten wel, maar ben benieuwd naar de nakomelingen en hoe niet topsport ruiters deze paarden ervaren. VDL heeft uiteraard een heel mooi verkoop praatje op zijn site staan maar daar willen wij niet op af gaan.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen.. Vind het gewoon apart.

Maar nogmaals er lopen verschillende topic's over een aantal hengsten op bokt. Waarin bokkers vertellen hoe ze hun afstammeling ervaren. En de gemiddelde bokker is geen prof ;)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:47

Heb jij ze gekocht of gewoon de stal waar je op stal staat (stal Ermelo)? Misschien een tip om de paarden op het youtube filmpje in het vervolg met een grondbalk te laten springen. Nu gaan ze allemaal op groot.