Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:38

Inderdaad, ze hebben allemaal wel een bles(je).

Ik heb vandaag sinds 4,5 maand weer op mijn Andretti gezeten. Mijn zusje heeft haar tijdens mijn zwangerschap voor mij doorgetraind en het was echt opstappen en wegrijden. Het voelde weer heerlijk!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:02

Wat een rust hier? Hoe gaat het met jullie puppies? Ik ben weer aan het rijden! Mijn zusje heeft Guusje perfect voor mij doorgetraind tijdens mijn verlof. Ik heb zelfs al weer een wedstrijd gestart. Voor de 1e keer L1 en meteen 193 punten, dus ik was voor nu erg tevreden.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 22:51

Wat super fijn dat je weer aan het rijden bent! En mooie punten. Gefeliciteerd!

Hier gaat het ook erg goed. Zondag eerste selectie wedstrijd in de planning.
Hopelijk kan ik weer boven de 66% scoren. Dan ben ik gelijk geplaatst voor de kampioenschappen.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:54

mooie punten, hier gaat alles ook goed. Paardje verhuist naar nieuwe stalling. kan lekker hele dag in het gras lopen :D

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:07

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Hij is groot maar begint nu (eindelijk) wat sterker te worden en bespiering te ontwikkelen.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 22:43

Ze hebben wel duidelijk tijd nodig om te ontwikkelen.

Van het weekend eerste selectie wedstrijd gereden.
Was even pure stress. Terwijl ik bezig was met het omdoen van haar hoofdstel ontsnapte er een ander paard tijdens het trailerladen en kwam deze in galop vlak langs de achterzijde van mijn trailer. Vervolgens nadat ze deze hadden gevangen gingen ze met zoveel kabaal een tweede poging wagen dat Fancy zo hoog begon te springen dat het niet veel scheelde of ze was over het tussenschot gesprongen.
Was niet echt ideaal.
Ook eerste paar rondes inrijden was stuiter stuiter. Daarna kwam er iets meer rust in maar mijn eerste proef (selectieproef) beetje verknald door met te veel controle te rijden. Te braaf daardoor. Wel net aan genoeg percentage gereden als eerste selectie score.
Daarna na tip van de jury de tweede proef met meer lef gereden en dit ging veel beter. Was ook goed te zien in de punten.
Uiteindelijk 186 en 193 punten gehaald. Een derde en tweede plaats.

Moet oppassen dat ik de druk niet te hoog leg. Het is immers nog maar net de vierde keer dat ze mee was.
Wat ik wel heel positief vond dat ze met afzadelen helemaal zen was en dat ze in de trailer voor het eerst rustig geen staan eten. Was ik echt blij mee. Ze gaat langzaam vooruit in vertrouwen op dat gebied.
Zaterdagmiddag heb ik tweede selectie.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 06:48

Ik heb vorig weekend m'n 2e L1wedstrijd gereden. Ondanks dat ik haar pas weer 3 weken zelf reed liep ze super. Ik was 1e en 2e met 196 en 202 punten! *\o/*

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 17:55

Wauw! Gefeliciteerd!

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:34

Ik heb ook een Andretti x Jet Set D nakomeling. Vierjarige net zadel mak. Op zich erg braaf maar helaas Zaterdag heeft ze me eraf gebokt. Ik weet niet waar het van af kwam had al 15 min gereden. De eerste keer schoot ik eraf omdat ze vliegensvlug draaide daarna er weer op aan de longe en toen schrok ze waarna de boksessie kwam ze was wel wat fris en er was voor de tweede keer een ander paard in de bak.

Herkennen jullie dit gedrag? Volgens mijn da konden Andretti's soms extreem reageren. Klopt dat?

Afbeelding

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:10

Mooi paard!

Mijn Andretti is heel cool in d'r hoofd maar als ze het op een bokken zet weet je ook meteen dat je eraf gaat. Draaien, bokken, racen, de hele trucendoos gaat open! Is gelukkig pas 2x gebeurd. Ze is eigenlijk vrijwel altijd betrouwbaar.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 13:21

Knap dier Spaikey.

Die van mij is super braaf. Alleen op het begin kan ze een bom zijn. En als ze schrikt dan is het vaak een rondje gasgeven. Maar geen grote boksalvo's.

Andretti's zijn wel gemiddeld gevoelig. En ze hebben de tijd nodig.

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:00

Bedankt voor jullie reacties.

We zijn er achter waar ze waarschijnlijk op reageerde, op de beweging van de zweep in haar ooghoek daar is ze van geschrokken en schoot toen weg op een niet voorbereid moment. Toen viel ik eraf, een paar minuten later schrok ze weer van die zweep ze schoot naar voren voelde effe mijn onbalans daar raakte ze van in paniek en toen de boksessie.

Nu zijn we bezig om haar vertrouwen terug te winnen, ze is nog wel eens geschrokken maar geen hevige boksessie meer.
Dat bokken zit volgens mij ook niet in haar aard, ze had nooit eerder gebokt en doet dit ook niet aan de longeerlijn.

Het heeft gewoon effe wat tijd nodig maar ik denk dat het allemaal wel goed komt en dat het echt een fijn paardje wordt!

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:28

mooie merrie! de bouw herken ik wel een beetje bij mijn jochie

mijne schrikt ook niet zo snel, nuchter typ. hij heeft er wel een handje van om te gaan bokken als hij schrikt. Maar het lijkt meer alsof hij dan boos is, omdat hij ook demonstratief met zijn kop gaat schudden.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:57

Die van mij mag komend weekend weer mee op wedstrijd. Heb er zin in. Ze loopt echt heel fijn en wordt met de week sterker.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:19

leuk, succes!

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:42

Haat vast goed komen Spaikey.

Heel veel succes Lizzy!
Mag zondag ook weer. Maar heb nogal wat moeite op wedstrijd. Fancy heeft last van verlatingsangst en als ik dan in de andere baan kom voor mijn proef lijkt ze slecht te reageren op me. Daardoor ga ikzelf ook weer te veel rommelen.
Best lastig. Maar we gaan het zondag weer proberen.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:37

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie Andretti's?

Hoe was je wedstrijd nog Lizzy?

Had van het weekend selectie wedstrijd. Was met andere scores al wel geplaatst voor de kampioenschappen, maar toch een keer extra gestart. Voor mijn gevoel heel slecht gereden. Blijkbaar viel het zicht wel mee. Was 2de met 198 punten en een directe plaatsing nogmaals voor de kampioenschappen.

Ze heeft nu een week vrij. Ze is sinds de wedstrijd erg sloom en hangerig.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:14

Mijn wedstrijd ging niet helemaal zoals ik wilde. Ze gaf wat protest op mijn spoortje en zweep. Dit heeft ze eigenlijk nog nooit gedaan...beetje vreemd.

Ik had 185 en 188 punten. Op zich nog niet slecht maar ze kan echt veel beter.

Gaaf dat je door bent Feanyth! Welke klasse start jij?

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 18:10

Jammer dat ze zo reageert. Al gevonden hoe het kwam?

L1 nog. Ze is nog maar vijf en half jaar. Dus doe het rustig aan. Thuis rij ik wel al meer oefeningen, maar ze is nog niet stabiel genoeg op wedstrijd dat ik over durf te stappen. Desnoods hou ik haar een half jaar thuis na de kampioenschappen en start ik in het volgende winterseizoen gelijk M1.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:32

hier gaat alles ook goed, verhuist van stal en nu een bak waar ik met slecht weer ook in rijden kan, echt heel fijn. Dus we hobbelen mooi door.

Hij begint nu wel een houding te krijgen, dat hij absoluut niet in bedwang gehouden wil worden. Dit gedrag laat hij aan de hand ook zien, en nu hij met rijden stabieler wordt, begint het hier ook heel duidelijk naar voren te komen.
Ik had hier al wel een vermoeden van, dus om geen ongelukken te krijgen heb ik in het begin vooral met losse teugel gereden. Waarschijnlijk maar goed ook. Als ik erop ga zitten en hem gelijk erbij pak krijg ik bokken en niet te zuinig ook. Moet hem eerst even laten lopen. Mja das wel een beetje eng als hij ook een beetje fris aan voelt. :+
Als ik hem daarna aan het lopen heb is het zooooo fijn :D wat een lekker dier.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:24

Die van mij moet ik juist meteen aan het werk zetten als ze fris is. Als ik dan met een los teugeltje ga losstappen neemt zij de touwtjes in handen en kan ik ook wat capriolen verwachten

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:36

Mijn nichtje heeft ook een Andretti merrie. Andretti x inspekteur, ze heet Fandretti overigens :D
Niet altijd even makkelijk maar wel een lieverd, geen bles overigens, zal bij belangstelling een s een foto zoeken ;)

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 07:44

Een foto is altijd leuk!

Andrettie is deze maand naar America verkocht las ik.

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 09:02

Klopt. Wel jammer. Had hem graag opgezocht deze zomer.
Had het idee om misschien een Andretti dag te organiseren puur met zijn nakomelingen. Heb op Facebook ook een aantal mensen die een nakomeling van hem hebben. Is daar interesse in?

Wat leuk Judith. Foto is altijd heel leuk. ^_^

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:40

Bij deze,voor een kleine indruk. Fandretti (andretti x inspekteur).
Overigens is deze merrie niet altijd even makkelijk, met sommige dingen juist wel heel erg maar laatst had mijn nichtje een periode waarin ze staakte en daarbij nogal eens op d'r achterbannen wou gaan staan :o