San Amour (Sandro Hit x Plaisir d'amour)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

San Amour (Sandro Hit x Plaisir d'amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:15

Hoi!

Aangezien ik sinds kort in eigendom ben van een nakomeling van San Amour was ik benieuwd of er bokkers zijn die familie van mijn paard in eigendom hebben/rijden/kennen etc.

Via google is er vrij weinig informatie te vinden dus ik hoop hier wat leuke verhalen tegen te komen!

pradadaan

Re: San Amour (Sandro Hit x Plaisir d'amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:54

ik geloof dat ik een nakomeling van deze hengst ken :)
Erg leuk paard!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 21:59

pradadaan schreef:
ik geloof dat ik een nakomeling van deze hengst ken :)
Erg leuk paard!

Leuk! Ben er zelf nog weinig tegen gekomen in mijn omgeving.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:33

Die stond toch eerst bij hengstenhouderij de ijzeren man in weert?

een gave hengst om te zien idd ( als ik de goede voor me had) :)

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:07

Ik zie dat dit al een ouder topic is maar. Ik wou toch nog even zeggen dat ik een hele fijne nakomeling heb van San amour, fijn paard met een apart karakter. Ben zelf erg benieuwd of dit karakter in meer afstammelingen van hem te vinden is. Erg stress gevoelig sensibel paard maar wel goed mee te werken erg werkwillig maar ook snel afgeleid door omgeving etc.
Ik heb een San Amour x Wolkentanz

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:09

Ik weet van Sandro hit ( de paar die ik ken) dat ze af en toe een rare kronkel hebben. Wel werkwillig en zeer geschikt voor de sport, maar wel ééntje met een gebruiksaanwijzing

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:14

leeneliefje schreef:
Ik weet van Sandro hit ( de paar die ik ken) dat ze af en toe een rare kronkel hebben. Wel werkwillig en zeer geschikt voor de sport, maar wel ééntje met een gebruiksaanwijzing

Dankjewel! ik was al benieuwd of die kronkel alleen bij die van mij aanwezig was of bij meerdere :P

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 18:16

Leuk dat hier gereageerd wordt!

Die van mij heeft ook een beetje een aparte gebruiksaanwijzing inderdaad. Opzich braaf, maar wel erg snel afgeleid inderdaad! Is ook echt een dametje, erg arrogant als ze het ergens niet mee eens is.

Grappig dat dit wel overeenkomt!

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:18

ik heb een ruin en die van mij heeft idd ook het arrogante een beetje! maar die van mij is ook snel erg bang heeft die van jou hier ook problemen mee

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 18:53

Bij die van mij ligt dat een beetje aan de dag. De ene keer schrikt ze echt van elk wapperende grassprietje bij wijze van, de dag erna kan niks haar interesseren.

Het is vooral heel erg afstemmen bij haar, moet alles vriendelijk vragen met rijden anders gebeurd het niet, erg lastig hoor..

Maar merk ook wel dat ze eerst wat afstandelijk was, maar nu we wat meer vriendjes zijn ze toch wat meer knuffelig word :D

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:15

Klopt helemaal. Presies het zelfde bij die van mij eerst was hij heel erg afstandelijk en nu na 5 maanden wil hij ook wel af en toe knuffelen haha! Het zit dus wel in de gene

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:18

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 08:38

Wauw wat een enorm knap paard is dat zeg!
Hij ziet er inderdaad wel heel wakker uit haha.
Wel heel grappig dat er zoveel overeenkomsten zijn in karakter, ligt het dus toch niet allemaal aan mijn merrie.

Heb pas perongeluk bijna al mn fotos van haar verwijderd dus heb niet zoveel -O-
Maar voor een impressie:
Afbeelding

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:17

Dankjewel! Idd leuk om te horen dat nakomelingen zoveel van elkaar weg hebben.
Die van jou is ook een erg knap paard!!

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:26

Ik rijd een dochter van Sandro Hit bij en herken echt alles wat jullie zeggen! Heel lief paard maar idd met een gebruiksaanwijzing. Dingen vragen kun je proberen maar dan toch wel heul beleefd anders pech. Ze heeft idd ook een wisselend karakter dus echt per dag anders qua inzet enzo. Ook geen knuffel al heeft ze zo af en toe d'r momentjes. Echt een paard waar je samen mee aan het werk gaat (als je geluk hebt dus), wat het erg leuk maakt

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:55

6marly6 schreef:
Ik rijd een dochter van Sandro Hit bij en herken echt alles wat jullie zeggen! Heel lief paard maar idd met een gebruiksaanwijzing. Dingen vragen kun je proberen maar dan toch wel heul beleefd anders pech. Ze heeft idd ook een wisselend karakter dus echt per dag anders qua inzet enzo. Ook geen knuffel al heeft ze zo af en toe d'r momentjes. Echt een paard waar je samen mee aan het werk gaat (als je geluk hebt dus), wat het erg leuk maakt

Ik had echt niet verwacht dat dit allemaal zo overeen kwam bij paarden met dezelfde afstamming! Zo te lezen in dit topic komt dat karakter dan echt weg bij Sandro Hit. Vind het zelf heel moeilijk om alles zo beleefd te moeten vragen := Maar je hebt wel gelijk, als het dan lukt ben je echt samen bezig en dat is extra leuk! De manier waarop moet ik alleen nog zoeken op sommige momenten haha! :D

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:23

m9ara schreef:
6marly6 schreef:

Ik had echt niet verwacht dat dit allemaal zo overeen kwam bij paarden met dezelfde afstamming! Zo te lezen in dit topic komt dat karakter dan echt weg bij Sandro Hit. Vind het zelf heel moeilijk om alles zo beleefd te moeten vragen := Maar je hebt wel gelijk, als het dan lukt ben je echt samen bezig en dat is extra leuk! De manier waarop moet ik alleen nog zoeken op sommige momenten haha! :D

Ja dat wist ik ook echt niet, dat dat er zo sterk in kon zitten. En daar had ik in het begin ook moeite mee, omdat ik dieren altijd heel consequent heb opgevoed/behandeld zodat ze weten waar ze aan toe zijn en geen "misbruik maken" van de situatie. Ik was dan ook bang dat ze dwars zou worden als ik af en toe toegaf in bepaalde situaties maar dit is gelukkig echt niet zo. Ze lijkt te weten wanneer ik het op een compromisje gooi, maar kan af en toe ook zo mega lief haar best doen <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:52

precies, dat heb ik dus ook, was helemaal niet gewend om zo met een paard om te gaan. Daarom is het erg wennen haha. maar als het dan goed gaat is het ook waaauw <3

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:25

Klopt! Echt typisch dat dat zo overeenkomt zeg