Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:24

Haha ja zo'n clinic heb ik ook een keer gehad :') Mens schreeuwde zo hard dat m'n paard er helemaal gek en heet van werd, ging alleen maar harder en harder dus toen dacht ik ook, hou er mooi mee op.. :')

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:35

Haha nou dan zou ik met liefde de baan verlaten. Snap best dat een paard soms even aangepakt moet worden maar als het TE word dan pas ik toch mooi.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:46

Dat geldt denk ik voor iedereen hier! (Hoop ik toch..) Sommige mensen vinden inderdaad wel dat een paard hard aangepakt moet worden helaas, zie het soms bij ons op stal ook gebeuren. En dan snapt het paard er vaak ook nog eens niks van.. zo zielig.. of mensen die zuchten 'waarom laat het paard nou niet los' terwijl er vol aan de slof gehangen wordt en het paard met z'n kin op de borst loopt.. tja..

als ik les zou krijgen en het er niet mee eens zou zijn, zou ik het ook niet doen / de baan verlaten. Wel na overleg, ik wil altijd graag weten waarom iemand iets doet en waarvoor O:)

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:02

Toen ik 16 was kreeg ik ook les van zo'n ruk en pluk figuur.
Dat heb ik 2x geprobeerd en toen vroeg ze waarom kijk je heel de tijd zo boos? Nou uhh omdat ik het niet eens ben met jouw manier. Alleen als meisje van 16 durf je dat niet zo snel te zeggen :+

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:39

Hou sowieso niet van Hulp teugels. Heb er nog nooit 1 gebruikt en gaat ook niet gebeuren. Ja fancy kan zich ook wel eens flink sterk maken/gaan hangen/mij uit balans halen maar dat ligt aan ons samen op dat moment , moeten beiden nog veel leren haha. Zweep hou ik niet van , rijd er wel mee maar meer om te attenderen dat er wat gevraagd werd en niet om mee te gaan meppen als een malle.

Heb wel eens op een pony van een ander gereden , die liep te zeiken dat haar beest niet voorwaarts liep. Ben erop gaan zitten en die pony liep als een trein. Ja maar hij liep niet aan de teugel! Ik moest maar even flink aan de teugels trekken totdat hij zelf "los liet". Ja dan snap ik dat zo'n beest niet loopt :') als jij de rem van je fiets indrukt ken je ook trappen wat je wil maar kom je niet vooruit.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:28

Ik heb mn krack een paar keer met slof gereden. Heeft me toen erg geholpen en leed bespaard. Ik riep eerder ook altijd dat hulpteugels onnodig waren. Met springen rij ik met een borsttuig met vorkje.

Toch vind ik het per paard wel zo ontzettend verschillend. Vosje is echt sensibel, mijn andere paard is een echte autist en traag van zichzelf. Die moet je echt motiveren om in actie te komen en daar werkt het niet bij om een ophoudinkje te maken of een je been wat meer aan te leggen.

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:26

Ja het verschilt ook onwijs per paard. Met me pony heb ik wel ooit een slof gebruikt met een buitenrit omdat hij het een paar keer ervoor had geprobeerd door het rode licht de kruising over te gaan gaan rennen richting het bos :')

Maar me pony was heel erg sloom , wel licht op de hulpen alleen voorwaarts gaan in de bak wilde hij gewoon niet (alleen in het bos) bij fancy is het precies andersom, Die pakt de hulpen op voorwaarts heel goed , alleen voor terug komen en opzij moet je haar toch wel even duidelijk maken dat je ook ECHT opzij of HO bedoeld.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:27

Als je een hulpteugel gebruikt waar hij voor is, als hulp, vind ik er niet zoveel fout aan maar als je ziet hoe sommige ermee omgaan.. die gebruiken het meer als martelwerktuig :\

Haha dat herken ik heel erg Sharkj!! De vooruit doet het prima, de opzij gaat ook aardig maar de rem is niet altijd top. := soms hou ik door haar voorwaartse drang mijn been er teveel vanaf terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen. Lastig!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:40

Dat is idd herkenbaar :')

Het moet idd een hulpmiddel blijven. Een slof die de hele tijd strak hangt is geen hulpteugel meer. Zo iemand zag ik gister nog rijden (onder begeleiding) het paard liep zelfs met z'n mond open :(

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:21

Heel vervelend om te zien idd dat sommige niet weten hoe ze met hulpteugels om moeten gaan ...
Gisteren les gehad met Hutseflutsie, hij deed het super heerlijk in de buitenbak gereden.. Die ligt langs een doorgaande weg dus er komt nog weleens verkeer voorbij dat vond hij nog weleens spannend maar gister deed hij het super goed :) zelfs een quad en een auto met veewagen deden hem niks .. Wordt hij dan misschien toch nog verkeersmak :D
We zijn nu bezig met wat terug schakelen en hopen dat hij daarin groot blijft draven hahaha zijn nog maar 1 of 2 passen maar het begin is er ;)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:08

Heel leuk Moniek! Misschien begint hij je nu genoeg te vertrouwen om er niet meer op te reageren? Opt gemakje kunnen wandelen is zo zalig :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:28

Fijn Moniek! Heerlijk als ze zoveel vertrouwen krijgen. Fly was in het begin ook onzeker en erg stil, heel introvert. Duurt toch altijd lang voordat ze loskomen :) gisteren is een vriendinnetje langsgekomen om foto's te maken, ze heeft 'm voor het laatst gezien toen ik hem nog niet zo lang had. Ze vond hem zo positief veranderd, echt leuk om te horen :)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:44

Das leuk om te horen essie! Mogen wij ook een foto zien? :D

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:50

Als ik ze van haar krijg zal ik ze hier plaatsen! :)

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:51

Fijn he moniek als ze zo goed vertrouwen hebben! :D Fancy kijkt sinds we op prinsenstad staan ook eigenlijk nergens meer van op (ja kleine domme dingen zoals een schaduw BRR ENG!!) maar tractoren/verkeer/trailers/sleepwagen/sproeiwagens is allemaal geen probleem. Vandaag liep ik langs de buitenbak op het pad , gewoon even ontspannen een rondje wandelen. Maar er is wedstrijd op stal dus veel trailer verkeer. Helaas is het pad eigenlijk net wat te smal om elkaar te kunnen passeren en ik liep halverwege en er draait ineens iemand met een trailer het pad op , reed stug door ook. Dus was al te laat met omdraaien en terug gaan... ik moest fancy dus tegen het hek aan parkeren en die trailer er langs laten (met gillend en stampend paard erin) hield wel even mijn hart vast zeg maar :') en fancy stond me echt aan te kijken van "oohhh geen probleem hoor baas ik wacht wel ff netjes!"

Oohh leuk essie! Ik ben ook benieuwd naar de foto's van fly :o

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:43

Gaaf Essie die foto's en zeker altijd leuk om te horen dat ze positief veranderd zijn.

Pfff Shark dat vind ik nogal wat dat diegene zo door duwt terwijl jij daar loopt met je paard , voor het zelfde geld is ze niet mak ..

Hahaha vandaag had ik weer m'n hande vol door alles wat er voorbij kwam hahahaha toch nog noet heel mak hahaha

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:30

Ik ben vandaag vliegend bokkend en springend door de bak gegaan. Mooie luchthindernissen gesprongen :) mensen bijna omver gereden en ook nog een proefje gereden. 1e proef 170 en 2e proef 184.5. Dat springen van luchthindernissen wordt toch niet heel gewaardeerd :')

Wel mooi compliment voor mn rijden gekregen. En een schop in mn rug van een "coach" uit de buurt. Die vond het leuk om te zeggen dat ik normaal moet doen en mn paard schop waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Ik schoot namelijk rakelings langs een paar mensen die in de bak stonden waar ik omheen moest sturen omdat ze heel onhandig stonden (sowieso vind ik strikjes, dasjes, jasjes en andere dingen onhandig om dat met 3 man in een rijbak te gaan doen op 3 meter van de in-en uitgang) apekop was weer erg jolig en springerig.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:12

Jeetje heftig Vibabu, gelukkig is alles goed afgekomen en ben je blijven zitten... Sommige mensen begrijpen denk ik nog steeds niks van paarden ;( .. Maar je hebt evengoed een puntje gepakt +:)+

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:11

Vind het wel een beetje banketstaaf dat die lucht hindernissen niet gewaardeerd worden hoor :') haha nee hoor zonder dollen! Heel erg vervelend , en dan nog vervelender dat er mensen zijn die het gewoon niet snappen. Maar in ieder geval een puntje gepakt!

Mijn wedstrijd outfit is ook bijna compleet , krijg van me ouders een mooie plastron en dan ga ik begin van het nieuwe jaar ook maar eens een poging wagen om een proefje te gaan rijden. Ben heel benieuwd :')

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:34

Onee Sharkj, dan ben ik de enigste die nog niet start haha! Gisteren clinic gereden, mega stout paard maar wel goed doorheen kunnen rijden. Vanmorgen weer even opgepakt en ze liep super fijn. Ik ben gewoon te lief, waardoor Gina haar eigen plan trekt zo af en toe, niet helemaal de bedoeling natuurlijk!

Haha Vibabu ook is wat anders, luchtsprongen! Hindernissen heb je eigenlijk helemaal niet nodig :P

En Essie, ik ben ook benieuwd naar je foto's!

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:40

Ik start ook nog niet hoor! Stond op de planning maar toen kreeg ik vliegles en kon ik daarna niet meer rijden :')
Had net de week voor ik eraf viel een jasje voor mij verjaardag gekregen haha. Hoop vogende zomer toch wel te gaan starten..

Oww wauw vibabu wat een draak! Luchtsprongen worden altijd zo ondergewaardeerd door jury''s.. flauw zeg.

Jij kan dan zeker wel veel wedstrijden op Prinsenstad rijden Sharkj? Dat lijkt me wel ideaal. :j

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:49

Haha naja meestal als ik zo ver ben dat ik eens wil gaan starten dan gebeurd er wel weer wat :') dus ben benieuwd nu. Heb nog 2 maanden om wat Door te oefenen en dan moet het er maar gewoon eens van komen! Ik ben zelf alleen een verschrikkelijke perfectionist en zenuwenpees wat dat betreft dus zoek meestal wel een excuus om er onderuit te komen. Ben gewoon bang dat het een afgang word haha!

Hier op stal zijn wel veel wedstrijden ja , het is niet iedere week maar voor mij is 1x per maand prima, en heb nog een stal die wedstrijden organiseert op 10 minuten stappen. Dus opties zat.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:25

Dat is wel ideaal Sharkj, dan heb je in ieder geval niet de stress van een ander terrein..! Verder herken ik mijzelf helemaal in je verhaal, dan wil je het te goed doen terwijl fouten maken best mag. En zeker bij een eerste wedstrijd!

Oh gelukkig Princes ben ik toch niet de enigste. :')

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:28

Wat een leven in dit topic!

Ben benieuwd naar de foto's van Fly Essie, ik vind hem zo knap!

En wat fijn dat Hudson steeds minder van dingen opkijkt Moniek. Baila is enorm bomproof en daar ben ik ook heel blij mee, het is zo fijn dat je dan gewoon relaxed kan wandelen/rijden ipv met een springend paard rond te lopen :')

Vervelend dat mensen dat soort dingen niet begrijpen Vibanu, ik heb ook een paar keer zulke onzinnige mensen meegemaakt en het is gewoon onwijs vervelend. Toch een puntje gereden! :D

En Sharkj, jij hebt inderdaad zat evenementen waar je aan mee kan doen, haha! Welke stal is dat op 10 min stappen? Westerman?

Ik start ook nog niet, we wilden wel gewoon wat gaan proberen, maar dat is nu ook van de baan.
Ik heb al ong 2 maanden niet gereden door een aandoening in mijn ogen. 2 maanden terug was ik vrijwel blind en tot 2 weken terug zat ik de hele dag in een donkere kamer omdat ik geen licht kon verdragen. Baila heeft eerst 7 weken vakantie gevierd op het weiland, we zijn toen de vooruitzichten voor mij slecht waren gelijk op zoek gegaan naar iemand die met haar aan het werk kon in de tijd dat ik het niet kon, maar we konden gewoon echt niemand vinden waarbij het klikte. Nu sinds 2 weken rijdt iemand hier uit de buurt haar en dat gaat super! Ook met mij gaat het wat beter dus ik kan iig weer naar d'r toe met een hele donkere zonnebril. Gisteren voor het eerst zelf gelongeerd en hopelijk over een tijdje het rijden weer oppakken :)

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:51

Jeetje dat klinkt heftig Joyce! Is het iets dat weer helemaal goed gaat komen of weet je dat nog steeds niet?