Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:46

Dat klinkt inderdaad erg heftig. Hopen op een spoedig herstel... Lijkt me heel eng om ineens blind te zijn.

De meeste mensen bij mij uit de buurt hebben van die brave dodo's die geen stap verkeerd zetten en als ze dat wel doen dan stappen ze meteen af :'). Zo ook deze die commentaar gaf. Volgens hem gaf ik mijn paard een schop en was ik daardoor levensgevaarlijk bezig. Dat ik mijn teugels iets oppakte om langs de pony met mensen te kunnen sturen, dat zag hij niet. Maar wel even mij zwart maken aan de rand van de bak. Ik denk dat als ik op dat moment paardlief een schop had gegeven ik in de vuurtoren had gehangen :)
Ik vind mensen in de bak gewoon gevaarlijk :(

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:49

Joys heel vervelend! Ik had het ook gelezen op facebook en via via is er ook nog aan mij gevraagd of ik baila niet een tijdje wilde doen. Leek me wel heel leuk , maar met en fulltime baan en een eigen paard was het gewoon geen optie. Gelukkig heb je iemand gevonden waarmee het klikt en kan je zelf weer een beetje wat gaan doen.

De andere stal is palexini, zit aan de andere kant van de snelweg dus zit je zo. Westerman doen ze niet aan wedstrijden. Wilde daar eerst gaan staan met fancy.

Vibabu vind het ook niks als er mensen (behalve instructie) in de bak rond hangen hoor. Heb het genoeg zien gebeuren dat mensen gewoon omver gelopen werden door een dol paard.

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:31

Wow heftig Joysieee :oo hoe ben je daar zo aan gekomen? Hoop voor je dat het snel over gaat. Is niet mis zeg getver :(:)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:34

Wow heftig Joysie!! Heel veel sterkte :(:)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:09

Dankjulliewel! <3

Ze weten niet zeker of mijn zicht helemaal terugkomt, dat ligt er aan waar het litteken komt te zitten (op de pupil = zichtsverslechtering). De lichtgevoeligheid gaat als het goed is wel helemaal weg!
Het is acanthamoebe keratitis en dat komt vaak door lenzen. Echter hebben ze mijn lenzen op kweek gezet en daar kwam het niet uit. Hoe ik er aan ben gekkmen zullen we dus nooit weten. Ik ben waarschijnlijk nog wel een jaar of meer aan de medicatie gebonden. En dan hopen dat er geen transplantatie nodig is :o

Ik wist niet dat palexini zo dichtbij was Sharkj! Dacht idd al dat er op Westerman geen wedstrijden waren, maar dat was toch echt de enige (dressuur)stal die ik in de buurt kon bedenken! En wat grappig dat je nog indirect was gevraagd, maar lijkt me idd onmogelijk qua tijd. De dochter van Duijndam (Hoeve Biesland) rijdt haar nu, misschien ken je die wel :)

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:00

Nou dat is niet niks dan joys! Hopen dat het goed geneest en alles goed blijft gaan!

Ik dacht ook dat palexini nog verder lag , maar vriendinnetje van me staat op neville en die zei dat het maar 10 minuutjes stappen was. Dus is ooit eens het proberen waard haha. Westerman is verder wel een hele mooie stal ook ,maar voor wedstrijden gewoon geen doen met 1 binnen en 1 buiten bak. Dan gaat hij ze eigen klanten benadelen.

Haha ja vond het wel grappig want ze noemde geen naam van het paard , maar wist gelijk dat het om baila ging. Ik ken ondertussen te veel duindams :') maar is dat de gene die ook les geeft bij de stal van theo duindam?

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:40

Pfoeh echt heftig Joysie.. echt rot om dan zo in spanning te zitten.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:02

Heel veel sterkte Joysie, lijkt me heel heftig om iets aan je ogen te hebben ...

Jaa daar is Fly weer .. ze zijn er mooi geworden essie

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:47

Leuke foto's essie! Blijf fan van fly :D

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:56

Mooie foto's hoor! Hij ziet er goed uit :j

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:48

Gave foto's!

Pff zijn die van jullie wegschieters? Als in de zin van ineens stoppen en wegspringen (in zo'n 0,0001 seconden)? of wegspringen met een draai / zonder te stoppen? ;(

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:53

Fancy is eigenlijk totaal geen wegschieter , naja tenminste niet meer. Ik het begin kon ze er wel wat van , doet ze gelukkig niet meer of ze moet echt heel erg schrikken.

Fancy is meer het type om ineens op de rem te gaan en een stomme kop te trekken om vervolgens wel heel vlot weer zijwaarts/hupsend verder te gaan. Dit doet ze als ze iets spannend vind / iets ziet of gewoon geen zin heb om uit te voeren wat ik vraag , want dan zit de bak vol met pokemons hahaha. Ze houd dit overigens wel tot vervelends toe vol :') het ziet er wel leuk uit want op zo'n moment kennen we echt perfecte travers / schouder binnen rijden.

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:15

Halo kan ook heel goed wegspringen en dan 180 graden gedraaid zijn. Of gewoon zomaar heel hard gaan rennen. Of als de dommie stil staan en staren met open gesperde neusgaten. Van alles wat eigenlijk :')

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:26

Hudson kan ook wel een soort van wegschieten als we in de buitenbak zijn.. Als hij iets hoort dan schiet hij naar voren maar is binnen 5 meter ook weer klaar ,gelukkig ;)

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:14

Ik denk dat het op dit moment van mijn eigen stress komt (sollicitatiestress) maar ik word er gek van..! Heb er nu in de afgelopen 3 dagen al 4x bijna af gelegen.. ;(

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:50

Ja! Echt heel snel. Zo snel dat als je het niet verwacht je er echt gegarandeerd af ligt. Van die Spaanse sprongen, bokken, Stijgeren en dan een sprong naar voren en op de achterbenen rondje draaien. Alles zit er op. Alleen dat stoppen en draaien vind ik vervelend. De rest raak ik niet zo van onder de indruk.

Misschien dat je anders een touwtje om z'n nek kan doen? Dan heb je wat meer houvast. Het is ook wel raar weer hoor. De ene dag is het voorjaar en de andere dag is het fris met veel wind. Gaat wel weer over die frissigheid.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:21

Heftig verhaal Joysie... gelukkig gaat het al iets beter..

[***] heeft eens 1 keer gaan spurten toen hij echt stressie was tijdens een training en iets hoorde op de wei.. Hebk hem echt op 1 teugel moeten tegenhouden terwijl hij anders altijd luistert!
En voor de rest gaat meneer de hoogte in met 4 benen tegelijk met als gevolg ligt baasje ernaast.. Gelukkig gebeurt dat tot nu toe maar 1x per 3 jaar :+ dus ik hoop nu nog 2 jaar te hebben tot het er weer eens van komt :))
Maar stoppen en omdraaien heeft hij nog nooit gedaan, hij is ook niet snel bang..

Zalige herfst foto's essie!!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:22

Wat hebben jullie allemaal brave paarden :') gister heb ik vosje een tijd laten galloperen in de longeerbak. Ze keek en stuk liever op stal. Verder is ze zo flexibel als maar kan maar buigen op commando is toch minder fijn. Dan trekt ze eerst een trucendoos open en gaat er flink tegenin. En dan geeft ze zich over en doet het echt heel goed.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:11

Haha vibabu dan lijken onze krack'jes denk ik iets meer op elkaar. Als ze eenmaal over de schrik/wil-ik-niet fase heen is gaat ze super!

ZivaB

Berichten: 40
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:44

Hoi allemaal!

Wat een leuk topic!
Ook ik heb een krack c:
Afbeelding

Dit is Ieb, hij is een driejarige ruin van krack c x tango.
In februari hebben we hem gekocht als driejarige hengst, ondertussen is hij gecastreerd.
Eind april ben ik rustig aan begonnen met hem zadelmak maken.
Dat pakt hij super op!

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:06

Welkom en wat een knapperd!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:12

Welkom, wat een knapperd <3

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:24

Welkom! Dat is ook een leukerd zeg! :D

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:44

Leuk dier! Welkom :j

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:02

Welkom! Knap ding!!