Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:53

Pfff die teugels ja.. vertel mij wat. Die leven bij mij ook een eigen leven :') heb nu leren teugels met stops onder het leer. Die zijn wel erg fijn en ze glijden in ieder geval niet te ver uit me handen. Vind het zelf ook lastig te voelen hoe me teugels op de juiste maat zijn , voor mijn gevoel altijd te kort en als ik dan een filmpje of foto terug zie dan denk ik.. nou ze mochten nog wel wat korter! :')

Galop klemde ik wel een een beetje indd.. maar meer omdat ik echt moeite had met haar galop uitzitten. Gaat nu gelukkig al veel beter.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:20

Qleke schreef:
Ik ga dat straks eens opzoeken Moniek want ken ik idd niet!
Ja dat dubbel zitten had ik vroeger ook soms, maar ook niet op alle paarden...
Heb een tijdje flexchair gedaan en die zei ook dat ik een knijpertje ben :') bedoel je dat Jeska? Is gewoon zo anders op een stoel dan op je paard.. Tis gewoon zoo moeilijk om het niet te doen!!


Nee die Otto is echt een plastic paard met zadel haha ik zie het altijd langskomen op Facebook!

Edit: linkje; https://www.ruiterbalanscentrum.nl/info ... rsimulator

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:40

Ik heb ook altijd moeite gehad met mijn houding! Mijn merrie is reuze sterk en trok me altijd gemakkelijk het zadel uit. Vooral met wedstrijden door gespannenheid hups ik zo het zadel uit.... Erg zonde en het kost me tijdens het rijden ook het allermeeste werk
Afbeelding

Afbeelding
In de draf gaat het steeds beter, maar vooral met het aangalloperen hups ik mee naar voren en durf ik niet rechtop te blijven zitten. Ik heb ook een beetje een angst voor aandrijven omdat ik een heel voorwaarts paard heb, dat is ook lastig om aan te leren. "Durven"

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:17

Ohh theduchess dat klinkt zo bekend:') die van mij vind het heel moeilijk wat meer op de achterhand en bij elkaar te moeten lopen.. en heeft dan ook echt de neiging om op mij te gaan leunen. Maar gezien mijn paard 1.80 groot is.. en ik maar 1.67 ben trekt ze mij dus echt bekant het zadel uit als ze dat doet.

Aangalopperen is voor mij ook een puntje.. gezien dat meestal het punt is dat ze zich wel eens als een idioot wil gaan gedragen. Dan ga ik inderdaad ook meezitten omdat ik dan voor mijn gevoel er sneller bij ben als er iets gebeurt, totaal niet waar dus :')

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:41

Haha aangaloperen is ook bij mij een puntje :\

Ziet er wel goed uit op de foto's theduchess! Knap paardje :)

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:58

Dankjewel Jeska!? Inderdaad sharkj als je een paard van 1.80 hebt, dan snap ik dat je dan vrij weinig heb te zeggen als het op kracht aankomt. Dan heb ik mijn merrie nog net in de hand!

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:27

Pff, hoe doe jullie Krackjes het met de warmte? Gina stond gisteren druppend van het zweet op stal.. zo zielig! Na een koude douche ging het gelukkig weer wat beter. Op de wei bij ons was het helemaal niet te doen, geen schaduw en geen zuchtje wind :\

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:37

Die van mij stond van de week ook te zweten in zijn stal. Echt niet lekker voor ze :\

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:17

Mijne stond ook te zweten in de stal.. Gisteren en vandaag wel gereden maar dan laat, ben net thuis nu! En hij was heel fit dus geen probleem denk ik dan :) wel gevaarlijk schijnt, omdat je niet goed voelt wanneer ze oververhit geraken. Maar hij zweette zelfs niet heel erg, alleen onder het zadel... Ik denk dat ik gewoon één heb met heel veel conditie want hij heeft dan ook nog net week en half rust gehad :')

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:26

Vond het hier wel meevallen! In de warmste uren wel op stal gehouden, is geïsoleerd dus blijft overdag koel. Vanavond op concours hadden we 182 en 196.5 en 1e prijs, blij dat hij ondanks die paar warme dagen toch goed zn best blijft doen.

Als jullie het paarden het erg warm hebben helpt koelen met cooling wash wel heel goed. Is zo lekker voor ze :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:28

Weinig last van! Verkort de training wel en rij sochtends of savonds maar dat doe ik altijd al. Verder wat dingetjes trainen waar ze wat moeite mee heeft of kleine dingen perfectioneren (perfecte overgangen bijv). Gister osteopaat gehad, en die zou willen dat alle paarden zo waren :D ze zat iets vast in dr bekken maar niet noemenswaardig. Altijd leuk om bevestigd te krijgen goed bezig te zijn :) happy athleet. Ze moet ook niet sneller groeien in haar ontwikkeling van spieren dan dat ze nu doet. Voor een die een jaar onder het zadel is was ze perfect.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:47

Proficiat Essie!!

Dat is mooi om te horen vibabu!

Heb trouwens deze week toevallig met een Fairfax gereden, waar we het over hadden! Op een paard van een stalgenootje die op reis is, en het zit dus echt geweldig op dat paard en ik klem niet! Ik denk echt dat het gewoon aan mijn paard zelf ligt, dat hij zo'n moeilijke rug heeft! Maar ben blij dat ik weer wat afwisseling heb met andere paarden, soms geraak ik te vast geroest aan mn paard! Gaat nu ook iets soepeler op de mijne, dus ik klaag niet :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:54

Hudson staat ook op het heetst van de dag op stal en in zijn landje is rondom schaduw. Vanmorgen sinds een week weer gereden, super braaf, bleef wat lang maar dat is niet zo gek natuurlijk ;) nu weer lekker gaan trainen en dan volgend weekend naar het NK :)

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:48

Die stro stallen broeien enorm, die van mij stond ook aardig te zweten op stal terwijl ik haar 's avonds op stal had en 's ochtends en 's middags in de wei had staan waar flinke wind stond. Gister dus maar even wezen uitwaaien op het strand met m'n race eend! 8-) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:47

Dat ziet er heerlijk uit Duchess :)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:23

Zalig zo uitwaaien, Duchess!

Vandaag wedstrijd gehad, ging goed na z'n rustpauze en verwachtingen waren ook niet te hoog daardoor! We kregen toch nog een 3de plek :)
Enkel vrees ik ervoor dat we naast het nationaal grijpen... Desondanks ben ik zo trots op [***] z'n vorderingen deze zomer, het is echt een machine aan het worden <3
Jammer van de vriendjespolitiek wel :roll: maar ach punten zijn reeds lang binnen voor Z2, dus gaan we daar op concentreren!!! Wissels moet ik wel nog aan beginnen, maar ach :D er staat geen datum op he!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:26

Goedzo Qleke, geen druk op jezelf leggen .. En tja het blijft helaas wel een jury sport / vriendjespolitiek :(

Hudson vanmorgen gelest .. Wauw wat gaat hij steeds beter zeg.. Die draf sommige stukken echt gaaf .. We zijn echt bezig met hem op te laten rekken in z'n lijf en dat hij daardoor groter gaat draven , er waren een paar passen bij die voelde echt gaaf , drukte hij mooi z'n rug omhoog en voelde ik hem echt onder me door gaan echt een mooi gevoel .. In galop zijn we juist al wat meer aan het " verzamelen" omdat hij daar juist graag naar voren in wil .. Contra galop gaat ook heel fijn tuurlijk allemaal nog wat wankel maar dat mag ;) ik ga met vertrouwen volgend weekend naar het NK ;)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:46

Klinkt zalig Moniek! Ze kunnen echt bewegen, maar wij moeten het toelaten he! Krijg bijna elke wedstrijd complimenten over mn paard dat hij zo goed beweegt, dat doet deugd! Maar super dat hij zo'n sprongen vooruit maakt, kan alleen maar in je voordeel zijn op het NK inderdaad!! En super dat vertrouwen.. Dat is nu echt wel heel prive wat ik ga zeggen, maar ik volg dus therapie en ze heeft een tijdje gewerkt op het op wedstrijd gaan omdat ik wel vond dat ik het goed deed, maar kom er moeilijk voor uit tegenover anderen. Zo van ja viel wel mee maar dit en dat en..... we hebben daar dan op gewerkt en nu vertrek ik (in goede omstandigheden) altijd positief ingesteld, ik kan trots zijn op mijn beestje en op mezelf en het ook zeggen en dat geeft enorm veel vertrouwen ook aan mijn paard! Sindsdien ben ik bijna niet meer uit de prijzen geweest. Ingesteldheid is alles!! Ik wil je alvast veel succes wensen! Komt helemaal goed met je knapperd!

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:05

Fijn dat hij zo goed gaat moniek! Kan je vol zelfvertrouwen het NK in!

Ik geloof ook zeker dat wanneer je in jezelf gelooft het ook beter gaat Qleke! Je mag zeker trots zijn op jezelf en op je paardje!

Ik ben nu lekker op vakantie voor 10 dagen. Ben benieuwd hoe hij na de vakantie is. Wil daarna wat proef gericht gaan rijden en dan hopelijk binnenkort starten! Vind het wel heel spannend := heb geen idee hoe hij zal reageren. Meestal is hij heel chill tot ik zelf zenuwachtig wordt dus ik moet meer mezelf onder controle zien te houden denk ik :')

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:08

Qleke, ik ben inderdaad ook van het positief instellen.. Zo van " we gaan lekker op wedstrijd om een leuke dag te hebben " de rest is bijzaak ;) en als je dan ook nog fijn kan rijden is dat ook weer mooi meegenomen :)
Maar jij mag trots zijn op jezelf en zealous , jullie doen het hartstikke goed +:)+

Princes, hele fijne vakantie :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:40

Dat hoofd Duchess lijkt echt op die van mijn vosje. Zelfde kolletje ook.

M'n vosje is hardstikke hengstig en helemaal verliefs op m'n ruin, gelukkig is het wederzijds :') Ze is wel heel fijn te rijden gelukkig. Ben heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen volgende week op het NK!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:32

Volgende week ? Het is as weekend , je bent toch niet een week in de war ;)

De starttijden zijn eindelijk bekend , Hudson en ik mogen om 12.25 uur.. Mooie tijd en mooi aan het einde van de lijst ;)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:37

Bedoel ik :D voor mijn gevoel is het nog maandag ;)

Paard en ik mogen om 12:03. Bij mij zijn er nog 7 na.

Aangezien ik nog nooit naar het NK ben geweest, mogen de eerste zoveel de 2e proef rijden? En weet jij toevallig waar dat te vinden is hoeveel er "door" mogen?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:27

Ik ben er ook voor het eerst ;)
Bij het L1 is het zo dat de beste 8 van van beide banen dus 16 in totaal een 2e proef rijden .. Ik denk dat er wel ergens lijsten komen te hangen ;)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:49