Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:23

Ik ben ook benieuwd! Leuk!!

Mooie foto Shark!

Fly ging onwijs fijn weer vandaag, hij gaat elke keer weer vooruit en heeft nog geen één keer slechte zin gehad. Even een keer mooie rijfoto's laten maken :)

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:17

Gina ging ook super fijn vandaag! Gisteren voor het eerst buiten gereden op onze nieuwe stal. Gebeurt een hoop omheen maar super braaf :D oke, er was 1 vleesetende tapijtsnipper die pas werd opgemerkt bij het uitstappen Maarja.. Die zijn ook heel eng natuurlijk!

Vandaag les gereden en dat ging helemaal top. Totaal ontspannen paardje! Geeft altijd zo'n heerlijk tevreden gevoel :o

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:51

Jammer dat je niet een beetje in de buurt zit essie , had fly graag een keer voor de lens gehad :o

Fancy geloofde het gister allemaal wel , ze was ernstig moe en ik had me nieuwe rijlaarzen aan en die zitten nog niet bepaald heel erg comfortabel :') resulteerde in enigszins een beetje misbruik van de situatie. Al bleef ze verder wel braaf :j

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:21

Wat fijn Jeska! Het was ook heerlijk weer.

Lief Sharkj! Het is idd een behoorlijk eind weg ja haha!
Niks vreselijker dan rijden met nieuwe laarzen :') Fancy vond het wel prima dus haha!

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:05

Zaterdag avond op clinic geweest :) ,
Wat was hij super braaf, eerst even aan de hand een rondje binnenbak gedaan want hij vond het wat spannend.. Na 4 rondjes zei ik " ik ga er op " dus er kwam iemand om hem even vast te houden. Tijdens het opstappen was hij iets draaierig, zei hielt hem iets te lang vast waarop hij dreigde omhoog te komen , ze zou een rondje mee lopen hahaha toen ze hem losliet draafde hij gelijk weg :') vond het spannend maar bleef echt heel braaf... We hebben gewerkt aan de lengte in z'n hals, bij spanning rolt hij zichzelf snel op.. En rechtsom kreeg hij uiteindelijk weer een huppel.. Ook hier hebben we aan gewerkt nuttige tips gehad. Aan het einde toen ik eraf was en we de bak uit wilden deden ze de roldeur omhoog :wow: hij schrok zich te pletter wat resulteerde met een paard wat in z'n eentje naar het end van de baan rende :') Ik liep naar hem toe en zei " kom maar " hij liep gelijk mijn kant op en kon hem zo weer pakken <3 wat een topper .. We hebben weer wat vertrouwen opgebouwd en ervaring opgedaan, op naar 12 maart +:)+

Anoniem

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:14

Ik heb zelf een [***] x [naam], van 2 jaar oud nu.
Zelf vind ik dat ze uit een erg mooi lijntje komt (http://www.[***].nl/horses/pedigre ... 2?levels=5) waarmee ik eigelijk ook wel wat zou willen fokken op den duur!
Eerst opleiden en kijken hoe ver we samen komen, daarvoor hebben we haar ook gekocht :D

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:36

Ik vond het niks met me nieuwe laarzen haha.. maar zal er toch doorheen moeten. Heb al een lichte afwijking in 1 been en dat word met zo'n stijve laars helaas alleen maar erger. Fancy vond het prima.. die was toch erg moe van de dagen ervoor dus die "sukkelde" wat door de bak heen en negeerde heerlijk mijn been (met afwijking haha)

Wat fijn moniek dat Hudson zich zo goed heeft gedragen! Ook heel lief dat hij zich zo makkelijk weer laat pakken na zich een hoedje te zijn geschrokken.

Bobje26 neem aan dat het om het veulen in je profiel gaat? Leuk diertje!

Anoniem

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:15

Het gaat inderdaad om [***]! Ze is een eerste premieveulen uit Zeeland, vooralsnog heb ik geen goede recente foto's (iets met 2 jaar, kudde van 14, niet stil kunnen staan) :')

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:16

Wat een leukerd Bobje26! Wordt vast een knapperd :D

Haha ik weet nog heel goed hoe het was toen ik mijn petries moest 'inrijden' Sharkj. <<) Hel!!

Wat goed Moniek!! Zo fijn als je zo'n gevoel van vertrouwen terug krijgt van je beessie.

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:31

Mijn petries kan ik me niet meer herinneren of dat echt zo'n hel was haha... 7 jaar geleden. Mijn andere cavallos kon ik zo mee opstappen en rijden maar die zijn vrij slap.

blijdatikrij

Berichten: 252
Geregistreerd: 07-07-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:17

Moniek mooi toch die positieve ervaring op de clinic.lengte in hals is herkenbaar punt.
Sharkj mijn laatste Petries zijn nu jaar of 12 oud en idd wat stug ih begin. Denk dat de gebruiks duur ook langer is daardoor.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:14

Onze eerste inschrijving voor de wedstrijden is een feit :D
Maar eerst gaan we knallen zaterdag op de horsefoodcompetitie ;)


Afbeelding

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:29

spannend moniek! Gaat vast goed komen met knappe hudson :D

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:54

Leuk moniek!! Ook fijn van je clinic! Knap paard <3

Wat een knapperd Bobje!

Fly gaat ontzettend vooruit, hij gaf gisteren een heel fijn gevoel. Hij kan soms met spanning blokkeren en dan wordt hij wat traag, maar daar was nu niks van te merken! :)
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:30

Dat ziet er fijn uit Essie, wat goed ook dat hij gewoon lekker bleef lopen.

Ik zou gisteren eerst niet gaan omdat ik me niet goed voelde, ben toch gegaan en gelest .. Hij liep toch fijn, van het paard wat een week daarvoor nog wat traag was waarvan ik dacht " hmm hij kan wel wat extra's gebruiken " was gisterenniks meer te merken, fijn voorwaarts en los door het lijf, zeker door de stukken die nog wat nattig waren ;)

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:47

Ziet er goed uit essie! wat een knappe man is het toch ook :o

Ik heb voor fancy op aanraden van 1 van de instructies bij ons op stal een pot Myoplast aangeschaft om haar even een klein beetje hulp te geven wat betreft het kracht krijgen van achteren. Ze heeft het met haar grote lichaam er heel erg moeilijk mee , gezien we nu met rijden wel bij het punt zijn gekomen dat ze wel wat meer de achterhand er onder mag gaan brengen.
Maar die stomme merrie van mij is echt een vreselijke kieskeurige eter 8)7 eet alleen der biks , hooi en Pavo sportsfit muesli. Jullie snappen dus al dat ze vreselijk stond te kieskauwen en vervolgens de helft van de zooi uitspuugde toen die myoplast er doorheen zat gister. Hoop dat ze er een beetje aan wil wennen en het na een paar keer gewoon opeet.

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:03

Ik hoor wisselende verhalen over Myoplast :o
Maar aan een oude bijrijdpony gaf ik het altijd opgelost in musli/slobber met warm water. Misschien dat je paard het dan makkelijker eet?

Gave foto essie! Wat een kracht zit er al in!

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:16

Ziet er goed uit Essie! En Moniek ook al zo fanatiek :D

Oh ik heb ook zo'n kieskeurige eter Sharkj! Bij ons op stal krijgen ze kuil (voordroog) maar de nieuwe balen zijn behoorlijk vet, gevolg is dat Gina daar enorme diarree van krijgt. Dus ik maar een baal hooi gekocht, maar hooi vind mevrouw niet zo lekker. Dacht eerst nog dat het aan de baal lag, niet goed of iets maar nee, na verschillende kleine baaltjes hooi geprobeerd te hebben blijkt dus dat ze hooi gewoon te droog vind. Dilemma! Mevrouw heeft 3 dagen geleefd op 2 handjes muesli en stro omdat ze het verdomde om het hooi te eten. Baasje in paniek, dus dierenarts gebeld (je moet wat :') ) Op advies van de dierenarts toen maar het hooi gaan mengen met het kuil en daar een probiotica bij te geven. Dat lijkt te werken! Maar owee als ik het niet goed genoeg meng, dan blijft het hooi gewoon liggen :Y) de probiotica in poeder vorm wordt ook met lange tanden gegeten :')

Diva. -O-

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:13

Oei lastig Shark! Hoor dat wel vaker dat Krack's kracht missen van achteren, goed dat je haar er mee wilt helpen door middel van een supplement, kan net wat extra geven. Je kan het inderdaad door de slobber mengen, of eventueel wat mixen met wat handjes luzerne erdoor? Zo geef ik de supplementen meestal. :)

Lief jullie reacties, ben onwijs blij met 'm. <3

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:20

Elise , ik twijfelde er ook aan hoor of ik het wel moest doen. Maar ik probeer gewoon 1 pot onder het mom van niet geschoten is altijd mis ;) Mocht het wel positief uitpakken dan is dat alleen maar mooi.

Ik heb voorheen al Muscle build van pavo geprobeerd , dit at ze dan wel zonder problemen door der muesli heen. Maar hier merkte ik dus totaal geen effect van.

Maar poehh dat kieskeurige van madame kan ik echt gestoord van worden :') Luzerne mot ze ook niet , muesli's tot nu toe Pavo Sportsfit is favoriet en Pavo Care4life gaat er redelijk in ,maar de rest trekt ze echt haar neus gewoon voor op. Hooi als dat niet goed genoeg is gebruikt ze als bed om in te slapen. Meestal is ze wel echt dol op haar hooi want ze laat er gerust der biks en muesli voor liggen. Misschien komt het ooit nog eens goed met die kieskeurige :')



Maaar dat ter zijde heb ik vandaag heeeerlijk gereden <3 ze begon wat narrig , maar daarna liep ze heel erg fijn.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:04

Haha dat is ook wat die kieskeurige eters! Heel irritant. Mijn andere paard die eet niet op vreemd terrein en al helemaal niet het voer wat je van huis meeneemt :') muesli gaat nog maar zodra er teveel biks doorheen zit moet hij het ook niet meer.
Mini krackje is dol op eten en eet al d'r biks en muesli in een keer op. Heel fijn. Hoe ze het doet met supplementen of medicijnen geen idee. Weet wel dat ze heel erg beledigd is na het geven van een wormenspuit en vitaminespuit.
Vandaag wedstrijd gehad. Boel spanning waardoor de hele galop mislukte haha. Alleen met d'r kop slaan, overspringen en sprongen naar voren nemen. Stal werd ook een boel gedribbel. Jury vond haar erg leuk en had mooi commentaar op m'n protocol.

steph94xx

Berichten: 163
Geregistreerd: 21-11-11
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:07

Ik heb ook een nakomeling van krack c eeneen bruine ruin zie mijn profiel! Fijn werkwillige paarden zijn het!

steph94xx

Berichten: 163
Geregistreerd: 21-11-11
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:09

mijnzoef schreef:
Ik heb een negen jarige Krack C x Houston merrie. Aan de hand kun je je geen liever paard voorstellen. Onder het zadel kan ze wel pittig en sensibel zijn maar wel eerlijk. Fijn dier om mee te werken wil graag werken maar blijft wel een merrie :-) dus als zij besluit dat het echt niet gaat moet je van goede huizen komen om dat om te buigen. Nu moet ik zeggen ik heb haar gekocht als 3,5 jarige en inmiddels is ze negen en laat ze alles veel beter over zich heen komen. Als ze iets kent vergeet ze het ook niet meer. Super dier!!


[ [url=m/CtRz0x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die van jou lijkt veel op die van mij alleen is die van mij krackc x jazz mooi dier hoor!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:10

Haha een krack c x jazz zelfs zie ik. Is ze fijn te rijden? Mooi bloed maar wel pittig denk ik.

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:13

Steph , leuk koppie heeft die van jouw! Is dat een beetje te doen Krack in combi met Jazz?

Fancy is wel dol op eten , maar wel alleen wat zij lekker vind :')
Spuiten zijn over het algemeen weer geen probleem , raar paard :P

Het kan ook niet altijd goed gaan he vibabu :') Maar gelukkig vonden ze haar leuk en heb je nog mooi commentaar gehad