Nakomelingen van [***] (v. Welthit II)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Nakomelingen van Wup (v. Welthit II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:21

Het lijkt me leuk om in dit topic de Wup nakomelingen te verzamelen! Vaak zie je (best sterk) gelijkenissen tussen de nakomelingen van Wup. Daarom ben ik erg benieuwd naar de Wups van Bokkers :D (Heb de zoekfunctie gebruikt, maar volgens mij was er nog geen topic over)

Wup (afbeelding van Enterbrook)
Afbeelding

Dit is mijn merrie Carrera. Een 5 jarige afstamming van Wup.

Afbeelding

Onder zadel
Afbeelding

Nederlands kampioen NRPS (E) 2012
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:12

Zie dit topic nu pas! Mijn (ook) vijfjarige [***] ken je al! Ben benieuwd of er nog meer nakomelingen zijn hier op bokt.

Nessie

Re: Nakomelingen van Wup (v. Welthit II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 09:10

Het loopt nog niet echt storm -O- , terwijl Wups zo leuk zijn! Met Carrera sta ik nu bovenaan in de ranking voor de Nrps Subli Cup L1, maar helaas moet ik me weer uitschrijven want we zijn op vakantie met de finale. En nog 3 puntjes en we zijn alweer L2!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:28

Ik zal meelezen! Ik heb geen nakomeling van Wup, maar vind mijn merrie de ideale kandidaat als moeder voor een Wup-veulen ;-) (foto's zie profiel)
Maar eerst wil ik haar nog in de sport uitbrengen.
Ze komt uit de Hastrona-stam en ik vind dat er veel mooie nakomelingen zijn uit haar lijn met Welt Hit.
Ook Weltgang (v Wup) komt aan moeders zijde uit de Hastrona-stam.
Plus dat ze kwa bouw ook nog eens zou passen.
Heb al gemaild naar het dekstation en toen was er nog sperma beschikbaar.
Weet iemand als hij beschikbaar blijft nu hij verkocht is? Want veulenplannen is niet voor direct.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 09:57

Leuke merrie! Ik weet niet of hij nog gebruikt wordt voor de fokkerij, zie hem alleen langskomen op Facebook in de sport.

Zelf ga ik waarschijnlijk volgend jaar nog een veulen fokken met mijn Wup merrie.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:24

Ik dacht ook dat hij niet meer beschikbaar was. Maar ze hadden wel nog veel sperma kunnen inzamelen geloof ik...
Jorien en Nessie ik vind jullie Wuppen echt super! Allebei mijn type paard!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 10:46

Dan zal hij voorlopig nog wel beschikbaar zijn :j . Veel Wups hebben aardig wat weg van elkaar, toen ik opzoek was kwam ik er bij 3 uit en zijn uiteindelijk bij Carrera gaan kijken :) . Heb uit haar een Everdale nakomeling en wil graag nog een x met Don Cremello du Bois fokken (ponygericht dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:46

Wat leuk dat je je merrie wilt laten dekken door [***]!!! Thanks voor het compliment!

Wat goed Nessie! Gaat hard! Ik heb allang de punten voor het L1, kan ook makkelijk L1 starten maar wil de klasses meer doorrijden. Hij gaat hard in de training, maar ik ben nogal perfectionistisch.. Tot nu toe veel eerste plaatsen en altijd wel bovenin! Net als jou dus! Wij gaan 7september nog een keer B, de eerste keer indoor en daarna ga ik L1.

[***] op de zuid Hollandse kampioenschappen nog gezien, blijf hem zooo gaaf vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:49

Leuke merrie ook! Word heel mooi met [***] denk ik zo!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 21:59

Gaat ook goed bij jou dus :) .

Ik wil er juist vlot doorheen, ze loopt de punten en prijzen. Volgend NK Nrps wil ik M1 zijn en voor het eventuele veulen (of anders gewoon begin 2016) komt in ieder geval Z1 startgerechtigd (en liefst Z1 gestart) :j . Vanaf dan ga ik mijn Everdale nakomeling ook rustig klaar maken voor het beleren. Ik werk alle weekenden dus ben afhankelijk van doordeweekse wedstrijden. Zo kan ik er ook een stuk minder rijden en selecties kunnen dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:02

Snap ik! Wij kunnen juist vrijwel alleen in het weekend. Jij zit natuurlijk ook met de dracht dalijk, ik (als het goed is :D) niet haha.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:38

Jorienn schreef:
Leuke merrie ook! Word heel mooi met Wup denk ik zo!

Bedankt! Dat denk ik ook. Nu nog hopen dat er genoeg sperma is. Want kan nog enkele jaren duren.
Veel succes met jullie sportprestaties!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:30

Hey wat leuk...een wup topic
Hier ook een Wup merrie staan van 1,5 jaar. Zelf gefokt uit mijn merrie. Ik blijf dit volgen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:59

Leuk heb je een foto? En je hebt ook een Everdale zie ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:33

Leuk Tammiebels! Heb je een foto?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:11

op het moment geen goede foto maar komt zeer binnenkort. Misschien wel 1 waar ze niet zo duidelijk op staat maar dan moet ik ff kijken

En ja, uit die merrie ook een everdale nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:27

Ben benieuwd!

Brittxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:21

Heb een tijdje op een jonge Wup gereden, inderdaad erg fijn paard.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:19

Vandaag de punten voor de L2 binnen en een eerste plaats :) . Ze doet het echt super. Gaan volgende maand (ga eerst op vakantie) L2 starten.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:21

Fijn Nessie!! Ze doet het top he!

Ik afgelopen weekend onderling L1 op stal. Veel spanning. Toch 1e en 186 en 185 dacht ik? Op officiële manier gejureerd. Gaan onze volgende wedstrijd L1, aangezien ik nu ook nog 3x verkeerd was gereden en er zo veel spanning was omdat zijn eigen bak anders was hihi.

Geniet van je vakantie! Waar ga je heen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:25

Mooie punten, komt vast goed officieel :D

Ik ga naar Ibiza :D Hartstikke leuk natuurlijk maar ga niet direct erna mijn L2 debuut plannen (achterwaarts gaat maar nog niet perfect en galop is zo nu en dan nog wat vlot haha, wil wel alles voor elkaar hebben zodat de L2 net zo soepel gaat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:26

Snap ik! Dat heb ik dus ook. Geen zin om onder de 180 te gaan rijden als dat helemaal niet nodig is :P. Vind het leuk om bovenin mee te rijden.

Heerlijk Ibiza! Jaloers! Geniet ervan. Laat je dan iemand anders je paard rijden? Of jou moeder zat in de paarden ook toch, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:32

Daarom dan heeft het geen zin. Ja met een puppy kan je het doen om kilometers te maken, maar alsnog je moet wel enigzins goed voor de dag komen :p .

Ja mijn moeder zal haar afwisselend longeren en rijden, daarnaast komt ze ook gewoon elke dag op de wei dus beweging genoeg! Carrera is ook wel echt relaxt in dat je ookal rijd je een paar dagen niet gewoon kan opstappen en wegrijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:34

Dan zijn we het eens, haha!
Heerlijk zo'n moeder! Ev kan ook makkelijk stilstaan, maar wil wel heel graag aan het werk. Na 2 dagen is hij het echt zat, dus dan maar even lang en laag aan de longe als rijden er niet in zit of als hij even 'vakantie' heeft. :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:38

Toch zijn die werkwillige en voorwaartse wel erg fijn! Zit wel echt in het karakter van de Wups :j