Ik zie hier allemaal leuke topics voorbijkomen van de nakomelingen van, maar ik kan nergens eentje vinden van Krack C! Dus ik dacht laat ik er maar eentje openen dan.
Het leek me namelijk leuk om te weten wat andermans ervaringen zijn met de nakomelingen van Krack.
Dus als jullie een foto willen plaatsen van jullie Krack, de afstamming (bijv Krack C x Pion etc.), de maat, de bouw, karakter, wat hij/zij kan en wat niet en ga zo maar door!
Om te beginnen ik heb een grote schimmel ruin van 180 cm. Het is een Krack C x Pion. We starten dit weekend in haaksbergen voor het eerst M1 (voor ons allebei de eerste keer!!
) . Ik heb hem gekocht als 6 jarige, hij liep toen op L1 niveau met 3/4 winstpunten. Hij was toen erg lang (nog steeds) en had vrij weinig bespiering of vet. Verder kent hij wat kunstjes op het VD, hij kan totaal niet springen haha! Ook heb ik 2 clinics met hem gereden: 'op neckrope rijden'. De laatste keer stond er een laag parcourtje op voor de pony's op ongeveer 30 tot 50 cm, die heb ik zonder oefenen zonder hoofdstel gesprongen! En hij deed het gewoon ondanks dat hij het wat spannend vond! Mijn ervaring met deze Krack is dat hij altijd betrouwbaar is, steigert niet bokt niet en gaat er niet vandoor als hij echt iets eng vind. 2/3 passen dat is het. Hij kan soms wat overdreven reageren als hij iets eng vind en zal zich kunnen omdraaien en stapt gewoon de andere kant op. Ook kan hij erg heet worden onder het rijden maar ook dan is hij goed te rijden. Hij houdt ook van heel veel knuffelen!
Zhippo (officieel heet hij Zhivago!) is verder een zeer brave ruin, hij kan sinds kort alleen het bos in, hij word steeds sterker en is zeer werkwillig. Het is een zeer fijn paard om te rijden en hij gaat stapje voor stapje goed vooruit!
Hier wat foto's:
1. Hier had ik hem net 1 maandje ongeveer.

2. Limburgse kampioenschappen B 5de plaats. tijdens de prijs uitreiking! (ander half jaar later)

3. Scholen competitie L2 2de plaats 200 punten.
4. Clinic neckrope rijden dit jaar het parcour!

5. bosritje!

6. op het strand dit jaar!

7. fotoshoot vorige zomer!

8. De meest recente foto, gisteren!
genaamd Sjonny
(stamboek naam Twilight Zone
)