nakomelingen Krack C!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zhippo

nakomelingen Krack C!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:48

Hallo allemaal!

Ik zie hier allemaal leuke topics voorbijkomen van de nakomelingen van, maar ik kan nergens eentje vinden van Krack C! Dus ik dacht laat ik er maar eentje openen dan.

Het leek me namelijk leuk om te weten wat andermans ervaringen zijn met de nakomelingen van Krack.
Dus als jullie een foto willen plaatsen van jullie Krack, de afstamming (bijv Krack C x Pion etc.), de maat, de bouw, karakter, wat hij/zij kan en wat niet en ga zo maar door!

Om te beginnen ik heb een grote schimmel ruin van 180 cm. Het is een Krack C x Pion. We starten dit weekend in haaksbergen voor het eerst M1 (voor ons allebei de eerste keer!! *\o/* ) . Ik heb hem gekocht als 6 jarige, hij liep toen op L1 niveau met 3/4 winstpunten. Hij was toen erg lang (nog steeds) en had vrij weinig bespiering of vet. Verder kent hij wat kunstjes op het VD, hij kan totaal niet springen haha! Ook heb ik 2 clinics met hem gereden: 'op neckrope rijden'. De laatste keer stond er een laag parcourtje op voor de pony's op ongeveer 30 tot 50 cm, die heb ik zonder oefenen zonder hoofdstel gesprongen! En hij deed het gewoon ondanks dat hij het wat spannend vond!

Mijn ervaring met deze Krack is dat hij altijd betrouwbaar is, steigert niet bokt niet en gaat er niet vandoor als hij echt iets eng vind. 2/3 passen dat is het. Hij kan soms wat overdreven reageren als hij iets eng vind en zal zich kunnen omdraaien en stapt gewoon de andere kant op. Ook kan hij erg heet worden onder het rijden maar ook dan is hij goed te rijden. Hij houdt ook van heel veel knuffelen!

Zhippo (officieel heet hij Zhivago!) is verder een zeer brave ruin, hij kan sinds kort alleen het bos in, hij word steeds sterker en is zeer werkwillig. Het is een zeer fijn paard om te rijden en hij gaat stapje voor stapje goed vooruit!

Hier wat foto's:

1. Hier had ik hem net 1 maandje ongeveer.
Afbeelding

2. Limburgse kampioenschappen B 5de plaats. tijdens de prijs uitreiking! (ander half jaar later)
Afbeelding

3. Scholen competitie L2 2de plaats 200 punten.
Afbeelding

4. Clinic neckrope rijden dit jaar het parcour!
Afbeelding

5. bosritje!
Afbeelding

6. op het strand dit jaar!
Afbeelding

7. fotoshoot vorige zomer!
Afbeelding

8. De meest recente foto, gisteren!
Afbeelding

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:33

hoi,

ik heb ook een krack, toevallig ook x pion :) genaamd Sjonny 8-) (stamboek naam Twilight Zone :') )
hij is 1.68 gemeten maar oogt veel groter. dit jaar is die 13 geworden, en in februari hebben we um 2 jaar.
samen met mij is die L1 startgerechtigt, en we gaan na volgende week over naar L, hij heeft in het verleden M2 +wp gelopen. ook doen we op onze club mee aan 6-tal, dat gaat best goed.
toen we hem kochten zag die er heel slecht uit. mager, doffe vacht, slecht in zijn vel en ga zo maar door. kortom hij heeft het op een tussenadres behoorlijk slecht gehad van wat ik er van te weten ben gekomen. ik kwam van een pony en en ooit 1x op een paard gereden en hij loopt ook nog is heel groot, dus lichtrijden etc. was in het begoin behoorlijk moeilijk(heb der een aantal maanden over gedaan eer ik fatsoenlijk kon lichtrijden, doorzitten is 9 van de 10x nog steeds een drama :') )
springen is ook hier niet een sterkte punt, heb toevallig vorige x cavaleties gesprongen(20/30cm), hij vind het vreselijk moeilijk. maar ben zelf ook niet echt een springer, dus doe het bijna nooit.

qua karakter komen best wel overeen, steigert en bokt niet. en het bokken wat die ooit hed gedaan gaat behoorlijk in slowmotion. hij kan er soms best heftig uitzien als die iets eng vind, maar voelt nooit als een die er zomaar vandoor gaat. kan dingen die elk ander niet eng vind heel eng vinden en sommige rare dingen juist niet. de rest tja best wel hetzelfde, kan heet worden, maar blijft redelijk onder controle. en ook een knuffelkont :))

hier ook een paar foto's , heb nu ff geen foto's van toen we um net hadden maar die probeer ik ook wel ff te sturen :)
van een wedstrijd in juni(?)
http://tinypic.com/r/24plbtl/5
Afbeelding
Afbeelding

van vorige zomer
http://tinypic.com/r/2qk7ynl/5

afgelopen winter
http://tinypic.com/r/238ncm/5
http://tinypic.com/r/wv6a14/5

die van jou is ook leuk hoor :) ook zo'n lekkere kop met uitstraling <3

zhippo

Re: nakomelingen Krack C!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 23:08

Wat grappig!! Ik heb ook erg veel moeite gehad met lichtrijden en doorzitten. Ik kwam van een paard af met een pony gang, en ik had ineens een zeeschip onder me. Nu sinds kort dat ik normaal kan doorzitten maar ook dat blijft lastig omdat hij groot en draaft en hoog opgooit.

Wat ook leuk is, de eerste winter foto hier boven staatdie van jou precies zoals zhippo ook doet, zich groot maken en dan ook hoe hij draaft en kijkt precies die van mij! Geweldig! En inderdaad ook zhipp vind dingen eng waar van je je afvraagd waarom hij dat nou eng vind, en van die dingen die je verwacht dat hij eng vind vind ie eng haha!!

Nou ik heb 4 M1 proeven erop zitten en heb 3 winstpunten behaald. Gister 177 en 180, hierbij was ik 20ste en 18de, vandaag 187 en 192 hierbij was ik 11de en 7de :)

Maar super tof dat je gereageerd hebt! Leuk om te zien wat ze gemeen hebben! En ook leuk dat het een pion is!

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:26

nou der is dus nog hoop om uiteindelijk wel goed door te kunnen zitten, haha
ja, hij kan zich behoorlijk trots maken zegmaar.
ja dat als ik verwacht dat die iets eng vind, is daar vaak ook extreem eng natuurlijk. en dan zo eng dat je erop of ernaast geen stap verder komt soms. dit gaat gelukkig wel een stuk beter al, hij heeft zijn grenzen al een heel eind verlegt, de held XD

enne zijn moeder welke is dat ? met welke opa zegmaar?
die van Sjonny is minneke c de moeder (pion x nicolas xx)

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 11:31

Zijn moeder heet Daisy het is een pion x heemraad

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:01

Ik heb sinds kort ook een Krack c onder mijn kont.
Het is een 13 jarige ruin en ik ga hem vanaf deze maand voor het eerst starten.
Ik ga hem uitbrengen in de M1. Hij heeft nog niet veel wedstrijd ervaring hij is vroeger een keer L1 gestart.
Aankomende zaterdag doe ik met hem mee aan de macrider cup.
Het is echt een super lief en meewerkend paard!
Hij is niet van mij, ik rijd hem voor iemand anders.
Hij is trouwens 1.78 en ik 1.60 :+

Thuis met trainen
Afbeelding

Dit was op de clubkampioenschappen vorige maand toen reden we 199 punten in de M1.
Omdat het toen zo goed ging, heb ik een startkaart met hem aangevraagd.
Afbeelding