Nakomelingen van Mcjonnas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloveflower

Nakomelingen van Mcjonnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 12:44

Hoi iedereen!
Ik ben op zoek naar iemand (of meerdere) die met de hengst Mcjonnas hebben gedekt.
heb nu een 3 maanden oude dondersteen in de wei lopen van mcjonnas en we zijn er nog steeds niet uit wat voor kleur die nou eigenlijk wordt. :+
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van Mcjonnas zelf of van jullie nakomeling <3

Gr. Jennifer /3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:47

wat is de kleur van de moeder van het veulen? :) volgens mij heb ik al eerder een veulenfoto van jouw veulen voorbij zien komen, je dacht zelf dat het een valk was en de rest dacht smoky black. heb je een nieuwere foto?
volgens mij was je merrie bruin dus de opties zijn valk, palomino en smoky black. Nou palomino was ie sowieso niet toch, dus een nieuwe foto is misschien handig :D

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:43

Ben zo vrij om je foto op te zoeken:
Afbeelding

Het is een Smokey Black gekleurd veulen.

Geen valk, geen palomino. Heeft van mama het zwart gen meegekregen, geen agouti, en van papa een vos gen en een creme gen = Ee aa CCr.

iloveflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:25

deze foto is hij nog de oude kleur , deze kleur heeft hij nu helemaal niet meer, helaas , vond m net zo leuk zo , hij is inmiddels wel valk geweest , ik dus helemaal blij , maar toen ging hij al snel weer door naar donkerbruin met een blond staartje , en nu begint hij weer lichter te worden , snap er de ballen niet meer van! :Y)

iloveflower

Re: Nakomelingen van Mcjonnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:26

nieuwe foto is onderweg ,imageshack is niet zo aardig vandaag , je kan me ook wel even opzoeken op facebook : jennifer de kleine

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:17

Tja die kleur verschillen hebt je met een smokey black. Pas tegen de zomer van zijn 3e jaar gaat de kleur 'stabiliseren' en dan kan je zien welke tint het uiteindelijk gaat worden.

Maar deze veulen is absoluut geen valk!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:53

je kan de foto ook vanaf facebook plaatsen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is het goede veulen he?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:12

Toch echt niet een valk :) ... desondanks het 'bruine' vacht veulen haren. Hij is nu aan het wisselen en daar zie je het donkere vacht kleur er onder. Als je het officieel wil, dan kan je altijd DNA laten testen op kleur ... je hoeft alleen het Agouti status te testen: geen agouti = smokey black, wel agouti = valk.

iloveflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 23:23

nou de nu momentele eigenaar van de hengst zei tegen me aan de telefoon dat hij 'zeker' een valk werd , helaas is hij nu donkerbruin met een blond staartje , had toch zn babykleurtje wel heel leuk gevonden , maarja , als ie maar een speciaal kleurtje krijgt :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:26

Ik ga even in meeleesmodus :) wil ook graag mijn bruine merrie dekken met een cremello!

Leuk beestje heb je, inderdaad wel jammer dat hij zn geboortekleurtje kwijt is, maar het kan nog alle kanten op volgens mij!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:08

iloveflower schreef:
nou de nu momentele eigenaar van de hengst zei tegen me aan de telefoon dat hij 'zeker' een valk werd , helaas is hij nu donkerbruin met een blond staartje , had toch zn babykleurtje wel heel leuk gevonden , maarja , als ie maar een speciaal kleurtje krijgt :)

Je staart je wel erg blind om een speciaal kleurtje. Een goed paard heeft geen kleur.
Je kunt natuurlijk hoop blijven houden, maar dit is gewoon echt geen valk.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:08

Cayenne schreef:
iloveflower schreef:

Je staart je wel erg blind om een speciaal kleurtje. Een goed paard heeft geen kleur.
Je kunt natuurlijk hoop blijven houden, maar dit is gewoon echt geen valk.

Voor zover ik weet is donkerbruin x cremello toch altijd valk (of in ieder geval geen donkerbruin?)
Mbt goed paard geen kleur helemaal gelijk ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:35

nee hoor daar kan ook smoky black uitkomen of palomino :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:38

Ashley5760 schreef:
Voor zover ik weet is donkerbruin x cremello toch altijd valk (of in ieder geval geen donkerbruin?)
Mbt goed paard geen kleur helemaal gelijk ;)

Dat klopt niet. Dit is duidelijk een smokey black veulen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:34

Staar je niet wezenloos op het veulenvacht kleur ... deze gaat nog verschillende keren verkleuren!

Als men het zeker wilt weten ... DNA test op agouti ... kost iets van 25 euro en duurt geen week.

iloveflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 12:27

ho even , heb nooit gezegd dat het mij gaat om het kleurtje , dat is natuurlijk gewoon bijzaak.
desondanks heb ik expres met mcjonnas gedekt voor de kleur én een goed paard , tot nu toe heeft hij het karakter van mijn merrie en de bouw van mcjonnas , hij is flink de hoogte ingegaan de laatste tijd ..
eind oktober gaat mn vent naar de opfok , lekker 2 jaartjes hengst zijn en als die terug komt een poging tot hengstenkeuring als hij 3 is en voorderest zie ik wel weer verder.
maar kom op , als je met een cremello of iets in die richting dekt verwacht je gewoon een speciaal kleurtje , anders had ik wel gewoon met een bruine kunnen dekken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:46

Maar smokey black is ook een 'speciale' kleurtje! :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:48

Peterina schreef:
Maar smokey black is ook een 'speciale' kleurtje! :D

:j zeker weten!

iloveflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 12:52

ik zeg ook niet dat het niet speciaal is , maar smokey black kan ook gewoon dezelfde kleur als mijn merrie zijn , en dat zou ik heeel jammer vinden.
maarja, hij is harstikke lief dus ik maak me niet zo druk.