zijn er misschien bokkers met een afstammeling van FS Alvarino (Acodetto I x Caretino)? Ik ben sinds een kleine maand in het bezit van een 4-jarige Alvarino x Highline merrie. Maar op internet en bokt is niet zo gek veel te vinden over Alvarino en zijn nakomelingen. Was gewoon nieuwsgierig hoe zijn kinderen zijn en het doen?
Pfff merrie weet ik zo even niet wat dat is. Ze hadden van de hebgstenboer nog dekking tegoed en dit was enige fantsoenlijke springhengst die er nog was bij hem.
Uit wat voor merrie komt die van jou?
Kamy
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-13 12:15
Oh hahaha, niet helemaal een "vrije keus" dus. Toevallig woont de schoondochter van de fokker van mijn paard naast onze stal. En die had al gezegd: Dan ga je toch een keer met mijn schoonpa mee naar de hengstenboer, kijken naar de hengst? Omdat er op internet zo weinig te vinden is... Dat lijkt me wel leuk! Ik ben gewoon op mijn paard gevallen zeg maar, heb haar niet gekozen voor haar afstamming. Haar moeder is KWPN, Highline. (Sit this one out x Ramiro)
Jil_308
Geplaatst: 11-11-15 14:29
Beter laat dan nooit!
Ik heb sinds juli een Alvarino x Aquilino merrie, nu 5 jaar oud. Kan heel leuk bewegen, is cool in dr koppie en in de omgang ook echt suuperlief. Ze is niet al te groot, redelijk 'rond' gebouwd. Was ook benieuwd of er meer informatie te vinden was over (nakomelingen van) Alvarino. Misschien ook fotootje van jouw merrie Kamy??
Kamy
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-15 17:36
Hee wat leuk!!! Na 2 jr toch nog een Alvarinootje opgedoken op bokt!
Mijn dametje is inmiddels 6. Ze was toen ik haar kocht een 1.60 denk ik. Ze zal nu een 1.63 zijn? En inderdaad, dit is ook een compact paardje. Mooi gebouwd en een lenig lijf. Het is een ontzettend knuffelig paard. Erg mensgericht en houdt van aandacht. In de omgang is ze ook makkelijk, en met inrijden heeft ze helemaal niks gedaan. Het is wel een echt meisje, ze houdt wel van een discussie, en is ook niet vies om een bokje te geven. Maar ze zal nooit gemeen doen. In het rijden is ze een tikkie "flegmatiek". Of misschien is dat niet het juiste woord, ze blijft graag in haar comfort zone hangen zeg maar. Dus we zijn veel bezig om haar te stimuleren haar lichaam te ontdekken. Maar als ze loopt, dan heeft ze ook zeker wel looplust en doet ijverig haar best. Maar je moet er zelf wel aan werken, als het niet hoeft, dan is ze liever lui hihi. Hierbij wat foto's.