Waarschijnlijk ben ik ongeveer op zoek naar het onmogelijke maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb 2 weken geleden een pony gekocht zonder officieel New Forest papier, de pony komt van stal van de Rakt en haar stamboeknaam is Kantje's Cartie. Meneer van de Rakt vertelde mij dat ze de bij de eerste nakomelingen van Kantje's Carter hoorde, die heeft perongeluk een merrie gedekt toen hij nog te jong was en dus nog niet goedgekeurd, die merrie is in oktober gedekt en daarom is Cartie ook in september 2010 geboren.
Nu ben ik dus op zoek naar de moeder van haar, heb met van de Rakt gebeld en die vertelde mij dat het een Casper x Marnehoeve's Everest merrie was, maar hij wist de naam niet meer.
Ik zoek dus naar een merrie die in ieder geval in 2009 en 2010 bij stal van de Rakt in Nistelrode is geweest.
Wie helpt mij verder...?
Gem
Geplaatst: 17-06-13 23:29
Dat zijn geen ongelukjes hoor . Maar ik zou even contact opnemen met Starlet hier op Bokt. Zij weet veel over afstammingen. De naam Casper zegt me alleen zo 1,2,3 even niks.
Dankje voor de tip, maar ik ben op zoek naar de moeder, zou wel heel toevallig zijn als ze die ook kent, haha. De afstamming van de moeder is dus bekend, maar dat is dan ook het enige.
Gem
Geplaatst: 17-06-13 23:46
"Casper" is wrs de NRPS - hengst Casper (v. Conquistador). Je zou dus het NRPS eens kunnen bellen welke Casper-afstammeling(en) Marnehoeve's Everest aan moeders kant heeft.
Kellybekers
Geplaatst: 18-06-13 17:54
Ik heb een pony van 2010. Vader is kantje's Carter en moeder is ene Linda Amira. Misschien is zei ook de moeder van jouw pony. Alleen heb ik hier geen informatie over. Ik vind niks over haar terug.
Bovendien kan die merrie niet twee veulens hebben gehad in 2010 ho te laat
Kellybekers
Geplaatst: 15-07-13 00:24
Ja inderdaad dom van mij. Ik heb wel stamboekpapieren hoor. Ik vind het alleen raar dat onze merrie de naam Flo draagt en niks dat de link legt met Carter! Hoe krijg ik hier een foto op?